Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Jogos praktikų savaitgalis sausio 24-25

Vegetarizmas. Filosofija ir rūšių įvairovė

Kaip pradėti medituoti

Dvasinis mokytojas - kas tai?

Jama ir Nijama. Nuo ko prasideda joga?

Kuo skiriasi Surya ir Čandra Namaskar

Vienos dienos badavimas su vandeniu: taisyklės

Jogos mokytojų kursai

Egoizmas ir priemonės išsivaduoti nuo jo

Visa laimė, kuri yra pasaulyje, kyla iš noro laimės kitiems. Visos kančios, kurios pasaulyje yra, kyla iš noro laimės sau. Šantideva

Kaip dažnai mes iš tikrųjų susimąstome apie kitus? Kaip dažnai mes dalinamės savo šiluma, tiesiog atiduodame ir nereikalaujame nieko grąžinti? Kodėl mums atrodo, lyg žmogus tai kažkas ypatingo, atskiro nuo visko kito? Gaila, vargu ar galima rasti žmogų, kuris nuoširdžiai atsakys į pirmus du klausimus: ,,Visada“, ir į trečią – ,,Tai netiesa“. To priežastimi yra egoizmas. Vienuose jis aiškiai išreikštas, kituose kruopščiai paslėptas, ir galbūt tik bodhisatvos jo neturi, kurių egzistavimas daugeliui sukelia abejones. Šiame straipsnyje mes pabandysime suprasti, kas tai yra egoizmas, kodėl reikia iš jo išsivaduoti ir išnagrinėsime keletą metodų, leidžiančių nors kažkiek sumažinti mūsų ego.… skaityti daugiau


Energetinių gėrimų žalą

Šiandieną parduotuvių lentynos lūžta nuo gausos: ir produktai, ir kulinariniai šedevrai, ir netgi gėrimai, stimuliuojantys žmogaus energijos potencialą, bent jau, tai mums žada gražios etiketės. O štai kokią reakciją mūsų organizmas iš tiesų duoda į panašaus tipo stimuliatorius? Panagrinėkime tai kartu!

Įprastas žmogus su nedidelėmis pertraukomis geba dirbti aštuonias valandas, o su miego pagalba, po intensyvios darbinės dienos, įprastai atsistato po šešių valandų. Tačiau svarbūs ir skubūs reikalai gali priversti mus pakeisti savo rėžimą ir ieškoti papildomų jėgų arba, kaip tai įprasta vadinti, antro kvėpavimo. Deja, tačiau ne visi apsiriboja bėgiojimu ar kontrastiniu dušu, tendencija tokia, kad suaugę žmonės ir paaugliai vis dažniau pradeda vartoti energetinius gėrimus.

Energetinių gėrimų žala. Istorija

Būtina paminėti, kad energetiniai gėrimai, kurie stimuliuoja smegenų ir fizinį aktyvumą – tai ne mūsų laikų pasiekimo inovacija, žmogus pirmą kartą su jais susipažino tolimame XII amžiuje Vokietijoje, tačiau tuomet gėrimas populiarumo neįgavo.… skaityti daugiau


Kaip teisingai kvėpuoti. Kvėpavimo technikos

Šiame straipsnyje mes paaiškinsime, kokį santykį pranajama turi su teisingo kvėpavimo technikomis ir kaip su meditacijos pagalba, kvėpuojant pilnu jogų kvėpavimu kvėpuojant pilvu, jūs galite padirbėti su savo kvėpavimu, kad padaryti jį natūralesnį ir laisvesnį, kad padėti organizmui gauti daugiau energijos, o taip pat bendrai funkcionuoti produktyviau.

Kaip teisingai kvėpuoti: keletas rekomendacijų

Tam, kad išmokti kvėpuoti, naudojant teisingą kvėpavimą pilvu, skaitytojui teks pasinerti į senovinės dvasinės jogos praktikų pasaulį. Teisingai kvėpuoti mokina daugelis mokyklų, tačiau kol kas žmogaus organizmui nieko neišrado natūralesnio, nei jogų kvėpavimo praktikos.

