Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Hatha joga, meditacija, joga nidra ONLINE nuo sausio 4 dienos, kviečiame registruotis

Vegetarizmas. Filosofija ir rūšių įvairovė

Kaip pradėti medituoti

Dvasinis mokytojas - kas tai?

Jama ir Nijama. Nuo ko prasideda joga?

Kuo skiriasi Surya ir Čandra Namaskar

Vienos dienos badavimas su vandeniu: taisyklės

Jogos mokytojų kursai

Išleista nauja knyga. Gheranda Samhita. Išminčiaus Gherandos mokymas

Gheranda Samhita – tai vienas iš klasikinių hatha jogos tekstų, parašytas sanskritu XVII amžiaus pabaigoje. Knygoje aprašytas jogos mokymų rinkinys, kurį išminčius Gheranda paskelbė savo mokiniui Čandai. Septynios knygos dalys mokina jogos laiptų įsisavinimo paslapčių, kurios veda į kūno išvalymą, aukščiausių samadhi būsenų pasiekimą ir sielos pažinimą.

Gheranda Samhita – vienas iš trijų svarbiausių klasikinės hatha-jogos tekstų (kartu su Hatha joga pradipika ir Šiva samhita). Jis buvo parašytas sanskritu XVII amžiaus pabaigoje ir skaitosi pilniausias iš trijų darbų, nes nurodo atliekamų jogos praktikų instrukcijas.

Knygą sudaro 340 eilučių ir jos išskirstytos į septynias dalis. Kiekvienoje dalyje duodami nurodymai jogos praktikai šlokose (eilėse). Didelė dalis Gheranda Samhitos sutelkta į valymosi praktikas – šatkarmas, kuris skiriasi nuo jogos kelio, aprašyto Jogos-sutrose išminčiaus Patandžalio ne aštuoniais, o septyniais tobulėjimo laiptais.… skaityti daugiau


Reinkarnacija – kas tai?

Tikėjimas į sielos persikūnijimą sustiprinamas paslaptingais atvejais, kai tam tikri žmonės, ypatingai vaikai, netikėtai nupasakoja situacijas, susijusias su seniai praėjusiais įvykiais arba su visiškai jiems nepažįstamais žmonėmis, kurie jau yra palikę šį pasaulį.

Reinkarnacijos tema yra milžiniškas kiekis publikacijų. Atlikta nemažai bandymų išsiaiškinti šį procesą. Tačiau šis fenomentas taip pat nepaaiškinamas, kaip ir viskas, kas liečia sielą. Kategoriškai neigti šio reiškinio neįmanoma, nes sukaupta pakankamai nemažai stulbinančių faktų. Yra specialistų protokolu užfiksuoti atvejai, nagrinėjantys šį reiškinį, kurį ne taip paprasta ignoruoti.

Įvairiose Europos, JAV, Indijos šalyse sukurtos solidžios tyrimų bazės, kuriose reinkarnacijos studijavimu užsiiminėja dešimtys mokslininkų. JAV veikia praėjusių gyvenimų tyrimų terapijos Asociacija, į kurią įeina daugiau nei šimtas psichiatrų iš įvairiausių šalių.… skaityti daugiau


Kokią naudą suteikia jogos asana Sarvangasana

Vertimas iš sanskrito kalbos: „Poza visam kūnui su atrama“

  • sa — „kartu“
  • аlamba —„palaikymas“
  • sarva — „pilnai“
  • аnga — „galūnė arba kūnas“
  • аsana — „kūno padėtis“

Kūno svoris iš esmės tenka pečiams, gerklė neturėtų būti užspausta, kaklas neturėtų patirti apkrovos. Visą buvimo asanoje laiką geriausia nejudinti kojų. Bandant taisyklingiau atlikti asaną ir išeiti iš jos reikia simetriškai, nesvyrant į šoną.

Sarvangasana: atlikimo technika

  • Atsigulkite ant nugaros,
  • visą kūną ir kojas ištempkite,
  • iškvėpkite ir sulenkę kelius, pritraukite šlaunis prie pilvo,
  • iškvėpimo metu pakelkite dubenį,
  • rankas sulenkite per alkūnes ir uždėkite delnus ant dubens  ,
  • iškvėpkite ir tieskite kūną į viršų, statmenai grindims,
  • smakrą prispauskite prie krūtinės,
  • likite asanoje tiek, kiek jums malonu,
  • atidžiai išeikite iš asanos ir kurį laiką pagulėkite.
skaityti daugiau

Kokią naudą suteikia jogos asana Adho Mukha Švanasana

Vertimas iš sanskrito kalbos: „Šuo žemyn galva“

  • adho — „nukreiptas žemyn“
  • mukha — „veidas/snukis“
  • švana — „šuo“
  • asana — „kūno padėtis“

Tai viena iš bazinių jogos asanų. Ši poza pažadina kūną ir ramina nervų sistemą. Jos variacijos padės jums atrasti naujus pozos niuansus.

