Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Skyrius:

Meditacija

Meditacijos pagrindai. Ką pageidautina žinoti

Kas yra klasikinė joga

Kaip prisiminti praėjusius gyvenimus

Kaip teisingai kvėpuoti. Kvėpavimo technikos

Produktai organizmo valymui

Medituokime kartu. Pirmi žingsniai. Valentina Uljankina

Kviečiame jus pradėti naują dieną su meditacija, kurios metu atliksime dėmesio koncentraciją į kvėpavimą. Praktika ugdo ramybę, harmoniją ir suteikia aiškią sąmonę.

Trukmė: 13 minučių.

Meditaciją veda klubo OUM.RU jogos mokytoja Valentina Uliankina… skaityti daugiau


Meditacija pradedantiesiems. Paskaita. Ekaterina Androsova

Meditacija pradedantiesiems. Jogos klubo OUM.RU mokytojos Ekaterinos Androsovos paskaita.

Kalbame apie kvėpavimo užlaikymus, pagrindinius meditacijos suvokimus ir terminus, apie kuriuos svarbu žinoti žmonėms, kurie pradeda užsiiminėti meditacijos praktika: sansaros ratas, klešos, trys nuodai, Bodhisatvos, meditacijos tikslai. Nagrinėjame tokias meditacijos rūšis, kaip šamatha ir vipašjana (vipasana).… skaityti daugiau


Meditacijos nauda

Meditacijos nauda fiziniam kūnui

– Gerina bendrą organizmo būseną,
– Stiprina imunitetą, padidina atsparumą susirgimams,
– Gerina būklę žmonėms, kurie kenčia nuo širdies ir kraujagyslių susirgimų,
– Gerina ir normalizuoja medžiagų apykaitos procesus organizme,
– Gerina miego kokybę ir užmigimo greitį,
– Sulėtina senėjimo procesus organizme,
– Atpalaiduoja ir duoda kūno lengvumo pojūtį.

Meditacijos nauda psichoemocionaliai būsenai

– Padidina atsparumą stresinėms situacijoms,
– Pašalina nuo negatyvių ir depresyvių būsenų,
– Atveria kūrybinį žmogaus potencialą,
– Skatina kurti pasaulio gerovei,
– Sukuria teigiamą gyvenimo suvokimą.

Meditacijos nauda protui

– Priveda protą prie ramybės būsenos, vidinės tylos būsenos,
– Suteikia gebėjimą mąstyti aiškiai ir konkrečiai,
– Stiprina ir gerina žmogaus atmintį,
– Kultyvuoja pakylėtas ir altruistiškas mintis,
– Vysto kūrybinį mąstymą,
– Duoda gebėjimą mąstyti viena kryptimi nesiblaškant į išorinius faktorius.… skaityti daugiau


Meditacija. Durys į naują realybę. Andrejus Verba

Andrejus Verba pasakoja apie tai, kas yra meditacija, kokios laiko patikrintos technikos yra efektyviausios ir kodėl reguliari praktika gali būti „vaistas“ nuo troškimų ir neigiamų polinkių, kurie galėtų sugadinti gyvenimą.

Kursas būsimiems meditacijos mokytojams: https://meditation.study
Trukmė: nuo 2022 spalio 20 iki 2023 gegužės 28.… skaityti daugiau


Pakvietimas: 10 dienų meditacijos kursas pradedantiems online

Daugiau informacijos apie meditacijos kursą:
https://www.hathajoga.lt/renginiai/meditacijos-kursas-pradedantiems/

Registracija į 10 dienų meditacijos kursą pradedantiesiems online:
https://www.hathajoga.lt/registracija-meditacijos-kursui/skaityti daugiau


Meditacija: sąmoningas kvėpavimas – kiekvienam prieinama praktika

„Protas – tai viskas. Jūs tampate tuo, apie ką galvojate. Buda

Dažnai, turėdami kažką, mes nustojame tai vertinti. Kai tik mes gimstame, mes pirmą kartą įkvepiame, o su paskutiniu iškvėpimu išeiname iš šio gyvenimo. Mes suprantame, kad be kvėpavimo negalėsime išgyventi ilgiau nei keliolika minučių, bet mažai kreipiame į jį dėmesio. Nors, iš tikrųjų, kvėpavimas yra ne tik gyvybiškai būtinas fiziologinis procesas.  

Kvėpavimas – tai vertingas energijos tėkmės subtiliąjame kūne, atitinkamai ir mūsų nervų sistemos veiklos, instrumentas.

Tyrimų eigoje mokslininkai nustatė žmogaus emocinės būsenos ir kvėpavimo būdo tarpusavio ryšį. Pavyzdžiui, žmogus patiriantis baimę kvėpuoja greitai ir negiliai, tuo tarpu žmogus patiriantis laimę, kvėpuoja lėtai ir giliai. Ši tarpusavio sąveika veikia abiejomis kryptimis.… skaityti daugiau


Meditacijos technikos. Kokią išsirinkti?