Daugelis kitų technikų, siūlančios teisingą kvėpavimą ir tvirtinančios, kad būtent jų technika padės jums įsisavinti taip vadinamą teisingą kvėpavimą, iš tiesų yra ne kas kitas, kaip jogos mokyklos sukurtas gaminys.… skaityti daugiau


Jogos praktikų savaitgalis sausio 24-25 dieną

Gyvenimas mieste išvargina ir atima jėgas. Patys to nepastebėdami, dėl kasdienės rutinos, palaipsniui mes prarandame save. Išvykos praktikoms – tai galimybė grįžti į save, susigrąžinti jėgas, paskirti laiką jogos praktikai bendraminčių būryje ir pailsėti nuo miesto triukšmo, įtempto gyvenimo grafiko. Šios išvykos tikslas – sugrįžti į save, nusiraminti, išgirsti savo vidines motyvacijas, suvokti, kad su praktikų pagalba galima keisti įprastą požiūrį į gyvenimą, kad jis taptų sąmoningesnis ir efektyvesnis.

„Nėra laimės, lygios ramybei“ – kalbėjo Buda Šakjamunis – didis jogas ir meditacijos praktikas.

Praktikų metu medituosime (lavinsime koncentraciją), darysime hatha-jogą (fizinius ir kvėpavimo pratimus), klausysimės jogos mokytojaus Andrejaus Verbos paskaitų apie jogą, karmą, reinkarnaciją, giedosime mantras ir turėsime valandinę mantrą Om.… skaityti daugiau


Neurologas Mohamed Gilan: Kaip pornografijos žiūrėjimas daro įtaką smegenims

Šiuolaikinė neurologija pripažįsta, kad smegenims galima daryti įtaką. Jos keičiasi priklausomai nuo mūsų patirčių ir sukuria kelius ir ryšius, kurie atitinka viską, ką mes matome, klausome ir sužinome. Viskas, pradedant nuo aktyvaus dalyvavimo filosofinėje diskusijoje ir baigiantis maršrutų studijavimu nepažįstamame mieste, netgi išorinis pasyvus muzikos ir televizijos laidų klausimas, bet kokia veikla kiekvieną akimirką mūsų smegenyse formuoja naujus ryšius, kurie daro mus tais, kuo mes esame.

Šia didžiule, nors ir dažnai nutylima problema, kuri pasiekė epidemijos lygį, tapo pornografija, į kurią ypatingai stipriai įtraukti vyrai.

Didžioji dauguma šios problematikos straipsnių įprastai paliečia šį reiškinį iš psichologijos ir/arba visuomeninio mokslo požiūrio pusės. Šiame straipsnyje mes pasistengsime atverti šviesą tam, kokį poveikį daro pornografija iš neurologijos požiūrio taško.… skaityti daugiau


Stovėjimas ant galvos. Nauda ir žala

Širšasana – asanų karalienė. Asana taip pavadinta neatsitiktinai. Egzistuoja nuomonė, kad šios asanos atlikimas duoda visų kitų jogoje egzistuojančių asanų efektą. Stovėjimas ant galvos jogoje skaitosi viena iš sudėtingiausių asanų. Įsisavinant ją palaipsniui, taisyklingai, asana atneša tik naudą. Šios padėties atlikimas taip pat turi kontraindikacijas. Stovėjimas ant galvos nerekomenduojamas žmonėms, kenčiantiems nuo hipertonijos, turintiems problemų su širdimi ir širdies-kraujagyslių sistema, turintiems vegetacinės kraujagyslių distonijos sunkias formas, nes panašūs negalavimai asanos atlikimo metu gali paaštrėti ir privesti prie liūdnų pasekmių – iki insulto ir smegenų pažeidimų. Nusiminti neverta. Aukščiau aprašytas sveikatos problemas galima išspręsti su kitomis, mažiau sunkesnėmis asanomis, po kurių galima bus atlikti stovėseną ant galvos. Viskam savas laikas.

Taip pat verta paminėti, kad stovėsena ant galvos jogoje reikalauja išvystytų tam tikrų kūno dalių raumenų, todėl verta atsižvelgti į savo fizines galimybes.… skaityti daugiau


Sausio mėnesio renginiai

Sausio mėnesį kviečiame jus į nemokamus hatha jogos užsiėmimus, į mantros OM giedojimą, į naują jogos grupę – rytinius ir vakarinius jogos užsiėmimus.


Sausio 6 d. VILNIUS. Nemokami hatha jogos užsiėmimai pradedantiems sausio 6 dieną

Sausio 6 dieną vyks net du nemokami ir atviri hatha jogos užsiėmimai Vilniuje, centre.