Adho Mukha Svanasana: atlikimo technika

  • Atsistokite keturiomis, atsiremkite delnais į grindis pečių plotyje,
  • viduriniai rankų pirštai nukreipti į priekį,
  • kelių sąnariai pečių plotyje,
  • kojų pirštais įsiremkite į grindis,
  • stipriai spauskite riešus į grindis, ypač didžiuoju ir rodomuoju pirštais,
  • pilnai ištieskite rankas, ištempdami jas nuo grindų link pečių,
  • nekelkite pečių link ausų, nuleiskite juos,
  • suveskite mentis, kad atverti krūtinės ląstą,
  • pakelkite dubenį, ištieskite kojas, nuleiskite pėdas,
  • išstumkite šlaunis atgal,
  • ištieskite alkūnes, pakelkite pečius  link juosmens ir ištempkite kūną į viršų,
  • nuleiskite galvą žemyn, neįsitempkite,
  • tvirtai remkitės rankomis ir kojomis į grindis,
  • stumkite pėdas žemyn.
skaityti daugiau

Pastovūs meditacijos ir joga nidros online užsiėmimai

Nuo sausio 4 dienos atsiranda du nauji pastovūs online užsiėmimai – meditacijos ir joga nidros.

Meditacija – tai gilaus susitelkimo ir koncentracijos praktika, kuri padeda pažinti patį save, pašalina vidinį nerimą, įtampą, stresinę būseną, padeda atpažinti neigiamas emocijas ir neutralizuoti jas, išsaugo jūsų energiją iš tiesų svarbioms gyvenimiškoms užduotims, padeda lavinti vidinę harmoniją, išmintį ir gerina santykį su aplinkiniais.

Medituosime pagal Anapanasati kvėpavimo techniką, kurią atlikdami praktiškai lavinsime gebėjimą susitelkti, susikoncentruoti, išmoksime nuraminti kvėpavimą, subalansuoti kūną, protą ir sąmonę.

Meditacijos užsiėmimai tinka tiek visiškai pradedantiems, tiek jau turintiems patirties šioje praktikoje. Pradedantieji susipažins su technika, o jau praktikuojantys turės galimybę pagilinti savo praktiką ir palaikyti pastovų meditacijos būsenos lygį.… skaityti daugiau


Žmonių atsiliepimai, pabaigus 10 dienų meditacijos kursą

Ketvirtadienį, 2020.12.10, oficialiai pasibaigė 10 dienų meditacijos kursas, kurio metu 10 dienų iš eilės medituodavome po 30 minučių rytais ir vakarais. Buvo galima pasirinkti rytinė, vakarinę grupę arba abi. Keldavomės anksti, rytiniai užsiėmimai prasidėdavo lygiai 6:00, vakariniai: 21:00 valandą.

Kviečiu paskaityti, kokiais įspūdžiais dalinasi keli žmonės, dalyvavę šiame meditacijos kurse:

“Meditacijos kurso metu pastebėjau tai, kad kasdieniam gyvenime atsirado ramuma, pradėjau nebesibaiminti dėl to kas bus, o tiesiog kažkaip savaime pavyksta mėgautis tuo, kas vyksta DABAR. Tai nuostabu. Pačios meditacijos metu daugiausia kovoti reikėjo su savo mintimis, tačiau kai pavykdavo susikaupus jas nugalėti, potyriai taip pat nepakartojami ir žodžiais sunkiai nusakomi: palaima, begalinė šiluma ir suvokimas jog aš tai kažkas daugiau… Pačios meditacijos metu fiziniai skausmeliai liko kažkur antram plane ir sugebėjau nuo jų atsiriboti ir juos ignoruoti.

skaityti daugiau

Žmonių tipai ajurvedoje

Bazinė ajurvedos koncepcija kalba mums apie penkių pagrindinių elementų egzistavimą: eterio, žemės, ugnies, oro ir vandens. Tai materijos pagrindas, atsiradęs dėka dieviškojo sumanymo. Visi šie elementai skirtinguose deriniuose yra žmogaus kūne ir sudaro jo gyvybinės energijos pagrindą.

