Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Skyrius:

Meditacija

Joga, meditacija ir paskaitos įvairiuose Lietuvos miestuose birželio 1 - 30 dienomis

Meditacijos technikos. Kokią išsirinkti?

Sveikas gyvenimo būdas. Nuo ko pradėti?

Kodėl žmonės tampa vegetarais?

Jogos filosofija

Jogos mokytojų kursai 2021 metais

Meditacijos technikos. Kokią išsirinkti?

Šiame straipsnyje mes panagrinėsime meditacijos technikas. Pasaulyje egzistuoja daugybė meditacijų, kilusių iš gilios senovės, tačiau yra ir tokių, kurios buvo sukurtos XX amžiuje.

Technikos ir meditacijų metodai skirtingose kultūrose

Norime pabrėžti, kad technikų pasirinkimas didžiulis. Galima teikti pirmenybę rytų meditacijoms, kurios praktikuojamos Tibete, Indijoje, Tailande, Vietname, Japonijoje ir Kinijoje. Joms priskiriamos:

– dzen meditacija,
– meditaciją į mantrą,
– meditacija į sąmoningumą,
– meditacija į kvėpavimą,
– meditacija į žvakės liepsną arba trataką,
– meditacija į garsą,
– Vipasanos kursas,
– meditacija cigun,
– meditacija dao.

Šį sąrašą galima pratęsti. Vien budizme priskaičiuojama virš technikų, einančių iš senų laikų, neskaitant tų, kurios buvo pridėtos budizmo pasekėjų vėlesniais laikais.

Vakarų tradicijoje taip pat yra savi meditacijos metodai.… skaityti daugiau


5 priežastys pradėti medituoti

Kaip jūs galvojate, ar egzistuoja stebuklinga tabletė nuo nuovargio, streso, apatijos arba vienatvės, kuri neturėtų šalutinio efekto, o tik vienintelį teigiamą efektą? O kas, jeigu ta piliulė egzistuoja jau daugelį tūkstančių metų?

Ši stebuklinga tabletė yra meditacija. Ir tai visiškai ne mistinė praktika arba magija. Tai pats paprasčiausias, biudžetinis ir prieinamas būdas pagerinti savo gyvenimo kokybę. Kokius privalumus duoda reguliari praktika ir kodėl taip būtina padaryti meditaciją savo gyvenimo dalimi?

Išnagrinėsime 5 priežastis, kad įtrauktume meditaciją į savo gyvenimą.

Poilsis protui ir ramybė

“Nėra laimės, lygios ramybei” – Buda.

Meditacija – vienas iš pačių lengviausių būdų duoti protui poilsį, kuris pastoviai apdirba didelį kiekį informacijos. Net miego metu protas būdrauja. Neramus protas maišo ir neleidžia priimti tinkamo sprendimo.… skaityti daugiau


Meditacijos pagrindai. Ką pageidautina žinoti

“Meditacija turi tik vieną paskirtį – užeiti už proto ribų ir tapti stebėtoju. Tavo stebėjime slypi stebuklas, viso gyvenimo stebuklas.” – Bhagavan Radžniš.

Šis straipsnis pakankamai neįprastas. Jame jūs neperskaitysite apie tai, kaip svarbu užsiiminėti meditacija, nes straipsnio autorius niekam nebando to įrodyti. Tai ir taip plačiai žinomas faktas, kad meditacija turi savyje didžiulį kiekį teigiamų aspektų. Iš pristatytos medžiagos, jūs sužinosite apie tai, nuo ko prasideda tikroji meditacija, kokia jos esmė ir kada reikia pradėti užsiiminėti praktika.

Meditacijos pagrindai pradedantiems

Upė, kuri prasideda kalnuose ir krenta į jūrą, teka kaip vieningas srautas. Kažkada perskaičius šį posakį, man nesąmoningai atėjo į galvą, kad tai yra ne kas kita, kaip užsiėmimo joga metafora.… skaityti daugiau


Kliūtys meditacijos praktikoje. Kaip pradėti medituoti reguliariai, jeigu kol kas nesigauna

„Tave jaudina ateitis? Statyk šiandieną. Tu gali pakeisti viską. Nederlingoje lygumoje išauginti kedrų mišką. Tačiau svarbu, kad tu ne konstruotum kedrus, o sodintum sėklas.“ – Antuan de Sent-Ekziuperi

Meditacijos tobulumas tame, kad ji gali duoti mums labai daug ką. Žinoma, iš mūsų reikalaujama suvokti praktiką, reguliariai ją atlikti ir turėti teisingą motyvaciją. Atrodo, viskas labai paprasta. Tačiau tai nevisai taip. Jeigu jūs jau bandėte užsiiminėti meditacija, tai, greičiausiai, spėjote įsitikinti, kad:

  • visų pirma, gali būti nelengva pasodinti save ir pradėti praktiką, nes aplinkui labai daug svarbių ir nelabai svarbių reikalų;
  • visų antra, net jeigu jums pavyko pradėti užsiėmimą, proto nuraminimas – neprastas dalykas, susijęs su daugeliu kliūčių.

