Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

10 dienų online meditacijos kursas pradedantiems gruodžio 1-10 dienomis

Hatha joga ONLINE nuo lapkričio 2 dienos, pirmadienio

Vegetarizmas. Filosofija ir rūšių įvairovė

Kaip pradėti medituoti

Dvasinis mokytojas - kas tai?

Jama ir Nijama. Nuo ko prasideda joga?

Kuo skiriasi Surya ir Čandra Namaskar

Vienos dienos badavimas su vandeniu: taisyklės

Jogos mokytojų kursai

Kaip teisingai kvėpuoti. Kvėpavimo technikos

Šiame straipsnyje mes paaiškinsime, kokį santykį pranajama turi su teisingo kvėpavimo technikomis ir kaip su meditacijos pagalba, kvėpuojant pilnu jogų kvėpavimu kvėpuojant pilvu, jūs galite padirbėti su savo kvėpavimu, kad padaryti jį natūralesnį ir laisvesnį, kad padėti organizmui gauti daugiau energijos, o taip pat bendrai funkcionuoti produktyviau.

Kaip teisingai kvėpuoti: keletas rekomendacijų

Tam, kad išmokti kvėpuoti, naudojant teisingą kvėpavimą pilvu, skaitytojui teks pasinerti į senovinės dvasinės jogos praktikų pasaulį. Teisingai kvėpuoti mokina daugelis mokyklų, tačiau kol kas žmogaus organizmui nieko neišrado natūralesnio, nei jogų kvėpavimo praktikos.

Daugelis kitų technikų, siūlančios teisingą kvėpavimą ir tvirtinančios, kad būtent jų technika padės jums įsisavinti taip vadinamą teisingą kvėpavimą, iš tiesų yra ne kas kitas, kaip jogos mokyklos sukurtas gaminys. Jie (mokykla), žinoma, apie tai nieko nesakys nepatyrusiam adeptui (sekėjui, mokiniui), kuris taip ir liks nežinojime tame, kas vyksta. Įskaitant ir technikų pagrindus, kurių jį mokys. Tačiau kam naudoti dirbtines technikas, pripildytas naujų triukų su tikslu suteikti praktikoms originalumo, jeigu reikalingiausios ir geriausiai žmogaus organizmui tinkančios praktikos jau sukurtos. Panagrinėkime jas, kad išstudijuotume pirminius šaltinius, o ne perrašytus ir „darašytus“ kūrinius.

Joga – visų pirma tai įrankis, kuriuo naudojasi tada, kai žmonės nori išmokti teisingai kvėpuoti. Kodėl žmonės renkasi jogą? Nes būtent dvasiniame jogos mokyme, dar iki mūsų eros, Patandžalis išdėstė savo idėją, kuri lietė pilnavertį žmogaus tobulėjimą.

Jis kompleksiškai sustatė sistemą, sudėliojo ją į žingsnius (laiptus) tokia tvarka, kuri optimaliausia apribotai žmogaus būtybei, pradedant nuo moralinių įstatymų įvaldymo, pereinant prie fizinio kūno vystymo per asanų atlikimą ir tolygiai pereinant prie visiškai dvasinių praktikų, tokių kaip dhijana ir samadhi, kartu su jas lydinčiomis pranajamą, pratjaharą ir dharaną.

Kiekvienas 8-niapakopės aštanga-jogos sistemos laiptas, kuris atidirbtas Patandžalio, harmoningai ir patikimai priveda prie sekančiųjų. Todėl iki tol, kol jūs pradėsite praktikuoti kvėpavimo pratimus, tai yra pranajamas, rekomenduojama prisiminti, o dar geriau atlikti, jamos, nijamos ir asanų praktikas. Būtent dėka to, kad sistemoje perėjimai iš vienos į kitą praktiką logiškai apgalvoti, tuomet galima drąsiai pasikliauti ir atlikti praktikas savo dvasiniame-fiziniame tobulėjime, remiantis rekomendacijomis, kurias duoda jogos mokslas.

