Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

10 dienų online meditacijos kursas pradedantiems gruodžio 1-10 dienomis

Hatha joga ONLINE nuo lapkričio 2 dienos, pirmadienio

Vegetarizmas. Filosofija ir rūšių įvairovė

Kaip pradėti medituoti

Dvasinis mokytojas - kas tai?

Jama ir Nijama. Nuo ko prasideda joga?

Kuo skiriasi Surya ir Čandra Namaskar

Vienos dienos badavimas su vandeniu: taisyklės

Jogos mokytojų kursai

5 priežastys pradėti medituoti

Kaip jūs galvojate, ar egzistuoja stebuklinga tabletė nuo nuovargio, streso, apatijos arba vienatvės, kuri neturėtų šalutinio efekto, o tik vienintelį teigiamą efektą? O kas, jeigu ta piliulė egzistuoja jau daugelį tūkstančių metų?

Ši stebuklinga tabletė yra meditacija. Ir tai visiškai ne mistinė praktika arba magija. Tai pats paprasčiausias, biudžetinis ir prieinamas būdas pagerinti savo gyvenimo kokybę. Kokius privalumus duoda reguliari praktika ir kodėl taip būtina padaryti meditaciją savo gyvenimo dalimi?

Išnagrinėsime 5 priežastis, kad įtrauktume meditaciją į savo gyvenimą.

Poilsis protui ir ramybė

“Nėra laimės, lygios ramybei” – Buda.

Meditacija – vienas iš pačių lengviausių būdų duoti protui poilsį, kuris pastoviai apdirba didelį kiekį informacijos. Net miego metu protas būdrauja. Neramus protas maišo ir neleidžia priimti tinkamo sprendimo.… skaityti daugiau


Vradžana pranajama – kvėpavimo pratimas, kuris atliekamas ėjimo metu

Šiuo metu egzistuoja daugybė įvairių sąmoningumo ugdymo ir mokėjimo koncentruotis praktikų. Mums visų lengviausia priartėti prie momento „čia ir dabar“ tada, kai mes esame salėje arba praktikuojame  savarankiškai. O kas vyksta kitu laiku? O likusiu laiku „smegenys bėga“ ir mes didžiąją dalį savo veiklos atliekame  „automatu“. Gaunasi, kad vidutinis statistinis šių laikų žmogus, praktikuojantis jogą būna sąmoningu tik keletą valandų per savaitę. Svamis Šivananda paliko mums puikų instrumentą koncentracijos lavinimui, naudingą sveikatai ir nereikalaujantį papildomo laiko – Vradžana pranajamą.

Šią pranajamą galima atlikinėti bet kuriame artimiausiame parke pasivaikščiojimo metu, svarbiausia sąlyga – grynas oras. Autorius rekomenduoja praktikuoti ją kasdien rytais ir vakarais. Atlikimo technika nereikalauja specialaus pasiruošimo ar ypatingų įgūdžių. Juo labiau, praktikoje nėra sveikintinas skubėjimas, per didelės pastangos ir bet koks diskomfortas.… skaityti daugiau


10 DIENŲ KURSAS: MEDITACIJA PRADEDANTIEMS ONLINE [RYTINĖ IR VAKARINĖ GRUPĖS]

Gruodžio 1-10 dienomis kviečiu jus į Online meditacijos kursą pradedantiems – koncentracijos lavinimą.

Kodėl svarbu lavinti koncentraciją, praktikuoti pranajamą ir meditaciją?

Mintis materiali. Bet kokia atsitiktinai atsiradusi mintis gali materializuotis ir atnešti atitinkamus rezultatus. Negebėjimas kontroliuoti proto ir sąmonės, tai kaip būti laivo kapitonu be vairininko, kur užneš chaotiškas minčių vėjas, tie įvykiai gyvenime ir vyks.

Meditacija padeda išmokti valdyti chaosą galvoje, suvaldyti minčių srautą ir įjungus sąmoningumo šviesą – pastebėti savo sielos norus. Tobulėjant meditacijoje ir koncentracijoje, jūs galėsite subalansuoti savo gyvenimą ir nukreipti jį į jums reikiamą teigiamą kryptį.

