Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Skyrius:

Pranajama

Meditacijos pagrindai. Ką pageidautina žinoti

Jogos mokytojų kursai 2022 metais

Kas yra klasikinė joga

Kaip prisiminti praėjusius gyvenimus

Kaip teisingai kvėpuoti. Kvėpavimo technikos

Produktai organizmo valymui

Sitkari pranajama

Atliekant Sitkari pranajamą įkvėpimo metu sukuriamas garsas „si“ arba “sit“. Sanskrito kalbos žodis „kari“ reiškia „tai, kas sukuria“. Atliekant šią praktiką sukuriamas garsas „si“, o taip pat tam tikras vėsumo pojūtis. Vakaruose ši praktika paprastai vadinama „švilpiančiu kvėpavimu“.… skaityti daugiau


Anuloma Viloma pranajama

Anuloma Viloma pranajama – tai vienas iš efektyvių kvėpavimo praktikų jogoje. Išvertus iš sanskrito kalbos „loma“ reiškia „plaukas“, „anu“ – „pagal kryptį“, o „vi“- „prieš kryptį“. Metodo esmė – pakaitinis kvėpavimas per vieną iš šnervių be kvėpavimo sulaikymų, mintimis kontroliuojant šnerves. Šią praktiką naudinga atlikti po Nadi Šodhanos pranajamos, nes jos puikiai papildo viena kitą.

Anuloma Viloma pranajama: atlikimo technika

Pirmas etapas

Atsisėskite patogioje padėtyje sukryžiuotomis kojomis ir tiesia nugara. Primerkite akis ir pasistenkite atpalaiduoti visą kūną. Kurį laiką įsisamoninkite savo kvėpavimą. Pasistenkite pajausti, kaip kiekvieno iškvėpimo metu jūs dar labiau atsipalaiduojate ir pasineriate į save. Praktiką pradedame gilaus atsipalaidavimo būsenoje.… skaityti daugiau


Joga suaugusiai. Apanasati pranajama. Andrejus Verba

Andrejus Verba pasakoja apie kvėpavimo pratimus ir šiuolaikinio žmogaus gyvenimą, kaip užsiiminėti pranajama mieste, dalinasi mažai paplitusia pranajama ir pasakoja apie sąlygas, kada neparuoštam žmogui nepageidaujama užsiiminėti šia pranajama.

Paskaita įrašyta ypatingoje vietoje: Indijoje, Bodhgajoje, po medžiu Bodhi.

Galite paklausyti ir parsisiųsti šį įrašą mp3 formatu:

Andrejus Verba yra profesionalus jogos mokytojas, klubo OUM.RU įkūrėjas, įvairių tobulėjimo projektų autorius, moko jogos nuo 1990-ųjų.

Daugiau Andrejaus Verbos paskaitų:
https://oum.video/categories/andrey-verba/

Andrejaus Verbos Youtube:
https://www.youtube.com/АндрейВерба

Andrejaus Verbos Instagram:
https://www.instagram.com/andrey.verba

Jogos mokytojų kursai:
https://www.oum.ru/kursskaityti daugiau


Pranajamų esmė ir jų poveikis žmogaus gyvenimui. Andrejus Verba

Andrejus Verba pasakoja apie pranajamas, jų pritaikymą ir poveikį žmogaus gyvenimui.

Galite paklausyti ir parsisiųsti šį įrašą mp3 formatu:

– Pranajama. Energijos sukaupimas, pakėlimas ir sąmonės pakeitimas.
– Pranajamų atlikimo ir mantrų kartojimo skirtumai.
– Apie mantrą Om.
– Pranajamos ir mantros. Tikslai, ypatybės, panaudojimas.
– Pranos kilmė ir įsisavinimas.
– Pranajamų rūšys. Kvėpavimo užlaikymai.
– Pranajamų rezultatai.
– Kaip išsirinkti priemones asmeninei praktikai?
– Kam reikalingos bandhos?
– Ką turi bendro troškimai, potraukiai ir energija.
– Pavyzdys, kaip pas jogos mokytojus atsiranda troškimai.
– Apie kojų padėtį pranajamų atlikimo metu.
– Apie paprastų ir sudėtingų pranajamų atlikimą.
– Klausimas apie dėmesio koncentraciją pranajamos metu.
– Klausimas apie įkvėpimų ir iškvėpimų skaičiavimą.… skaityti daugiau


Nadi Šodhana. Balansuojanti kvėpavimo technika

Nadi Šodhanos nauda. Stabilizuojasi centrinės nervinės sistemos veikla, balansuojami energetiniai nadi kanaliai, praeina galvos skausmas, susitvarko chroniškos stresinės būsenos, kvėpuojant atliekamas vidinis organų masažas, didėja plaučių tūris, kvėpavimas abejose nosies šnervėse tampa subalansuotas.