Užsiėmimų laikai:
6:00 – 7:30 (rytinis) ir
19:00 – 20:30 (vakarinis).

Vieta: Studija Saulės namai, Algirdo g. 16-1,

Registracija vyksta el. paštu rimantas@hathajoga.lt
arba telefonu +370 672 966 96. Registracija būtina.

Ves klubo OUM.RU jogos instruktorius Rimantas Genys.

Renginio nuoroda: https://www.facebook.com/events/640988476673546/


Sausio 18 d. VILNIUS. Valandinis mantros OM giedojimas.

Laikas: 19:00 – 20:30
Vieta: Studija Saulės namai, Algirdo g. 16-1,
Įėjimas už auką.… skaityti daugiau


Keletas faktų apie tai, kaip socialiniai tinklai įtakoja jūsų elgesį

1. Jūs negalite netikrinti savo puslapio

O jeigu atėjo pranešimas? Įdomus užrašas ant ,,sienos“, kurį reikia skubiai ,,palaikinti“? Nauja draugo fotografija? Iš tikrųjų jūs taip negalvojate. Jūs paprasčiausiai tikrinate ,,puslapį“, nes negalite jo netikrinti.
80 % tyrėjų apklaustų socialinių tinklų naudotojų prisipažino, kad negali netikrinti ,,puslapio“ nors kartą per parą. O trečdalis apklaustųjų tuo užsiima reguliariai ir patiria siaubą nuo minties, kad kažkas atsitiks su jų paskyra (mums atrodo, kad žymiai daugiau). Psichologinė priklausomybė nuo socialinių tinklų ne mažiau stipri, negu rūkoriui nuo cigarečių. Amerikiečių psichologai jai netgi sugalvojo pavadinimą – ,,Facebook Addiction Disorder“ (išvertus – priklausomybės nuo feisbuko elgesio sutrikimas).

2. Socialiniai tinklai verčia jus pavyduliauti

Netgi, kai tam nėra jokio pagrindo.… skaityti daugiau


Gigantai: tiesa ar fantazija?

Visi mes prisimename vaikišką pasaką apie Guliverį ir jo įtraukiančias keliones liliputų ir gigantų šalyje. Augant, mes pradėjome suvokti, kad žmonių, kurių ūgis aukštesnis nei 20 metrų, tiesiog nebūna ir visa tai talentingo vaikų pasakų autoriaus turtinga fantazija. Tačiau ar viskas taip akivaizdu?

Jeigu su gigantais, kurių ūgis 22 metrai, klausimas gali būti ginčytinas, tačiau šiek tiek mažesnių dydžių gigantų buvimas – praktiškai istorinis faktas. Tiesa, kažkodėl nutylimas. Bent jau internete yra daugybė įrašų iš istorinių kasinėjimų vietų, kur parodyti žmonių kaulai, tačiau… visiškai nežmogiško dydžio. Kur tiesa, o kur fantazija? Pabandykime išsiaiškinti.

  • Informacija apie gigantus pasakose – fantazija ar ne?
  • Senoviniai raštai kalba apie gigantų buvimą žemėje.
  • Gigantiški daiktai – istorinis gigantų buvimo patvirtinimas.
skaityti daugiau

Kaip palaikyti informacinę švarą

Televizija, internetas, muzika, reklama – mus supanti informacinė terpė pakankamai agresyvi. ,,Pirk!“, ,,Pabandyk!“, ,,Imk kreditą!“. Bet gerokai baisesnė paslėpta reklama, kuri per serialus ir filmus transliuoja mums tam tikrus elgesio modelius. Mes gyvename visuomenėje, kurioje vartojimas tapo viešpataujančia ideologija, daugumos filosofija. Nešioti tai, kas šiandien jau nemadinga, – tai blogas tonas, o naudotis seno modelio telefonu, kai jau yra naujesnis, – tai praktiškai iššūkis visuomenei, ir mums pasitaikius progai būtinai apie tai primins. Praktiškai nuo vaikystės (tame tarpe ir patys tėvai, kaip skaudu bebūtų tai pripažinti) mums į sąmonę instaliuoja vienas ar kitas valdymo programas, kurios po to visą gyvenimą vers mus daryti tai, ko reikia ne mums, o tiems, kas užsakė vienos ar kitos informacijos sklaidą visuomenėje.… skaityti daugiau