Tačiau nusiminti neverta. Jeigu iškarto nepavyksta įveikti šių kliūčių, nereikia sakyti, kad meditacija – tai ne jūsų.… skaityti daugiau


Kaip teisingai medituoti. Keletas paprastų rekomendacijų

Nuo redakcijos: šiuolaikinėje visuomenėje sąvoka ,,kaip teisingai…“ gali atspindėti didelį požiūrių į realybę spektrą, kurie yra sąlygoti skirtingu kiekvieno atskiro žmogaus pasaulio suvokimu. Šiame straipsnyje parodytas tik nedidelė dalis to, ,,kaip teisingai medituoti“, kas, žinoma, neatspindi viso meditacijos proceso pilnatvės, nes jo apimčiai ir knygelės formato neužtektų. Tačiau mes įsitikinę, kad šios medžiagos kažkam pilnai pakaks, kad pradėti praktikuoti. Dėkite pastangas ir rezultatas bus atitinkamas.

Meditacija… ir štai jūs jau primerkėte vokus, nukreipėte proto žvilgsnį į trečiosios akies sritį ir atsisėdote į Padmasanos poza. Mes girdime šį žodį, ir prieš mus iškyla Indijos ašramų vaizdai, budistų šventyklos ir vienuolių, apsirengusių šafraniniais apdangalais, virtinė anksti ryte išėjusi į gatvę. Šie vaizdai pakeri vakarų tradicijos žmogų, jis žiūri į tai kaip į kažką keisto, kai kurie nori sužinoti apie tai daugiau ir užsirašo į meditacijos kursus pradedantiems, kad padidintų savo sąmoningumą.… skaityti daugiau


Kaip pradėti medituoti

Gruodžio pradžioje gavau pranešimą: „Marina, man 56 metai. Turiu susidomėjimą meditacija, tačiau nieko tame nesuprantu. Nuo ko pradėti? O gal man jau per vėlu?“ Vietoj klausimo „ar ne vėlu pradėti medituoti 56 metų?“ gali būti bet kokia kita abejonė: ar galima medituoti, jeigu aš nesėdžiu lotose arba tik pradėjau užsiiminėti hatha-joga ir nežinau kaip medituoti, pas mane nėra guru (mokytojo) ir taip toliau. Esmė nesikeičia. Meditacija pradedančiųjų akyse išauga iki neprieinamo kalno, kurio viršūnė danguje. Žiūrime į viršų, o saulė spigina. Ir žmogus – iš karto mažas ir bejėgis. O kalnas – išdidus ir didingas. Kaip gi čia nesuabejoti savimi ir neatidėti meditacijos praktikos kitam kartui. Savęs lyginimas su tobulumu jogai trukdo.… skaityti daugiau


Meditacija prieš miegą

Athayoganushasanam. – Patandžali

Meditacija prieš miegą atnešą naudą tiek fiziniam kūnui (padeda jam atsipalaiduoti), tiek dvasinei žmogaus būsenai. Meditacija nuraminą ir subalansuoja psichiką, pašalina dienos eigoje sukauptą negatyvą, kad ryte žmogus emociniame ir dvasiniame plane galėtų pradėti naują dieną nuo švaraus lapo. Šiame straipsnyje mes trumpai papasakosime apie tai, kam reikalinga meditacija ir kokias jos rūšis geriausia praktikuoti prieš miegą.

Meditacija prieš miegą: jogos užsiėmimas

Kas yra meditacija? Meditacija – tai ir yra joga. Užsiiminėdami meditacija, jūs praktikuojate jogą! Nustebę, galvojote, kad meditacija – tai ne joga, o tai meditacija? Jūs teisingai galvojate, tačiau jogos mokyme yra vieta ir meditacijai ir ji ten užima ne paskutinę vietą: dhyanos praktika – pasiruošimas samadhi, vientisumo būsenai su Absoliutu – tai yra ne kas kita, kaip meditacija.… skaityti daugiau


Meditacija pradedantiems namuose

„Meditacija“… Daugelis iš mūsų daug kartų girdėjo šį žodį. Sąmonėje iš karto iškyla Indijos peizažai, keisti žmonės, oranžinės spalvos rūbais arba pats Buda, medituojantis po didžiuliu, išsišakojusiu medžiu. Daugelis žmonių, nepažįstami su jogos praktikomis, silpnai įsivaizduoja, kas yra meditacija. Daugumos sąmonėje, meditacija – tai „sėdėti ir apie nieką negalvoti“ arba „būti būsenoje be minčių“, o tai ir iš viso „atsipalaiduoti ir gauti pasitenkinimą“. Visos šios formuluotės kažkuria prasme atspindi esmę. Iš tiesų, jeigu pasiekti gilų atsipalaidavimą, tai galima gauti malonumą. Tiesa, apie tai dažniausiai kalba žmonės, kurie niekada gyvenime netgi nebandė uždaryti akių ir nuraminti savo proto. O juk tik nuramintame prote gali kilti laimės būsena. „Nėra laimės, lygios ramybei“, kalbėjo Buda Šakjamuni.… skaityti daugiau