Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Joga, meditacija ir paskaitos įvairiuose Lietuvos miestuose birželio 1 - 30 dienomis

Meditacijos technikos. Kokią išsirinkti?

Sveikas gyvenimo būdas. Nuo ko pradėti?

Kodėl žmonės tampa vegetarais?

Jogos filosofija

Jogos mokytojų kursai 2021 metais

Joga, meditaciją ir paskaitos įvairiuose Lietuvos miestuose

Laba diena, mano vardas Rimantas, esu jogos mokytojas, vedu jogos užsiėmimus. Visą birželio mėnesį važinėsiu po įvairius Lietuvos miestus ir vesiu jogos, meditacijos užsiėmimus, paskaitas apie sąmoningą ir sveiką gyvenimo būdą. Kartu su manimi paskaitas ves Romas, Rasa, Alina, Darius, Karolina.

Joga – tai visame pasaulyje gerai žinoma tobulėjimo sistema, padedanti žmogui pažinti patį save, vystytis ir tobulėti, gyventi sąmoningą, dorą, sveiką, teisingą ir blaivų gyvenimo būdą, moko žmogų padėti kitiems, kurti, atskleisti savo geriausias vidines savybes.

Fiziniai jogos pratimai pagerina viso organizmo veiklą, meditacija nuramina vidinę įtampą, stresą, pagerina koncentraciją ir dėmesingumą, paskaitos pagilina mūsų žinias, išmintį ir padeda stiprinti mūsų teigiamus įpročius.

Visi užsiėmimai vyks po atviru dangumi, todėl su savimi turėkite aprangą, atitinkančią oro sąlygas.… skaityti daugiau


Kaip teisingai rinktis vaisius

Stebint laukinę gamtą galima pastebėti, kad nei viena gyva būtybė termiškai neapdirba produktų. Viskas, ką gyvūnai daro prieš vartodami maistą – plauna ir skaido jį į dalis. Galima padaryti išvadas, kad augalinė mityba yra natūraliausias maistas. Taip pat gamtoje egzistuoja ir plėšrūnai, tačiau dėl įvairių požymių galima pasakyti, kad žmogus jiems nepriklauso: dantų sandara, kaukolė, nagai kalba apie tai, kad žmogus iš prigimties yra valgantis grūdus ir vaisius. Pačios gamtos buvo sugalvota, kad mes jais maitintumėmes.

Jau seniai išsklaidytas mitas apie baltymo būtinumą žmogaus organizmui. Nepaisant viską apimančio maisto korporacijų melo, žmogui reikalingos aminorūgštys, iš kurių sintetinamas baltymas ir visas aminorūgščių sąrašas yra augalinėje mityboje. Todėl klausimas “Kur gauti baltymo?” iššaukia tik šypseną.… skaityti daugiau


Kokią naudą suteikia jogos asana Andžanasana

Vertimas iš sanskrito kalbos: „Andžanos poza“.

  • Andžana  — „epinės poemos „Ramajana“ herojaus Hanumano motinos vardas,
  • asana  — „kūno padėtis“.

Tai bazinė asana, kuri padeda įsisavinti sudėtingesnes stovimas pozas.

Andžanasana: atlikimo technika

  • Pradinė padėtis Adho mukha svanasana,
  • įkvėpimo metu ženkite dešine koja platų žingsnį  į priekį; kelio sąnarys sulenktas stačiu kampu,
  • nuleiskite kairį kelį ant grindų; kairės kojos pėdos keltis liečia grindis,
  • kelkite kūną ir rankas į viršų,
  • įtempkite pilvą ir atlikite nedidelį atsilenkimą per nugarą atgal,
  • rankomis pasitempkite atgal, atverdami pečius ir krūtinės ląstą,
  • su kiekvienu iškvėpimu leiskite dubenį žemyn,
  • kvėpuokite tolygiai ir ramiai,
  • likite pozoje reikiamą laiką,
  • grįžkite į Adho mukha svanasana ir atlikite pozą į kitą pusę.
skaityti daugiau

Kokią naudą suteikia jogos asana Paščimotanasana

Vertimas iš sanskrito kalbos: „Intensyvaus užpakalinio kūno paviršiaus ištempimo poza“.

  • Paščimа — „vakarai“, vakarinė (užpakalinė kūno dalis),
  • utana — „ištempimas“,
  • аsana — „kūno padėtis“.

Senovėje išminčiai visas apeigas ir praktikas atlikinėdavo veidu į rytus (patekančios Saulės kryptis), todėl visą priekinę kūno dalį jie vadindavo „rytine“. Atitinkamai, užpakalinė dalis vadinama „vakarine“. Galva – šiaurinė dalis. Pėda ir kulnas – pietinė.

