Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Jogos stovykla prie jūros, Nidoje, rugsėjo 27-29

Dvasinės praktikos. Panagrinėsime kai kurias iš jų

 

Šatkarmos: kaip išsivalyti organizmą su hatha-jogos technikų pagalba

Gydantys mantra-jogos garsai

Išleista nauja knyga Jogos Abėcėlė

Brahma-Muhurta - geriausias laikas prabudimui

Joga per mėnesines

Šiuolaikinė medicina – tai religija

Kas tai yra Šiuolaikinė Medicina?

Dauguma žmonių neabejoja šios įstaigos pasiekimų lygiu ir jos būtinumu visuomenei. Pažangios technologijos ir techninis progresas verčia iškelti “gydymą“ aukščiau lyginant su tuo, ką buvo galima stebėti prieš dešimtis metų.

Pažangūs gydymo ir diagnostikos įrenginiai  padeda tūkstančiams žmonių šiuolaikinėse ligoninėse palikinėti didžiules sumas pinigų. Bet ar tampa daugiau sveikų žmonių? Ką duoda žmonėms techninis mokslo progresas medicinos srityje?… skaityti daugiau


Kaip joga padeda rasti savo kelią. Andrejus Verba

Šiame vaizdo įraše Andrejus Verba pasakoja apie skirtingus mūsų gyvenimo aspektus: apie mitybą, apie santykius su artimais žmonėmis, apie darbą su energiją, apie jogos užsiėmimų vedimą ir apie daugelį kitų dalykų. Kiekviena iš šių sferų savaip svarbi, vienos iš jų formuojasi, o kitos stipriai keičiasi, kai žmogus pradeda užsiiminėti joga.… skaityti daugiau


Pusiau lotoso poza

Pusiau lotoso poza, arba Ardha-padmasana, kaip ją vadina, – viena iš pagrindinių jogos asanų. Jos pavadinimas išverstas iš sanskrito, kur ,,Ardha“ – pusė, o ,,Padma“ – lotosas. Lotosas – vienas iš nuostabiausių augalų mūsų planetoje, kuris labai gerbiamas rytų religijose ir jogos praktikose. Būtent todėl lotoso arba pusiau lotoso pozos taip gerbiamos. Joms taip pat artimos įvairios sukryžiuotų kojų variacijos, tokios kaip Sidhasana (Tobula padėtis) ir Sukhasana (Patogi poza).

Tai kam gi reikalinga ši asana ir kodėl ji tokia svarbi? Pusiau lotoso pozoje lengviausia išlaisvinti savo protą nuo įvairių minčių, įeiti į susikaupimo būseną ir susikoncentruoti atliekant meditacijas ir pranajamas (kvėpavimo technikas).

Ardha-padmasanos (Pusiau lotoso) atlikimas palengvina sudėtingesnės asanos – pilno Lotoso (Padmasanos) įsisavinimą, nes sistemingas buvimas šioje asanoje padeda atverti klubų sąnarius ir gerina kelių ir kulkšnų lankstumą.… skaityti daugiau


Kaip išsirinkti jogos mokytoją? Rimantas Genys

Turbūt, pats svarbiausias etapas – rasti jogos mokytoją, kuris jums padės šiame kelyje. Kaip jį rasti? Galimai kažkas iš jūsų pažįstamų jau vaikšto į jogos užsiėmimus pradedantiesiems ir gali parekomenduoti Jums savo mokytoją. Galima internete išstudijuoti atsiliepimus, užsirašyti į dviejų-trijų skirtingų mokytojų užsiėmimus ir tokiu būdu išsirinkti sau tinkamą.… skaityti daugiau


Sangha – ramstis savęs pažinimo Kelyje

,,Vienas lauke ne karys“, ,,neturėk 100 rublių, bet turėk 100 draugų“ –  šias patarles mes žinome nuo vaikystės. Ir, galbūt, daugelis girdėjo pasakėčią (pritčią) apie tai, kad šiaudelį sulaužyti lengva, o šluotą – daug sudėtingiau. Šiuolaikiniame pasaulyje, kur vis labiau diegiamos egoistinės motyvacijos, žmonėms daug paprasčiau jaudintis dėl savęs, asmeninės naudos, savo komforto zonos ir taip toliau. Dėl to ypač retai tenka veikti kažką bendromis pastangomis. Ir netgi jeigu tai atsitinka, tai dažniausiai žmones vienija koks nors grynai materialus tikslas – pinigai, karjera, nauda. Pagal  kokius gi principus žmonės vienijosi geresniais (šviesesniais) laikais?… skaityti daugiau