Šiame straipsnyje mes panagrinėsime meditacijos technikas. Pasaulyje egzistuoja daugybė meditacijų, kilusių iš gilios senovės, tačiau yra ir tokių, kurios buvo sukurtos XX amžiuje.

Technikos ir meditacijų metodai skirtingose kultūrose

Norime pabrėžti, kad technikų pasirinkimas didžiulis. Galima teikti pirmenybę rytų meditacijoms, kurios praktikuojamos Tibete, Indijoje, Tailande, Vietname, Japonijoje ir Kinijoje. Joms priskiriamos:

– dzen meditacija,
– meditaciją į mantrą,
– meditacija į sąmoningumą,
– meditacija į kvėpavimą,
– meditacija į žvakės liepsną arba trataką,
– meditacija į garsą,
– Vipasanos kursas,
– meditacija cigun,
– meditacija dao.

Šį sąrašą galima pratęsti. Vien budizme priskaičiuojama virš technikų, einančių iš senų laikų, neskaitant tų, kurios buvo pridėtos budizmo pasekėjų vėlesniais laikais.

Vakarų tradicijoje taip pat yra savi meditacijos metodai.… skaityti daugiau


5 priežastys pradėti medituoti

Kaip jūs galvojate, ar egzistuoja stebuklinga tabletė nuo nuovargio, streso, apatijos arba vienatvės, kuri neturėtų šalutinio efekto, o tik vienintelį teigiamą efektą? O kas, jeigu ta piliulė egzistuoja jau daugelį tūkstančių metų?

Ši stebuklinga tabletė yra meditacija. Ir tai visiškai ne mistinė praktika arba magija. Tai pats paprasčiausias, biudžetinis ir prieinamas būdas pagerinti savo gyvenimo kokybę. Kokius privalumus duoda reguliari praktika ir kodėl taip būtina padaryti meditaciją savo gyvenimo dalimi?

Išnagrinėsime 5 priežastis, kad įtrauktume meditaciją į savo gyvenimą.

Poilsis protui ir ramybė

“Nėra laimės, lygios ramybei” – Buda.

Meditacija – vienas iš pačių lengviausių būdų duoti protui poilsį, kuris pastoviai apdirba didelį kiekį informacijos. Net miego metu protas būdrauja. Neramus protas maišo ir neleidžia priimti tinkamo sprendimo.… skaityti daugiau


Meditacijos pagrindai. Ką pageidautina žinoti

“Meditacija turi tik vieną paskirtį – užeiti už proto ribų ir tapti stebėtoju. Tavo stebėjime slypi stebuklas, viso gyvenimo stebuklas.” – Bhagavan Radžniš.

Šis straipsnis pakankamai neįprastas. Jame jūs neperskaitysite apie tai, kaip svarbu užsiiminėti meditacija, nes straipsnio autorius niekam nebando to įrodyti. Tai ir taip plačiai žinomas faktas, kad meditacija turi savyje didžiulį kiekį teigiamų aspektų. Iš pristatytos medžiagos, jūs sužinosite apie tai, nuo ko prasideda tikroji meditacija, kokia jos esmė ir kada reikia pradėti užsiiminėti praktika.

Meditacijos pagrindai pradedantiems

Upė, kuri prasideda kalnuose ir krenta į jūrą, teka kaip vieningas srautas. Kažkada perskaičius šį posakį, man nesąmoningai atėjo į galvą, kad tai yra ne kas kita, kaip užsiėmimo joga metafora.… skaityti daugiau


Kliūtys meditacijos praktikoje. Kaip pradėti medituoti reguliariai, jeigu kol kas nesigauna

„Tave jaudina ateitis? Statyk šiandieną. Tu gali pakeisti viską. Nederlingoje lygumoje išauginti kedrų mišką. Tačiau svarbu, kad tu ne konstruotum kedrus, o sodintum sėklas.“ – Antuan de Sent-Ekziuperi

Meditacijos tobulumas tame, kad ji gali duoti mums labai daug ką. Žinoma, iš mūsų reikalaujama suvokti praktiką, reguliariai ją atlikti ir turėti teisingą motyvaciją. Atrodo, viskas labai paprasta. Tačiau tai nevisai taip. Jeigu jūs jau bandėte užsiiminėti meditacija, tai, greičiausiai, spėjote įsitikinti, kad:

  • visų pirma, gali būti nelengva pasodinti save ir pradėti praktiką, nes aplinkui labai daug svarbių ir nelabai svarbių reikalų;
  • visų antra, net jeigu jums pavyko pradėti užsiėmimą, proto nuraminimas – neprastas dalykas, susijęs su daugeliu kliūčių.

Tačiau nusiminti neverta. Jeigu iškarto nepavyksta įveikti šių kliūčių, nereikia sakyti, kad meditacija – tai ne jūsų.… skaityti daugiau