Lenktis į priekį reikia lenkiant klubų sąnarius. Taisyklingai atliekama paščimotanasana yra lyg raktas daugelio kitų jogos pozų su pasilenkimu ir atsilenkimu atgal atlikimui. Galutinėje asanos padėtyje visas kūnas turi būti pilnai atpalaiduotas.

Paščimotanasana: atlikimo technika

  • Atsisėskite į Dandasaną (poza su į priekį ištiestomis kojomis),
  • pirštų galus įtempkite į save, patempkite kelių girneles,
  • pakelkite rankas į viršų, ištempdami stuburą,
  • su iškvėpimu atlikite negilų pasilenkimą,
  • rankomis suimkite kojų pirštus, arba blauzdas,
  • įkvėpkite,
  • pasitempkite galva į priekį ir į viršų,
  • su iškvėpimu atidžiai tempdami nugaros raumenis atlikite gilų pasilenkimą ir nuleiskite pilvą ant šlaunų,
  • galutinėje asanos padėtyje keletą kartų įkvėpkite ir iškvėpkite,
  • su įkvėpimu tolygiai išeikite iš asanos.
skaityti daugiau

Kokią naudą suteikia jogos asana Uštrasana

Vertimas iš sanskrito kalbos: „Kupranugario poza“.

  • Uštra — „kupranugaris“,
  • аsana — „kūno padėtis“.

Asana pakankamai paprasta, todėl dažnai įtraukiama į asanų kompleksus net ir pradedantiems praktikuotojams. Šioje asanoje kūno svoris laikomas kojų raumenų įtampos pagalba, svarbu stipriai įtempti sėdmenų raumenis ir ištempti nugarą nuo uodegikaulio iki galvos, stengiantis išsilenkti ne per juosmenį, bet ištempiant visą nugarą. Ši asana yra kompensacinė poza po visų lenkimosi į priekį padėčių.

Uštrasana: atlikimo technika

  • Atsiklaupkite, keliai dubens plotyje,
  • ištempkite kūną į viršų,
  • delnais įsiremkite į sėdmenis ir atsilenkdami atgal, ištempkite šonkaulių sritį,
  • delnais suimkite kulnus (arba padėkite delnus ant pėdų),
  • su iškvėpimu atsilenkite atgal, atverdami krūtinės ląstą, nulenkdami galvą atgal ir ištempdami kaklą,
  • šlaunų padėtis turi būti statmena grindims,
  • kūno svorį laikykite įtemptų kojų raumenų pagalba,
  • kvėpuokite tolygiai,
  • būkite asanoje keletą sekundžių,
  • lėtai grįžkite į pradinę padėtį.
skaityti daugiau

Kokią naudą suteikia jogos asana Džanu Širšasana

Vertimas iš sanskrito kalbos: „Galvos palenkimas prie kelio“.

  • Džanu — „kelis“,
  • širša — „galva“,
  • аsana — „kūno padėtis“.

Nors asanos pavadinimas verčiamas kaip „galvos palenkimas prie kelio“, galutinėje padėtyje kakta liečia grindis iš vidinės tiesios kojos pusės.

Džanu Širšasana: atlikimo technika

  • Atsisėskite į Dandasaną (poza su į priekį ištiestomis kojomis),
  • dešinę koją sulenkite per kelį,
  • dešinės kojos pėdą priglauskite prie vidinės kairės šlaunies pusės,
  • rankomis  ir viršugalviu pasitempkite į viršų,
  • iškvėpus lenkiantis, suimkite kairę pėdą pradžioje dešine ranka, po to kaire,
  • pasilenkus, stenkitės viršugalviu temptis į priekį, ištempiant nugarą,
  • pilvą nuleiskite ant kairios šlaunies,
  • galvą tempkite link kelio arba šalia kojos link kilimėlio,
  • likite asanoje reikiamą laiko trukmę,
  • pakartokite asaną su ištiesta dešine koja.
skaityti daugiau

Kokią naudą suteikia jogos asana Mardžariasana

Vertimas iš sanskrito kalbos: „Katės poza“.

  • mardžari — „katė“,
  • аsana — „kūno padėtis“.

Аsana labai paprastai atliekama ir todėl dažnai naudojama sudarant apšilimo treniruočių sekas, skirtas pradedantiems jogos praktikams. Sėkmingai taikoma ir terapinėse grupėse, nes šioje padėtyje stuburas nepatiria ašinės apkrovos.