Meditacija padeda pažinti patį save, pašalina vidinį nerimą, įtampą, stresinę būseną, padeda atpažinti neigiamas emocijas ir neutralizuoti jas, išsaugo jūsų energiją iš tiesų svarbioms gyvenimiškoms užduotims, padeda lavinti vidinę harmoniją, išmintį ir gerina santykį su aplinkiniais.… skaityti daugiau


Meditacijos pagrindai. Ką pageidautina žinoti

“Meditacija turi tik vieną paskirtį – užeiti už proto ribų ir tapti stebėtoju. Tavo stebėjime slypi stebuklas, viso gyvenimo stebuklas.” – Bhagavan Radžniš.

Šis straipsnis pakankamai neįprastas. Jame jūs neperskaitysite apie tai, kaip svarbu užsiiminėti meditacija, nes straipsnio autorius niekam nebando to įrodyti. Tai ir taip plačiai žinomas faktas, kad meditacija turi savyje didžiulį kiekį teigiamų aspektų. Iš pristatytos medžiagos, jūs sužinosite apie tai, nuo ko prasideda tikroji meditacija, kokia jos esmė ir kada reikia pradėti užsiiminėti praktika.

Meditacijos pagrindai pradedantiems

Upė, kuri prasideda kalnuose ir krenta į jūrą, teka kaip vieningas srautas. Kažkada perskaičius šį posakį, man nesąmoningai atėjo į galvą, kad tai yra ne kas kita, kaip užsiėmimo joga metafora.… skaityti daugiau


Jogos žodynas. Maja

Tuštuma – daiktų esmė. Tai ne tik kai kurių Rytų religinių mokymų versija, tai – mokslinis faktas. Fizikos požiūriu viskas sudaryta iš tuštumos. Kaip sakė Albertas Einšteinas: „Viskas sudaryta iš tuštumos, o forma  – sutirštinta tuštuma“. Apie tai mes galime paskaityti ir budistų sūtrose. Populiarioje budizmo Mahajanos „Širdies sūtroje“ sakoma: „Forma yra tuštuma, o tuštuma yra forma“. Pali kanono raštuose sutinkamas ir tiesioginis Budos Šakjamunio tokio reiškinio, kaip tuštuma aprašymas: „Kaip į tuštumą žvelk į šį pasaulį. Mirties valdovas nepalies to, kuris taip žvelgia į pasaulį“.

Daiktų ir reiškinių tuštumos idėją vėliau išvystė autoritetingas budistų mokytojas Nagardžuna. Jis saugojo savo mokinius nuo sekimo įsitikinimu apie tai, kad „nieko nėra“, pavadinęs tai tokiu pat kraštutinumu, kaip ir turėti iliuziją, kad daiktai egzistuoja tokiais, kokiais mes įpratome juos matyti.… skaityti daugiau


Teisingas kvėpavimas – gyvybės, sveikatos ir ilgaamžiškumo pagrindas

Žmogus gali išgyventi be maisto ir vandens bent keletą dienų, tačiau jeigu jam sustabdyti kvėpavimą, tai vargu ar jis išsilaikys ilgiau nei keletą minučių. Iš ko savaime daroma išvada: kvėpavimas – tai gyvenimo pagrindas. Nuo to, kiek teisingai mes kvėpuojame, priklauso ilgaamžiškumas ir mūsų gyvenimo kokybė.

Teisingo kvėpavimo reikšmė

Žmogus nesuvokia, kad jis kvėpuoja, kol apie tai specialiai neprisimena. – Stivenas Kingas.

Teisingo kvėpavimo reikšmę dažnai nuvertinama. Mes priimame kvėpavimą kaip kažką, kas savaime suprantama, nustojome kreipti dėmesį šiam svarbiam ir organizmui gyvybiškam procesui, nekalbant apie tai, kad suvoktume kvėpavimą arba stengtumės analitiškai apmąstyti. Tai mums ant tiek įprasta, kad niekas sąmoningai nestebės įkvėpimo ir iškvėpimo procesą, išskyrus tuos atvejus, kai kalba eina apie dvasines praktikas.… skaityti daugiau


Kliūtys meditacijos praktikoje. Kaip pradėti medituoti reguliariai, jeigu kol kas nesigauna

„Tave jaudina ateitis? Statyk šiandieną. Tu gali pakeisti viską. Nederlingoje lygumoje išauginti kedrų mišką. Tačiau svarbu, kad tu ne konstruotum kedrus, o sodintum sėklas.“ – Antuan de Sent-Ekziuperi

Meditacijos tobulumas tame, kad ji gali duoti mums labai daug ką. Žinoma, iš mūsų reikalaujama suvokti praktiką, reguliariai ją atlikti ir turėti teisingą motyvaciją. Atrodo, viskas labai paprasta. Tačiau tai nevisai taip. Jeigu jūs jau bandėte užsiiminėti meditacija, tai, greičiausiai, spėjote įsitikinti, kad:

  • visų pirma, gali būti nelengva pasodinti save ir pradėti praktiką, nes aplinkui labai daug svarbių ir nelabai svarbių reikalų;
  • visų antra, net jeigu jums pavyko pradėti užsiėmimą, proto nuraminimas – neprastas dalykas, susijęs su daugeliu kliūčių.

