Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Skyrius:

Meditacija

Meditacijos pagrindai. Ką pageidautina žinoti

Kas yra klasikinė joga

Kaip prisiminti praėjusius gyvenimus

Kaip teisingai kvėpuoti. Kvėpavimo technikos

Produktai organizmo valymui

Nušvitimo kelias. 6 sansaros pasauliai

Budizme išskiriami šeši pasauliai, kuriuos vadina “šešios lokos”. Pasak budizmo doktrinos, šios šešios realybės yra žemiausios realybės, kuriose gali atgimti siela.

Aukščiausias iš šešių sansaros pasaulių yra devų pasaulis, kuris taip pat žinomas kaip dievų pasaulis. Jį vadina devaloka. Kitas yra asurų pasaulis – pasaulis, kuriame gyvena demonai ir pusdieviai, vadinamas asura-loka. Pasaulis, kuriame gyvena žmonės, vadina manaka-loka. Gyvūnai gyvena tirjaka-lokoje. Alkanų sielų pasaulis – preta-loka, o pragariški sutvėrimai gyvena pragarų pasauliuose, vadinamuose nara-loka.

Visi šeši sansaros pasauliai yra glaudžiai susiję tarpusavyje. Siela gali reinkarnuojantis patekti į bet kurį iš jų. Tai priklauso nuo to, kokius poelgius darė žmogus, tai yra nuo jo karmos, o taip pat nuo to, kur yra sąmonė mirties metu.… skaityti daugiau


Meditacijos etapai, kurie išvalo neigiamus proto pasireiškimus

Vaizdo įraše parodomi meditacijos etapai, kurių metu įvyksta nušvitimas.

Žmogaus protas – tai ta mūsų dalis, kuri atsako už informacijos perdirbimą, analizavimą, saugojimą. Informacija – tai mintys, atvaizdai, garsai, emocijos, pojūčiai, reakcijos ir kiti.

Protą galima sulyginti su žirgais, kurie neturi vairininko ir laksto visur, kur tik nori. Vairininkas yra sąmonė. Vairininkas tvirtai paima į rankas pavadžius ir pradeda nukreipinėti žirgus (protą) ten, kur tai yra reikalinga, tam, kad jie veiktų harmonijoje.

Sąmonė (tikrasis Aš) – yra tai, kas gali suvokti proto signalus, informaciją. Sąmonė ir protas yra du skirtingi dalykai. Protas yra tai kas analizuoja. Sąmonė yra tai, kas suvokia analizuojantį. Beje, protas ir sąmonė kartu padeda vienas kitam (idealiu atveju turi padedinėti).… skaityti daugiau


Medituokime kartu. Pirmi žingsniai. Valentina Uljankina

Kviečiame jus pradėti naują dieną su meditacija, kurios metu atliksime dėmesio koncentraciją į kvėpavimą. Praktika ugdo ramybę, harmoniją ir suteikia aiškią sąmonę.

Trukmė: 13 minučių.

Meditaciją veda klubo OUM.RU jogos mokytoja Valentina Uliankina… skaityti daugiau


Meditacija pradedantiesiems. Paskaita. Ekaterina Androsova

Meditacija pradedantiesiems. Jogos klubo OUM.RU mokytojos Ekaterinos Androsovos paskaita.

Kalbame apie kvėpavimo užlaikymus, pagrindinius meditacijos suvokimus ir terminus, apie kuriuos svarbu žinoti žmonėms, kurie pradeda užsiiminėti meditacijos praktika: sansaros ratas, klešos, trys nuodai, Bodhisatvos, meditacijos tikslai. Nagrinėjame tokias meditacijos rūšis, kaip šamatha ir vipašjana (vipasana).… skaityti daugiau


Meditacijos nauda

Meditacijos nauda fiziniam kūnui

– Gerina bendrą organizmo būseną,
– Stiprina imunitetą, padidina atsparumą susirgimams,
– Gerina būklę žmonėms, kurie kenčia nuo širdies ir kraujagyslių susirgimų,
– Gerina ir normalizuoja medžiagų apykaitos procesus organizme,
– Gerina miego kokybę ir užmigimo greitį,
– Sulėtina senėjimo procesus organizme,
– Atpalaiduoja ir duoda kūno lengvumo pojūtį.

Meditacijos nauda psichoemocionaliai būsenai

– Padidina atsparumą stresinėms situacijoms,
– Pašalina nuo negatyvių ir depresyvių būsenų,
– Atveria kūrybinį žmogaus potencialą,
– Skatina kurti pasaulio gerovei,
– Sukuria teigiamą gyvenimo suvokimą.