Маrdžariasana: atlikimo technika

  • Atsiklaupkite ant kelių,
  • kojos dubens plotyje,
  • šlaunys statmenos grindims,
  • delnus padėkite ant grindų priešais kelius,
  • lėtai įkvėpkite,
  • rankas ištieskite per alkūnes,
  • atlikite išsilenkimą per juosmenį,
  • uodegikauliu tempkitės į viršų,
  • galva tempkitės į viršų ir atgal.

Poveikis

  • Gerina viso stuburo lankstumą,
  • išjudina visą stuburą,
  • užtikrina gerą pilvo ir dubens sričių masažą,
  • mažina skausmus esant menstruaciniams spazmams.

Kontraindikacijos

  • Esant stuburo traumoms laikytis atsargumo.

Tekstą išvertė Asta Laurinaitienė.… skaityti daugiau


Kokią naudą suteikia jogos asana Matsiasana

Vertimas iš sanskrito kalbos: „Žuvies poza“.

  • Matsia – „žuvis“,
  • аsana – „kūno padėtis“.

Ši asana skirta Matsya, vienam iš Dievo Višnaus, Visatos šaltinio ir saugotojo, įsikūnijimui. Pasakojama, kad kadaise morališkai puolusią žemę turėjo užpilti Pasaulinis tvanas. Tuomet Višnu įgavo žuvies pavidalą ir perspėjo Manu (išminčių) apie artėjančią katastrofą. Po to ši žuvis laivu, pririštu prie jos galvos esančio rago, išplukdė iš verpeto Manu, jo šeimą ir septynis didžiuosius išminčius. Маtsya nuo potvynio išgelbėjo ir Vedas.

Маtsiasana: atlikimo technika

  • Atsigulkite ant grindų,
  • apimkite rankomis šlaunis,
  • dilbius ir alkūnes nuleiskite ant grindų,
  • remdamiesi rankomis į grindis pasitempkite į viršų, atverdami krūtinės ląstą,
  • galvą viršugalviu padėkite ant grindų,
  • kojas maksimaliai ištieskite ir patempkite pirštus į save.
skaityti daugiau

Jogos užsiėmimai jūsų mieste birželio mėnesį

Laba diena. Dauguma iš jūsų žinote, kad esu jogos klubo OUM.RU mokytojas, vedu jogos užsiėmimus, sveiko ir sąmoningo gyvenimo būdo paskaitas, organizuoju meditacijos kursus, dainuoju indiškas giesmes.

Birželio mėnesį galiu atvažiuoti į jūsų miestą, miestelį, kaimelį ir pravesti jame jogos užsiėmimą, meditaciją, paskaitą ir indiškos muzikos akustinį koncertą.

Jeigu jums tai įdomu, nurodykite vietą ir laiką, kuriuo metu jūs norėtumėte šios programos ir aš atvažiuosiu pas jus sutartu metu.

Visos praktikos laisvai gali vykti lauke, dalyviams bus reikalingas tik kilimėlis atlikti fizinius pratimus ir apranga, atitinkanti oro sąlygas.

Datos: nuo birželio 1 iki birželio 30 dienos.
Programa atliekama už laisvą paaukojimą.

Preliminari programos trukmė:

Jogos užsiėmimas: 1 valanda 30 minučių.

Meditacija: 30 minučių.
skaityti daugiau

Siddhi – mistiniai jogų gebėjimai

Žemiškajame kūne galima įgauti aštuonias jėgas –
Kokie gi jų vardai?
Dvi iš jų nusakomos taip: anima ir mahima.
Taip pat neutralios garima ir laghima,
Nuostabios prakamja, pranami ir išitva,
Amžinai norima vašitva – štai aštuonių vardų jėgos.
Tai – dievų jėga, adharuose esančių adharose,
Paslėptos jų lapelių saldžiame (ausiai) garse.

Riši Boganatar, “Tirumandira Džnianam (3-4).

Kas yra Sidhos

Siddhi – tai ypatingos mistinės jėgos, virš-žmogiški sugebėjimai. Kitais žodžiais, tai tokie sugebėjimai, kurie šiuo metu nėra prieinami daugumai žmonių. Daugelyje tekstų mes randame paminėjimus apie stebuklus, kuriuos atlikdavo praktikai, pasiekę aukštas dvasines realizacijas. Tokie paminėjimai yra tiek joginiuose šaltiniuose, tiek stačiatikių tradicijoje ir, turbūt, kitose senose pasaulio mokyklose, kur siūlomi tobulėjimo instrumentai.… skaityti daugiau