Tačiau nusiminti neverta. Jeigu iškarto nepavyksta įveikti šių kliūčių, nereikia sakyti, kad meditacija – tai ne jūsų.… skaityti daugiau


Žaliavalgystė: nuo ko pradėti

Kai žmogus susimąsto apie savo mitybą, jis pradeda nagrinėti skirtingos jo tipus ir sistemas, kurios kalba apie vienų produktų naudą ir kitų – žalą. Vienas ir labiausiai paplitusių mitybos būdų yra vegetarizmas. Dažnai mėsos atsisakymas priimamas atsargiai, juk visuomenėje vyraujanti paradigma įkyriai teigia, kad be mėsos neįmanoma išgyventi. Tačiau daugelio žmonių patirtis rodo, kad be mėsos produkcijos galima ne tik pragyventi, tačiau dar ir atsikratyti daugelio problemų su sveikata. Įkvėptas perėjimo į vegetarizmą rezultatu, žmogus pradeda domėtis mitybos klausimais giliau ir susiduria su kitais mitybos būdais.

Gerokai griežtesnė vegetarizmo forma yra veganizmas, kurio sekėjai, be mėsos, atsisako ir pieno produktų. Perėjimas į šį etapą sąlygotas, kaip taisyklė, etinių principų: šiuolaikinė pieno pramonė – tai žiauri gyvų būtybių eksploatacija.… skaityti daugiau


Dažnos pradedančių vegetarų klaidos

Vegetarizmas vis labiau ir labiau tampa populiarus. Kažkas ateina į šį mitybos būdą dėl ligų. Susidūręs su „neišgydoma“ arba tiesiog chroniška liga, žmogus pradeda ieškoti alternatyvių, kad atsikratyti šios ligos ir susiduria su nuomone apie tai, kad didžioji ligų dalis atsiranda dėl netinkamos mitybos. Kažkas ateina į vegetarizmą ieškodami mitybos būdo, kad sulieknėti. Tačiau pajutę lengvumą ir sveikatos pagerėjimą, pasilieka šiame kelyje gerokai ilgiau, nei planavo. Kažkas ateina į vegetarizmą suvokdamas, kad mėsos produktai – tai nužudyti produktai. Atjauta gyvūnams, kurie jautė milžiniškas kančias tiek gyvenimo metu skerdyklose, tiek pačio žudymo metu, verčia žmogų keisti savo mitybos būdą.

Galima sutikti daugybę atsiliepimų apie tai, kaip vegetarizmas keičia gyvenimus. Kažkas mato pagerėjimą sveikatoje, pas kažką pradingsta ligos, kurios iš oficialios medicinos taško – „neišgydomos“ ir „chroniškos“.… skaityti daugiau


Došos ajurvedoje. Bendra informacija

Ajurveda yra pati seniausia iš visų medicininių sistemų, kurios kažkada egzistavo arba egzistuoja žemėje. Jos sritis neapsiriboja tik žiniomis apie sveikatą ir susirgimų gydymą, tačiau taip pat turi žinias apie pasaulio sandarą ir netgi kelia dvasingumo, moralės klausimus, sutinkant su Vedomis. Pagrindiniai ajurvedos tekstai tvirtina, kad iš pradžių jie buvo apsakyti pačio Brahmos – Dievo-Kūrėjo. Ajurvedos principai dažnai sutinkami Atharvavedos tekstuose, o taip pat jos daleles galima rasti Rigvedoje, Samavedoje, Jadžurvedoje ir Mahabaratoje, kuri vadinama „penktoji Veda“.

Ajurveda davė pradžia daugelio kitų medicinos krypčių atsiradimui Indijoje – plačiai žinomai Tibeto, o taip pat Siddha-i-Junani medicinai, kurios pagrindas ajurvedos principai, kurie ženkliai skiriasi nuo kitų gydymo metodų – tradicinės (vakarų) medicinos ir netradicinės medicinos.… skaityti daugiau