Meditacijos nauda protui

– Priveda protą prie ramybės būsenos, vidinės tylos būsenos,
– Suteikia gebėjimą mąstyti aiškiai ir konkrečiai,
– Stiprina ir gerina žmogaus atmintį,
– Kultyvuoja pakylėtas ir altruistiškas mintis,
– Vysto kūrybinį mąstymą,
– Duoda gebėjimą mąstyti viena kryptimi nesiblaškant į išorinius faktorius.… skaityti daugiau


Meditacija. Durys į naują realybę. Andrejus Verba

Andrejus Verba pasakoja apie tai, kas yra meditacija, kokios laiko patikrintos technikos yra efektyviausios ir kodėl reguliari praktika gali būti „vaistas“ nuo troškimų ir neigiamų polinkių, kurie galėtų sugadinti gyvenimą.

Kursas būsimiems meditacijos mokytojams: https://meditation.study
Trukmė: nuo 2022 spalio 20 iki 2023 gegužės 28.… skaityti daugiau


Pakvietimas: 10 dienų meditacijos kursas pradedantiems online

Daugiau informacijos apie meditacijos kursą:
https://www.hathajoga.lt/renginiai/meditacijos-kursas-pradedantiems/

Registracija į 10 dienų meditacijos kursą pradedantiesiems online:
https://www.hathajoga.lt/registracija-meditacijos-kursui/skaityti daugiau


Meditacija: sąmoningas kvėpavimas – kiekvienam prieinama praktika

„Protas – tai viskas. Jūs tampate tuo, apie ką galvojate. Buda

Dažnai, turėdami kažką, mes nustojame tai vertinti. Kai tik mes gimstame, mes pirmą kartą įkvepiame, o su paskutiniu iškvėpimu išeiname iš šio gyvenimo. Mes suprantame, kad be kvėpavimo negalėsime išgyventi ilgiau nei keliolika minučių, bet mažai kreipiame į jį dėmesio. Nors, iš tikrųjų, kvėpavimas yra ne tik gyvybiškai būtinas fiziologinis procesas.  

Kvėpavimas – tai vertingas energijos tėkmės subtiliąjame kūne, atitinkamai ir mūsų nervų sistemos veiklos, instrumentas.

Tyrimų eigoje mokslininkai nustatė žmogaus emocinės būsenos ir kvėpavimo būdo tarpusavio ryšį. Pavyzdžiui, žmogus patiriantis baimę kvėpuoja greitai ir negiliai, tuo tarpu žmogus patiriantis laimę, kvėpuoja lėtai ir giliai. Ši tarpusavio sąveika veikia abiejomis kryptimis.… skaityti daugiau


Meditacijos technikos. Kokią išsirinkti?

Šiame straipsnyje mes panagrinėsime meditacijos technikas. Pasaulyje egzistuoja daugybė meditacijų, kilusių iš gilios senovės, tačiau yra ir tokių, kurios buvo sukurtos XX amžiuje.

Technikos ir meditacijų metodai skirtingose kultūrose

Norime pabrėžti, kad technikų pasirinkimas didžiulis. Galima teikti pirmenybę rytų meditacijoms, kurios praktikuojamos Tibete, Indijoje, Tailande, Vietname, Japonijoje ir Kinijoje. Joms priskiriamos:

– dzen meditacija,
– meditaciją į mantrą,
– meditacija į sąmoningumą,
– meditacija į kvėpavimą,
– meditacija į žvakės liepsną arba trataką,
– meditacija į garsą,
– Vipasanos kursas,
– meditacija cigun,
– meditacija dao.

Šį sąrašą galima pratęsti. Vien budizme priskaičiuojama virš technikų, einančių iš senų laikų, neskaitant tų, kurios buvo pridėtos budizmo pasekėjų vėlesniais laikais.

Vakarų tradicijoje taip pat yra savi meditacijos metodai.… skaityti daugiau


5 priežastys pradėti medituoti

Kaip jūs galvojate, ar egzistuoja stebuklinga tabletė nuo nuovargio, streso, apatijos arba vienatvės, kuri neturėtų šalutinio efekto, o tik vienintelį teigiamą efektą? O kas, jeigu ta piliulė egzistuoja jau daugelį tūkstančių metų?

Ši stebuklinga tabletė yra meditacija. Ir tai visiškai ne mistinė praktika arba magija. Tai pats paprasčiausias, biudžetinis ir prieinamas būdas pagerinti savo gyvenimo kokybę. Kokius privalumus duoda reguliari praktika ir kodėl taip būtina padaryti meditaciją savo gyvenimo dalimi?

Išnagrinėsime 5 priežastis, kad įtrauktume meditaciją į savo gyvenimą.

Poilsis protui ir ramybė

“Nėra laimės, lygios ramybei” – Buda.

Meditacija – vienas iš pačių lengviausių būdų duoti protui poilsį, kuris pastoviai apdirba didelį kiekį informacijos. Net miego metu protas būdrauja. Neramus protas maišo ir neleidžia priimti tinkamo sprendimo.… skaityti daugiau