Kaip išsaugoti ir sustiprinti skaistybę
Vaikystėje ir jaunystėje:
1. Tėvai turi sukurti dukrai tą bendravimo ratą, kuriame mergaitė gali kartu su kitomis bendraamžėmis teisingai vystytis ir gauti jai pagal amžių reikalingas žinias, patirtis, įskaitant ir apie skaistybę. Jūsų dukros draugės turi būti priimamos jūsų namuose ir jos turi ateiti be baimės. Jūs matote, koks bendravimo ratas domina jūsų dukrą ir galėsite jai padėti pasirinkti deramą draugų ratą. Čia tėvai turi būti ypatingai dėmesingi. „Nori išsaugoti savo dukros skaistybę – žiūrėk su kuo ji draugauja“ – teigia arabų posakis.
2. Pilnavertė šeima. Jeigu jos nėra (nėra tėvo), tai turi būti kažkoks vyras mokytojas (senelis, brolis, dvasinis mokytojas arba mokytojas, arba geri santykiai su tėvu). Mergaitės skaistybę saugo tėvas, o mama rodo pavyzdį. Jo užduotis išsaugoti dukrą iki vestuvių skaisčią, nepriekaištingą ir perduoti mergaitę būsimam vyrui į rankas. Jis turi jai duoti mokymą, saugoti ją nuo nederamų vaikinų. Tėvas sprendžia ar jai eiti vakare į diskoteką, ar ne. Galbūt tai skamba senoviškai, tačiau apsauginę funkciją visada atlikdavo vyras ir netgi šiuolaikiniame pasaulyje jos niekas neatšaukė.
3. Motinos pavyzdys. Mergaitės auklėjimui ir tobulėjimui labai svarbu, kad ji prieš savo akis turėtų skaisčios motinos pavyzdį. Kad mama būtų tokiu pavyzdžiu, jai pačiai reikia išsiaiškinti su skaistybės tema.
4. Tėvas taip pat turi būti vyro pavyzdys, į kurį mergaitė lygiuosis rinkdamasi būsimą vyrą. Jeigu tėvas saugo dukrą, išklauso ją, saugo tiek nuo kitų, tiek ir nuo pačios savęs, jeigu tėvas, kuris yra dukrai pavyzdys viskame, paaiškina skaistybės svarbą, gerbia motiną už jos ištikimybę ir pabrėžia dukrai šią svarbą, tai mergina iš meilės ir pagarbos pasitikės juo, o reiškia, saugos skaistybę vienam vieninteliui jos gyvenimo vyrui (nepamirškite, kad mes kalbame apie idealias sąlygas).
5. Mergaitė turi būti skaisčiose šeimose. Ji turi matyti ne vieną, o daug tokių šeimų, kad pas ją būtų suvokimas, kad tos gyvenimas teisingas. Jeigu skaisti šeima bus išimtis jūsų dukros gyvenime, tai ne faktas, kad ji tai įvertins ir perims tai, kaip būsimo gyvenimo pavyzdį. Jeigu jūs tik užsinorėsite išauklėti savo dukrą teisingai, suprasdami svarbą ir reikšmingumą skaistybės ir dorovės, tai jūsų kelyje būtinai atsiras tokios šeimos.
6. Mokykite mergaitę kuklumo. Ji turi suprasti, kad darželyje išsirenginėti prieš berniukus prieš miegą arba pradinėje mokykloje kūno kultūros pamokoje, tai nėra teisinga. Tačiau jeigu tai priverstinis dalykas, tai mergaitė turi elgtis kukliai ir nepritraukinėti į save dėmesio tų užsiėmimų metu.
7. Taip pat tam tikrame gyvenimo etape ji turi elgtis kukliai santykyje į tėvą ir mylimą vyrą. Mama turi paaiškinti mergaitei, kad tėtis, brolis, senelis taip pat vyrai, todėl mergaitės išvaizda ir elgesys taip pat turi būti padorus (ne šortuose po namus ir ne trumpu viršumi 13 metų).