Prieš tai, kai pereisime prie kvėpavimo pratimų nagrinėjimo, kurie sudaro pranajamą, verta paminėti, kad pilniausias kvėpavimas, kurį įsisavina pirmuose asanų praktikos mokymo žingsniuose, jau yra pasiruošimas pranajamoms, nes daugelyje pranajamų jums prireiks naudoti pilną jogų kvėpavimą. Susipažinimas su jogos mokslu ir asanų praktika duoda gerą pradžią tolesniam jogos kvėpavimo technikų studijavimui.

Pilnas jogų kvėpavimas mokina, kaip teisingai kvėpuoti diafragma

Įsisavinant pilną jogų kvėpavimą, jums teks kvėpavimo procese naudoti diafragmą. Dalykas tame, kad dažniausiai įprastas žmogus, nesusipažinęs su joga, kvėpuoja, tiesiogine to žodžio prasme, kaip pasiseka. Jeigu pas jį dar ir stresinis darbas, o dabar pas daugelį jis būtent toks, tai pradžioje įsijungęs į lenktynes, jis neišjungia kvėpavimo iki pat vakaro. Iš čia gaunasi, kad nuo pačio ryto, pasidavęs stresui, žmogus pradeda kvėpuoti paviršutiniškai ir greitai. Taip mes įprastai ir kvėpuojame, kai esame kažko išsigandę, tokiu būdu pilvo sritis šiame kvėpavimo būde nėra įjungta.

Dažniausiai veikia krūtinės ląsta ir raktikaulinis kvėpavimas, kurie neleidžia plaučiams prisipildyti deguonimi. Žinoma, į aukščiausias ir vidurines plaučių dalis deguonis patenka, tačiau toliau ir žemiau šios srities jis neina. Tam, kad plaučiai pilnai prisipildytų O2, reikėtų įjungti kvėpavimą pilvu, tačiau žmogus įsitempęs ir apatinė kūno dalis pas jį yra tokioje pačioje būsenoje. Taip gaunasi, kad apie teisinga kvėpavimą galima užmiršti. Ir apie plaučių 100 % pripildymą deguonimi – taip pat,

Kaip žmogui teisingai kvėpuoti

Teisingam kvėpavimui, žmogus privalo įjungti visus tris kvėpavimo būdus:

  • pilvo,
  • krūtinės,
  • raktikaulio.

Toks kvėpavimas žinomas kaip gilus kvėpavimas arba pilnas jogų kvėpavimas. Tam, kad nepasakoti vien teorijos, mes paprašysime skaitytoją tiesiog dabar, perskaičius šias kelias pastraipas sustoti ir pačiam praktikoje patikrinti, ką reiškia kvėpuoti tik vienu kvėpavimo būdu. Tuomet jūs suprasite, kaip mes save skriaudžiame, įkvėpimo ir iškvėpimo metu naudodami tik vieną plaučių dalį – raktikaulinę, krūtinės arba pilvo.

Tiesiai dabar įsitempkite ir įsivaizduokite, kad jūs esate išsigandę arba pagalvokite apie kažką iš tiesų jums nemalonaus, o dabar stebėkite, kokios kūno dalys pradeda judėti atliekant įkvėpimą ir iškvėpimą. Greičiausiai, tai bus raktikaulinė dalis, tai yra pečiai šiek tiek kyla ir leidžiasi, tuo pat metu krūtinės ląsta netgi neišsiplečia. Jeigu į darbą įsitrauktų krūtinės sritis, tai reikštų, kad jūs prijungėte kvėpavimą krūtine, tačiau kai žmogus jaučia stresą arba baimę, tai jis ant tiek susivaržęs, kad nekvėpuoja netgi krūtine. Iš čia ir sako, kad: „kai nori suteikti žvalumo žmogui, gerai kad jis įkvėptų pilna krūtine“.