Pas kiekvieną individą galima išreikšti tam tikrus dominuojančius elementus. Žinant tai, kokios elementų kombinacijos vyrauja, išskirti tris žmogaus konstitucijos tipus. Šie tipai nusakomi sanskrito žodžiu “doša” (išvertus – “tai, kas išveda iš pusiausvyros”). Tai kokie gi žmonių tipai egzistuoja pagal ajurvedą?

Vata – pirma doša, kuri charakterizuojama vyraujančiu eteriu ir oru. Tai judėjimas, vėjo gūsiai viduje kūno. Visų judančių procesų ir pradžių varomoji jėga. Iš fiziologijos požiūrio taško, vata atsako už kvėpavimo sistemą, kraujo judėjimą, nervinius impulsus, vaikščiojimą.… skaityti daugiau


Septyni žmogaus kūnai

Jūs niekada nesusimastėte apie tai, kokia prasmę neša įprasti vaikiški žaislai? Ne, ne šiuolaikiniai “mikimauzai” ir panašūs hibridai, kurie panašūs neaišku į ką, o mūsų tradiciniai, rusiški žaislai? Iš tiesų, visi jie neša savyje gilią filosofinę reikšmę. Esmė tame, kad vaikams žaidimo forma rodyti pasaulio sandaros principus. Mūsų protėviai nieko nedarydavo atsitiktinai, jie į viską įdėdavo gilią prasmę – į pasakas, į žaislus ir taip toliau.

Pavyzdžiui, žaislas linguoliukas (неваляшка. Lėlė, kuri vartosi į šalis, bet nenukrenta). Kokia jo esmė? Tame, kad jeigu visa energija yra apatiniuose energetiniuose centruose, tai žmogui ramybės nebus taip pat, kaip nėra ramybės ir vargšei lėlei, kuri pastoviai lenkiama atkyla. Ne mažiau įdomesnę prasmę turi ir matrioška.… skaityti daugiau


5 priežastys pradėti medituoti

Kaip jūs galvojate, ar egzistuoja stebuklinga tabletė nuo nuovargio, streso, apatijos arba vienatvės, kuri neturėtų šalutinio efekto, o tik vienintelį teigiamą efektą? O kas, jeigu ta piliulė egzistuoja jau daugelį tūkstančių metų?

Ši stebuklinga tabletė yra meditacija. Ir tai visiškai ne mistinė praktika arba magija. Tai pats paprasčiausias, biudžetinis ir prieinamas būdas pagerinti savo gyvenimo kokybę. Kokius privalumus duoda reguliari praktika ir kodėl taip būtina padaryti meditaciją savo gyvenimo dalimi?

Išnagrinėsime 5 priežastis, kad įtrauktume meditaciją į savo gyvenimą.

Poilsis protui ir ramybė

“Nėra laimės, lygios ramybei” – Buda.

Meditacija – vienas iš pačių lengviausių būdų duoti protui poilsį, kuris pastoviai apdirba didelį kiekį informacijos. Net miego metu protas būdrauja. Neramus protas maišo ir neleidžia priimti tinkamo sprendimo.… skaityti daugiau


Vradžana pranajama – kvėpavimo pratimas, kuris atliekamas ėjimo metu

Šiuo metu egzistuoja daugybė įvairių sąmoningumo ugdymo ir mokėjimo koncentruotis praktikų. Mums visų lengviausia priartėti prie momento „čia ir dabar“ tada, kai mes esame salėje arba praktikuojame  savarankiškai. O kas vyksta kitu laiku? O likusiu laiku „smegenys bėga“ ir mes didžiąją dalį savo veiklos atliekame  „automatu“. Gaunasi, kad vidutinis statistinis šių laikų žmogus, praktikuojantis jogą būna sąmoningu tik keletą valandų per savaitę. Svamis Šivananda paliko mums puikų instrumentą koncentracijos lavinimui, naudingą sveikatai ir nereikalaujantį papildomo laiko – Vradžana pranajamą.

Šią pranajamą galima atlikinėti bet kuriame artimiausiame parke pasivaikščiojimo metu, svarbiausia sąlyga – grynas oras. Autorius rekomenduoja praktikuoti ją kasdien rytais ir vakarais. Atlikimo technika nereikalauja specialaus pasiruošimo ar ypatingų įgūdžių. Juo labiau, praktikoje nėra sveikintinas skubėjimas, per didelės pastangos ir bet koks diskomfortas.… skaityti daugiau