8. Visiems gerai žinoma, kad geismai ir mokslai yra nesuderinami. Todėl vienas iš stiprių mergaitės skaistybės išsaugojimo būdų yra mokslas. Tačiau būtina žinoti ne tik mokomuosius dalykus. Daugeliui mergaičių tai niekada nemotyvuos ir nesudomins. Mergaitė veikia iš pilnumos būsenos. Ji gali daryti jai nemėgstamus užsiėmimus, jeigu iki to ji darė tai, kas jai patinka, užsiiminėjo tuo, kas jai artima sielai. Tuomet ji sukaupia papildomą energiją ir gali panaudoti ją nemėgstamo dalyko mokymuisi. Tėvams svarbu rasti jų dukroms jai įdomius užsiėmimus, kuriuose ji įgaus jėgų, mokysis. Tuomet geismams ir kvailystėms nebus vietos. Kiekvienos mergaitės gyvenime prasideda „Bjauriojo ančiuko“ periodas, kai ji pati sau nepatinka, jos kūnas dar neįgavo moteriškų formų, veidas su spuogeliais. Tuo laiku ji nepritraukia vaikinų žvilgsnių. Puiku. Tai ir yra periodas, kuriame mergaitė turi gauti maksimalias žinias apie namų veiklos valdymą, mokytis įvairios moteriškos išminties ir nesiblaškyti į berniukus. Gamta pati tuo pasirūpino, padarydama (tam laikotarpiui) nepatrauklia.
9. Noriu atskiru punktu išskirti tai, kad tėvams labai svarbu išreikšti teisingus ir deramus mergaitės susidomėjimus ir nukreipti juos į reikalingą kryptį. Tai 100% padės išsaugoti skaistybę. Kodėl tai svarbu? Jeigu mergaitė užimta įdomia veikla, tai pas ją nepasilieka laiko visokioms kvailystėms. Kai mergaitė patsilieka kažkokiuose dalykuose mokykloje, kažkodėl tėvai jai siekia rasti repetitorių būtent šiems dalykams. Tačiau tai juk akivaizdu, kad šie dalykai nėra mergaite stiprūs ir pas ją nėra polinkio, susidomėjimo tam, o tai reiškia, greičiausiai, jie nebus svarbūs jos gyvenime. Pakvieskite repetitorius tiems dalykams, kuriuose ji yra stipriausia. Būtent juose yra nuslėpti jos gebėjimai ir talentai. Nepamirškite, kad jums reikia mokyti mergaitę veikti iš pilnumo būsenos.
10. Internetas. Dukros išsaugoti nuo to jūs negalėsite. Jeigu ne amuose, tai pas drauges ji pažiūrės tai, kas jai įdomu. Svarbiausia, jūs turite žinoti, kad ją ten domina ir ar verta jums dėl to jaudinti. Užeidinėkite į jos puslapį, žiūrėkite, kuo ji domisi. Mes, pedagogai, periodiškai užeiname į mūsų auklėtinių puslapius. Tačiau ne dėl paprasto susidomėjimo. Mes matome, kuo mergaitė gyvena. O jeigu tai, ką mes matome, nelabai deramą, tai ieškome būdo, kaip neprimetant padėti jai pakeisti savo nuomonę. Beje, mes praktiškai niekada neveikiame tiesiogiai. Ieškome būdų. Galbūt tai ne visada mums pavyksta, tačiau pamokymą mergaitė pati pradeda susimąstyti.
11. Prisiminkite, kad lėlės, kuriomis žaidžia mergaitės, turi labai svarbią auklėjamą rolę. Vaikas nuskaito nuo jų informaciją be žodžių, vaizdinių lygyje ir nesąmoningai pradeda tai atkartoti. Dabar nelengva rasti deramą lėlę, tačiau tėvai turi pasistengti tai padaryti. Suformuokite pas mergaitę įprotį žaisti su geromis lėlėmis.
12. Multifilmai ir pasakos turi būti skaitomos ir žiūrimos tos, kurios atitinka šią temą. Ir, žinoma, juos reikia aptarti su tėvais. Jūs turite kreipti dėmesį į teisingus herojų metodus ir pasakoms daryti prioritetus. Svarbu mergaitei rodyti dorovės pavyzdį nuo vaikystės.
13. Skaitykite su mergaite tuos kūrinius, kuriuose šlovinama moteriška skaistybė, ištikimybė, švari, pakylėta meilė. Labai svarbu, kad mamos aptarinėtu su mergaitėmis tai, kas perskaityta, dalintųsi savo istorijomis. Mergaitė turi mokytis koncentruotis į patį meilės jausmą, pojūtį, o ne į objektą.
14. Šventų asmenybių moterų pavyzdžiai. Mergaitė turi žinoti ir dvasinius skaistybės aspektus, studijuoti tokių moterų istorijas skirtingose epochose ir skirtinguose tikėjimuose. Šios moterys yra deramas pavyzdys atkartojimui. Dievo motina, Draupadi, Šventoji Ustinija, Kunti, mūsų skaisčios močiutės, promočiutės ir taip toliau. Ant jų pavyzdžio mes ir turime auginti ir auklėti mūsų dukras.