Ši kvėpavimo technika padeda pasiruošti sudėtingesnėms pranajamos technikoms, o taip pat tai puikus įvadas į meditacijos technikas ir atsipalaidavimą. Reguliuojant pranos tėkmę kūne, protas nusiramina, prana pradeda tekėti laisvai. Papildomas deguonies srautas maitina visą kūną, o anglies dioksidas yra pašalinamas gerokai efektyviau. Tai valo kraujotakos sistemą ir bendrai stiprina organizmą. Gilus ir lėtas kvėpavimas padeda pašalinti užsistovėjusį orą iš plaučių.… skaityti daugiau


Kapalabhati. Valančioji kvėpavimo technika

Kapalabhati pranajama valo ir aktyvuoja plaučius, sinusus, stimuliuoja širdies ir kraujagyslių veiklą, tonizuoja kūną. Energingi raumenų sutraukimai palaipsniui atpalaiduoja pilvą ir stimuliuodami virškinimo sistemą didina kraujo apytaką ir limfos patekimą į pilvo sritį.

Rezultatas – gerokai sveikesnė virškinimo ir išskyrimo sistema. Energingas pilvo raumenų naudojimas stiprina pilvo presą, gerina laikyseną ir kvėpavimą.

Ši technika suteikia jėgų visam organizmui ir praskaidrina protą. Ją atlikti naudinga rytais arba treniruočių pradžioje. Kapalabhati sukuria atjauninantį organizmo poveikį.… skaityti daugiau


Vradžana pranajama – kvėpavimo pratimas, kuris atliekamas ėjimo metu

Šiuo metu egzistuoja daugybė įvairių sąmoningumo ugdymo ir mokėjimo koncentruotis praktikų. Mums visų lengviausia priartėti prie momento „čia ir dabar“ tada, kai mes esame salėje arba praktikuojame  savarankiškai. O kas vyksta kitu laiku? O likusiu laiku „smegenys bėga“ ir mes didžiąją dalį savo veiklos atliekame  „automatu“. Gaunasi, kad vidutinis statistinis šių laikų žmogus, praktikuojantis jogą būna sąmoningu tik keletą valandų per savaitę. Svamis Šivananda paliko mums puikų instrumentą koncentracijos lavinimui, naudingą sveikatai ir nereikalaujantį papildomo laiko – Vradžana pranajamą.

Šią pranajamą galima atlikinėti bet kuriame artimiausiame parke pasivaikščiojimo metu, svarbiausia sąlyga – grynas oras. Autorius rekomenduoja praktikuoti ją kasdien rytais ir vakarais. Atlikimo technika nereikalauja specialaus pasiruošimo ar ypatingų įgūdžių. Juo labiau, praktikoje nėra sveikintinas skubėjimas, per didelės pastangos ir bet koks diskomfortas.… skaityti daugiau


Teisingas kvėpavimas – gyvybės, sveikatos ir ilgaamžiškumo pagrindas

Žmogus gali išgyventi be maisto ir vandens bent keletą dienų, tačiau jeigu jam sustabdyti kvėpavimą, tai vargu ar jis išsilaikys ilgiau nei keletą minučių. Iš ko savaime daroma išvada: kvėpavimas – tai gyvenimo pagrindas. Nuo to, kiek teisingai mes kvėpuojame, priklauso ilgaamžiškumas ir mūsų gyvenimo kokybė.

Teisingo kvėpavimo reikšmė

Žmogus nesuvokia, kad jis kvėpuoja, kol apie tai specialiai neprisimena. – Stivenas Kingas.

Teisingo kvėpavimo reikšmę dažnai nuvertinama. Mes priimame kvėpavimą kaip kažką, kas savaime suprantama, nustojome kreipti dėmesį šiam svarbiam ir organizmui gyvybiškam procesui, nekalbant apie tai, kad suvoktume kvėpavimą arba stengtumės analitiškai apmąstyti. Tai mums ant tiek įprasta, kad niekas sąmoningai nestebės įkvėpimo ir iškvėpimo procesą, išskyrus tuos atvejus, kai kalba eina apie dvasines praktikas.… skaityti daugiau


Praktika. Pilnas jogų kvėpavimas. Kvėpavimas pilnais plaučiais. 15 minučių.

Praktika, kurią galite atlikti kartu, žiūrėdami ir klausydami šio vaizdo įrašo.

Šią praktika galima atlikti tiek ryte, tiek vakare, geriausia ramioje, tylioje vietoje, kur jūsų netrukdo aplinka. Dar geriau – gamtoje.

Kvėpavimas pilnais plaučiais padeda visoms organizmo ląstelėms gauti daugiau deguonies ir užtikrinti efektyvų, maksimaliai gerai funkcionuojantį kūno ir proto darbą.

Plačiau apie pilną jogų kvėpavimą:
https://www.hathajoga.lt/pranajama/kaip-kvepuoti-pilnais-plauciais-pilnas-jogu-kvepavimas/

skaityti daugiau


Kaip kvėpuoti pilnais plaučiais. Pilnas jogų kvėpavimas

Kaip kvėpuoti pilnais plaučiais? Pilnas jogų kvėpavimas.

Kai kvėpuojame pilnais plaučiais, visos organizmo ląstelės ir organai gauna jiems reikalingą deguonies kiekį, kuris padeda užtikrinti, kad visa organizmo sistema veiktų darniai ir pilnavertiškai.… skaityti daugiau