Kaip pradėti medituoti

Gruodžio pradžioje gavau pranešimą: „Marina, man 56 metai. Turiu susidomėjimą meditacija, tačiau nieko tame nesuprantu. Nuo ko pradėti? O gal man jau per vėlu?“ Vietoj klausimo „ar ne vėlu pradėti medituoti 56 metų?“ gali būti bet kokia kita abejonė: ar galima medituoti, jeigu aš nesėdžiu lotose arba tik pradėjau užsiiminėti hatha-joga ir nežinau kaip medituoti, pas mane nėra guru (mokytojo) ir taip toliau. Esmė nesikeičia. Meditacija pradedančiųjų akyse išauga iki neprieinamo kalno, kurio viršūnė danguje. Žiūrime į viršų, o saulė spigina. Ir žmogus – iš karto mažas ir bejėgis. O kalnas – išdidus ir didingas. Kaip gi čia nesuabejoti savimi ir neatidėti meditacijos praktikos kitam kartui. Savęs lyginimas su tobulumu jogai trukdo.… skaityti daugiau


Nuo ko pradėti užsiiminėti joga? Rimantas Genys

Pagal senovinius pirminius kompetetingus jogos šaltinius, yra 2 būdai, kuriais galima pradėti praktikuoti jogą:

1) Nuo Jamos ir Nijamos įvaldymo (pirmos dvi Patandžalio jogos sutrų pakopos).
2) Šatkarmų (organizmo valymosi technikų. Aprašytos Hatha Yoga Pradipikoje).… skaityti daugiau


Palmių aliejus: žala, kurios neįmanoma neįvertinti

Prieš keletą metų buvo atlikti tyrimai, kurie tiesiog pribloškė: labiausiai pramonėje paplitęs tapo palmių aliejus. Žinoma, kilo logiški klausimai: kiek vertingas ši produktas? Ir kodėl jį pradėjo naudoti pakeičiant mums gerokai tradiciškesnius gyvulinius ir augalinius riebalus – sviestą, saulėgrąžų ir kitus?

Atsakymai pasirodė ne ypatingai paguodžiantys. Buvo išsiaiškinta, kad palmių aliejus turi tik vieną privalumą – jis gerokai pigesnis už savo visus konkurentus! Taip pat mišinių sudėtyje jis sunkiai atskiriamas nuo gerokai brangesnio ir liaudyje populiariesnio sviesto.

O kaip dėl palmių aliejaus naudos ir žalos? Čia iš karto pasirodė daugybė publikacijų, kurių nuomonės visiškai priešingos. Pakilusi kritikos banga buvo greitai pradėta slopinti pseudomoksliniais straipsniais, su niekam nežinomų medicinos ir biologijos mokslų „daktarų‘ parašais.… skaityti daugiau


Valgyti daržoves – naudinga ir madinga

Kasdieniame racione vyraujančios daržovės ir vaisiai – daugiau ne veganų ir vegetarų išimtinė teisė. Lyderiaujančiose populiariausios mitybos pozicijose užima vietą fleksitarizmas – tai negriežto vegetarizmo forma, leidžianti vartoti gyvūnus, tačiau tuo pačiu teikiančią pirmenybę augalinei mitybai.

Sveiko gyvenimo būdo populiarizacijos metu, užsakinėti daržoves tapo ne tik madinga, tačiau dar ir labai įdomu. Kulinarų fantazija beribė, jie eksperimentuoja su įvairiomis technikomis ir pagaminimo būdais, prieskoniais, neįprastais deriniais, tuo pačiu stengdamiesi išsaugoti augalinių produktų vertingąsias savybes.

Daržovės tapo besivystančiu „trendu“. Pasaulyje pripažinti kulinarai pradėjo daryti daržoves pagrindiniu savo kulinarinių šedevrų ingredientu. Kavinių ir restoranų meniu daržovių patiekalai pereina iš skyriaus „garnyrai“ į skyrių „pagrindiniai patiekalai“.

Mitybos pasaulis pripildytas produktų įvairovės, kurie pagaminti be gyvulinės kilmės produktų – populiarūs avokadų skrebučiai, salotos su daigais, įvairūs lęšių pagaminimo būdai, burgeriai su daržovių kotletais, „tofu-steikai“, seitanas, desertai iš veganiško beze ir konditeriniai gaminiai, pagaminti be kiaušinių ir karvės pieno.… skaityti daugiau


Kaip daryti klizmą

Žmogaus organizmo išvalymą nuo kenksmingų šlakų, žalingų toksinų ir kitų nenaudingų medžiagų galima atlikti keliais būdais. Vienas iš veiksmingų ir efektyvių variantų yra klizma. Naudojant vidutinį arba giluminį žarnyno praplovimą, įvedant tam tikrą vandenį per tiesiąją žarną, galima patikimai pašalinti žalingus elementus, trukdančius išsaugoti organizmo sveikatą. Taip pat klizma yra patikima „greitos pagalbos“ priemonė esant apsinuodijimams ir alergijai (reikalinga konsultacija su daktaru). Tačiau tam, kad pasinaudoti šiuo metodu, svarbu mokėti daryti klizmą savarankiškai. Tai pakankamai paprastas procesas, tačiau jame yra ko pasimokyti. Juk procedūra neturi sukelti diskomforto ir skausmo. Svarbiausia gauti nuo šios priemonės maksimalią naudą organizmui. Todėl verta atkreipti dėmesį į keletą sekančių patarimų ir rekomendacijų.

Kaip savarankiškai daryti klizmą namuose?skaityti daugiau