Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Skyrius:

Asanos

Vegetarizmas. Filosofija ir rūšių įvairovė

Kaip pradėti medituoti

Dvasinis mokytojas - kas tai?

Jama ir Nijama. Nuo ko prasideda joga?

Kuo skiriasi Surya ir Čandra Namaskar

Vienos dienos badavimas su vandeniu: taisyklės

Jogos mokytojų kursai

Pusiau lotoso poza

Pusiau lotoso poza, arba Ardha-padmasana, kaip ją vadina, – viena iš pagrindinių jogos asanų. Jos pavadinimas išverstas iš sanskrito, kur ,,Ardha“ – pusė, o ,,Padma“ – lotosas. Lotosas – vienas iš nuostabiausių augalų mūsų planetoje, kuris labai gerbiamas rytų religijose ir jogos praktikose. Būtent todėl lotoso arba pusiau lotoso pozos taip gerbiamos. Joms taip pat artimos įvairios sukryžiuotų kojų variacijos, tokios kaip Sidhasana (Tobula padėtis) ir Sukhasana (Patogi poza).

Tai kam gi reikalinga ši asana ir kodėl ji tokia svarbi? Pusiau lotoso pozoje lengviausia išlaisvinti savo protą nuo įvairių minčių, įeiti į susikaupimo būseną ir susikoncentruoti atliekant meditacijas ir pranajamas (kvėpavimo technikas).

Ardha-padmasanos (Pusiau lotoso) atlikimas palengvina sudėtingesnės asanos – pilno Lotoso (Padmasanos) įsisavinimą, nes sistemingas buvimas šioje asanoje padeda atverti klubų sąnarius ir gerina kelių ir kulkšnų lankstumą.… skaityti daugiau


Surya Namaskar – Saulės Pasveikinimas

Kompleksas Surya Namaskar, arba taip vadinamasis ,,Saulės Pasveikinimas“, labai populiarus tarp žmonių praktikuojančių jogą. Reguliarus komplekso atlikimas palaiko fizinę sveikatą, pripildo jėgų, dovanoja aktyvią Saulės energiją. Bet tuo jo naudingumas nepasibaigia. Laikoma, kad pratimų kompleksas Surya Namaskar paruošia žmogų dvasiniam prabudimui, nes turi savyje beveik visus svarbiausius jogos praktikos elementus, tokius kaip asanos, pranajamos, mantrajanos ir meditacijos techniką.

Surya Namaskar – tolimų protėvių pasisveikinimas su palikuonims

Verčiant žodis ,,Surya“ reiškia ,,Saulė“, o ,,Namaskar“ – ,,pasveikinimas, nusilenkimas“. Senovėje Saulė buvo laikoma galingu dvasinės brandos simboliu ir garbinimo objektu.

Svarbu suprasti, kad jogos kompleksas ,,Saulės Pasveikinimas“ – tai ne tik serija efektyvių fizinių pratimų, leidžiančių gerai ištempti kūną, išvystyti lankstumą, patempti jį, išmasažuoti ir suteikti tonusą raumenims, vidaus organams, naudojant vienas kitą keičiančius atsilenkimus ir nusilenkimus.… skaityti daugiau


Asanos – jogos pozos. Kaip išsirinkti asanas praktikai?

Pradėdami užsiiminėti joga, mes studijuojame literatūrą, lankome susijusius seminarus. Vienas iš pirmų žodžių, kuriuos mes sutinkame visuose šaltiniuose, kurie susiję su Hatha-joga, tai žodis „asana“.

Dažniausiai sutinkami vertimai ir šio suvokimo paaiškinimai:

„Patogi ir stabili kūno padėtis“.

Šis apibrėžimas laikomas pagrindu viename jogos pirminių šaltinių „Joga sutros Patandžali“. Apie asaną autorius čia rašo taip: „Padėtis duoda stabilumą kūnui ir pusiausvyrą protui“.

Kitas žinomas jogų tekstas „Hatha Joga Pradipika“, skyriuje apie asanas, teigia: „Asanų praktika duoda kūnui stabilumą, išlaisvina nuo ligų ir suteikia visai esybei lengvumo“.

Jogų tekstuose nebuvo detalaus aprašymo visų asanų įvairovės ir jų teisingo atlikimo nurodymų. Kai kurie tyrinėtojai iki dabar įsitikinę, kad kai Patandžalis davė asanos apibrėžimą šlokoje „Sthiram Sukham Asanam“, ką kai kurie verčia „Asana – tai patogi ir stabili padėtis“, jis kalbėjo tik apie kūno padėtį meditacijoje.… skaityti daugiau


Kodėl verta atlikti perverstas asanas?

Ši medžiaga skirta susipažinimui ir nėra praktinė instrukcija asanų įsisavinimui. Atkreipiame jūsų dėmesį į tai, kad asanas įsisavinti pageidaujama su patyrusiu jogos mokytoju.

Perverstų asanų svarbumas pažymimas daugybėje tekstų ir jogos praktikų. Viparita karani mudrą vadina viena iš svarbiausių Hatha-jogos pozų, Širšasana skaitosi „asanų karalienė“, Sarvangasana daro ant tiek dėkingą įtaką visam kūnui, kad ją rekomenduoja įdėti į bet kokį asanų praktikos kompleksą. Išsiaiškinkime, kuo pagrįstas šių pozų efektyvumas.

Perverstomis asanomis vadinamos tos, kuriose dubuo randasi virš galvos: tai viparita-karani mudra, sarvangasana, širšasana, halasana, setu bandhasana ir kitos. Šios asanos daro įtaką organizmui dvejuose lygiuose: fiziniame ir subtiliame (praniniame).… skaityti daugiau


Šavasana. Atsipalaidavimo technikos jogoje

Mūsų amžiuje žmonės veikiami visų įmanomų stresų ir rūpesčių, netgi sapne jiems pavyksta atsipalaiduoti tik su didelėmis pastangomis.

Iš pirmo žvilgsnio, atsipalaidavimas atrodo paprastas dalykas – žmogus viso labo uždaro akis ir miega. Tačiau iš tiesų, pasiekti atsipalaidavimo – gilaus atsipalaidavimo – daugumai žmonių yra labai sunku. Poilsio metu jų protas būna sąmyšio būsenoje, kūnas pastoviai juda ir vartosi, raumenys trūkčioja. Pati didžiausia kliūtis, kurią būtina įveikti, yra tame, kad priversti save daryti aktyvius žingsnius atsipalaidavimui pasiekti, išmokti ir naudoti įvairius esamus metodus.

32-antroje pirmos dalies „Hatha Joga Pradipika“ eilutėje pasakyta: „Gulėti ant nugaros, išsitempus visu ūgiu ant žemės, kaip lavonui – tai vadinasi Šavasana. Tai nuima nuovargį, iššaukiantį kitų asanų ir atneša ramybę protui“.… skaityti daugiau