Dabar padarykite atvirkščiai. Pagalvokite apie kažką labai malonaus, apie sėkmingai praleistą išvyką, atostogas, kai jūs iš tikrųjų jautėtės komfortiškai, pabudinkite to momento atmintį ir mintimis persikelkite ten. Bus dar geriau, jeigu jūs padarysite šią patirtį sėdėdami krėsle. Čia jūs ir pastebėsite, kad į darbą įsijungė pilvo sritis. Jūs iš tiesų jaučiatės atsipalaidavę.

Kaip išmokti teisingai kvėpuoti. Kaip teisingai kvėpuoti pilvu

Iš trijų būdų, kvėpavimas diafragma arba kvėpavimas pilvo – žmogui pats natūraliausias ir iš fiziologijos požiūrio taško jis padeda organizmui nuimti įtampą, nes dirba diafragma, o kai ji naudojama, tai automatiškai nuimama papildoma įtampa nuo širdies raumens. Kvėpavimo pilvu nauda didžiulė, tačiau dar geriau, jeigu jūs išmoksite naudoti visus tris kvėpavimo būdus.

Tam, kad išmokti teisingai kvėpuoti, jūs privalote išmokti pilną jogų kvėpavimą – tai pirmas jūsų praktikos punktas. Po to, kai tai bus padaryta, galima pradėti praktikuoti pranajamas. Daugelis iš jų pakankamai paprastos ir teigiamai veikia kvėpavimo sistemą, o taip pat yra geros kaip pagrindas meditacijos praktikai, tačiau apie tai kiek vėliau.

Apie tai, kaip teisingai kvėpuoti pilvu, parašyta nemažai, tačiau iš tiesų, tai pakankamai paprasta. Kai jūs atlikote eksperimentą ir prisiminėte malonius vaizdinius iš savo praeities, tai jūs, turbūt, pastebėjote, kad atsipalaidavus ir, ypatingai, sėdint, kvėpavimas iš karto tampa gilesnis, pečiai nusileidžia, krūtinės ląstos raumenys išsilaisvina ir kvėpavime dalyvauja pilvas.

Pilno jogų kvėpavimo praktika ideali tam, kad išmokyti save kvėpuoti pilvu. Palaipsniui tai taps įprotis ir jūs pradėsite įtraukinėti kvėpavimą pilvu ir tada, kai jūs nepraktikuojate jogos. Su laiku jūs padarysite šį kvėpavimo tipą savo natūralia būsena. Reikia tik nesustoti ir praktikuoti.

Kaip reikia teisingai kvėpuoti

„Kaip reikia teisingai kvėpuoti“ – klausimas, kurį galima dažnai išgirsti iš žmonių. Tema ne tik populiari, ji iš tiesų esminė, nes nuo kvėpavimo priklauso ne tik deguonies apykaitos procesas tarp deguonies ir anglies dioksido, tačiau ir daugelis kitų vidinių organų darbas. Pavyzdžiui, jau buvo pasakyta, kad į darbą įtraukus diafragmą, nuimama įtampa nuo širdies, nekalbant jau apie tai, kad pilno kvėpavimo pilvu metu masažuojami kiti organai, nes įvyksta natūralus vidinių organų masažas.

Žinoma, reikia praktikuoti skirtingas pranajamas ir pilną jogų kvėpavimą, tačiau į praktikos procesą neverta įsitraukti tiek, kad leisti valandų valandas užsiiminėjant tik pranajama. „Kodėl to neverta daryti?“ – paklaus klausytojas. Todėl, kad didžiąją dalį savo sąmoningo gyvenimo jūs kvėpavimo kitaip. Iki dar visai neseniai, jūs rimtai neskirdavote laiko specialioms kvėpavimo praktikoms. Todėl dabar, jeigu imtis šio reikalo per daug aktyviai, tai gali atnešti greičiau ne naudą, o žalą. Reikia, kad organizmas adaptuotųsi prie naujų kvėpavimo formų. Prisiminkite, kad kūnui jos kol kas neįprastos, kad ir kokios vertingos jos bebūtų.

Todėl, pranajamų technikų atlikimo metu, visada sekite savo savijautą. Kai kurios pranajamos specialiai nukreiptos į tai, kad padėti praventiliuoti plaučius, tai yra kvėpavimas gaunasi labai intensyvus ir kai jūs atlikinėsite tokias pranajamas, klausykitės organizmo. Jis pasakys, kada sustabdyti praktiką. Darykite tiek kvėpavimo ciklų arba tokio minučių kiekio, koks patogus jums, o ne griežtai laikykitės nurodymų iš knygų ar vadovėlių.

Tai, kas ten parašytą, užduoda panašią laiko trukmę, tačiau tai nereiškia, kad jūs privalote būtinai laikytis tik šių rekomendacijų. Jeigu organizmas dar neprisitaikė prie naujo kvėpavimo ritmo, geriau sustokite, padarykite pertrauką, o pakui iš naujo galite praktikuoti. Bendrai, ką norėtųsi dar kartą pabrėžti, kad kvėpavimas – galingas dalykas, todėl ir dirbti su jo pokyčiais reikia atsargiai ir dėmesingai. Todėl pradėkite praktiką nuo kelių minučių per dieną, tik palaipsniui pridėdami laiko, jeigu jūsų fizinė būsena tai leidžia. Technikų atlikimas privalo būti komfortiškas – tai auksinė pranajamų praktikų taisyklė.

Kaip teisingai kvėpuoti meditacijos metu

Pirmais meditacijos įsisavinimo žingsniais jūs dažnai pradedate medituoti naudodami pranajamas, nes taip žmogui lengviausia susitelkti. Koncentracija į kvėpavimą beveik iš karto akcentuoja dėmesį į įkvėpimą ir iškvėpimą, jūs jaučiate patį oro srautą, savo pojūčius ir tai, kas vykstą jūsų kūno viduje ir išorėje. Mintys sukoncentruotos į šiuos pojūčius, todėl teisingas kvėpavimas meditacijos metu priklausys, pirmiausia, nuo tos pranajamos technikos, kurią jūs išsirinkote meditacijai.

Kai su laiku jausite save laisvai, atlikdami keletą meditacijos rūšių ir jau gebėsite ištirpinti sąmonę, tai yra prieisite prie aukščiausių meditacijos praktikos laiptų, jūs pastebėsite, kad šiame etape jūsų kvėpavimas taps mažiau pastebimas, jis lyg pasidarys lengvas ir taps ne toks dažnas. Tai natūralu meditacijos praktikos metu. Beje, nebūtinai įtraukiant į procesą pranajamos atlikimą.

Gili meditacija pati tampa savotiška pranajama, tik kvėpavimo jau nereikia kontroliuoti su sąmonės pagalba, ji persijungią į kitą rėžimą, kai meditacijos procesas reguliuoja kvėpavimą. Tokiu būdu kvėpavimas pilnai apribotas. Galbūt tai tas kvėpavimo būdas, kuris yra harmoningiausias ir naudingiausias žmogui, tačiau kad pereiti į tokį kvėpavimo tipą, reikia išmokti panirti į gilią meditaciją.

Vietoj apibendrinimo

Perskaitę šį straipsnį, jūs galite pradėti detaliai studijuoti pranajamas ir meditacines praktikas. Dabar jūs žinote, į ką kreipti dėmesį, kad praktiką jums atneštų tik naudą ir jūs pagerintumėte kūno ir sielos būseną.

Vaizdo įrašas. Pranajama. 4-as jogos laiptas. Įvadas. Anton Čudin ir Darja Šlenikova (Čudina)

Straipsnis išverstas iš tinklapio oum.ru

Originalus straipsnis rusų kalba