15. Nuo 6-7 metų amžiaus megaitė turi mokytis kartu su mergaitėmis. Aš užsiiminėju atskiro berniukų ir mergaičių mokymo klausimais daugiau, nei 15 metų. Perskaičiau daugelio mokslininkų, gydytojų, pedagogų, dvasinių veikėjų, vedinę ir krikščionišką literatūrą. Pilnai sutinku, kad tam tikrame gyvenimo etape mergaitės ir berniukai turi mokytis atskirai, nes ir pačios žinios ir jų pateikimas, o taip pat jų suvokimas pas juos skirtingas. Tačiau svarbiausia, turint atskirą mokymą pas juos formuojasi teisingas moralės, susilaikymo ir teisingas elgesys vieniems su kitais. Tai yra jie pirmiausia išklauso santykių teoriją, o kai atsiranda suvokimas to, kad moralė ir skaistybė yra labai svarbūs, susiformuoja, jie pradeda bendravimo praktiką. Tuomet paauglių geismai jau yra kontroliuojami ir jie gali valdyti savo pojūčius, jausmus.
16. Būreliai kuriuose mergaitės bendrauja. Kokie jūsų motyvai, o taip pat dukros motyvai lankant vieną ar kitą būrelį? Dažniausiai mergaitės vaikšto į būrelius bendrauti viena su kita ir su mokytojais (netgi dažniau su mokytojais, nes vienai su kita ten nėra kada bendrauti). Tai pagrindinis būrelių tikslas ir užduotis (moteriai kurti su visais gerą santykį ir bendradarbiauti – tai prioritetinė užduotis). Ten pat jos vysto moteriškas savybes. O žinios, jos antraeilės. Mergaitės jas gauna mokymosi procese. Todėl renkantis būrelius, kiekviena motina turi vadovautis doroviniu (gerovinių) aplinkos pasirinkimu mergaite ir pedagogės, su teigiamomis moteriškomis savybėmis. Pedagogės pasirinkimas – tai svarbiausias dalykas, nes jeigu ji bus su nelabai geromis savybėmis, tačiau taps jūsų dukrai pavyzdžių, tai dukra iš jos perims visas jos elgesio manieras.
17. Pas mergaitę turi būti laisvas laikas. Tačiau ir jis turi būti išskirstytas teisingai. Bet kurios mergaitės gyvenime tai svarbus laikas, kad atsistatyti, prisipildyti ir tuomet ir gausos būsenos vėl atidavinėti. Todėl pažiūrėkite, brangūs tėvai, kuo užsiiminėja jūsų dukra laisvu metu. Tai turi būti deramas laiko praleidimas. Nuo nieko neveikimo pas mergaitę atsiranda neramus protas ir, ypač, paauglystėje pas ją gali kilti norai, griaunantys skaistybę.
18. Jeigu leidžia resursai, o jūs negalite sėdėti su dukra namuose dėl darbo arba kitų priežasčių ir pas jus nėra močiutės, raskite jai skaisčią moterį, kuri vedžios ją po teatrus, muges, užsiiminės su ja siuvimu, mokys ją įvairios moteriškos išminties. Tokia moteris (močiutė, teta) tik sustiprins mergaitės suvokimą šiuose jai svarbiuose dalykuose.
19. Neleiskite mergaitėms blogai atsiliepti apie berniukus. Jos turi mokytis gerbti juose vyrišką pradą. Jums ir joms gali nepatikti jų poelgiai. Tačiau mokėkite atskirti žmogų nuo nuodėmės, kurią jis atliko. Jeigu šis žmogus netinka bendravimui su jūsų dukra, tai nereiškia, kad jis blogas. Jame daug dorybių. Pagarba vyrams, vaikinams, berniukams leidžia jiems žiūrėti į jūsų dukrą deramai, su pagarba, kas tik sustiprins joje dvasinę-moralinę dorovę.
20. Priešingos lyties bendravimo etiketo ir psichologijos išmanymas. Mokykite mergaite susivokti vaikinuose, stebėti, nagrinėti, pastebėti smulkmenas. Tai padės išsaugoti jūsų dukrą nuo neteisingų poelgių. Jeigu patys nežinote kaip, ieškokite žmonių, kurie jums gali tame padėti. Mūsų stovyklose ir pamokose mes mokome vyresnes merginas skaityti tarp eilučių, stebėti, kreipti dėmesį į smulkmenas, uždavinėti teisingus klausimus vaikinams, matyti jų slaptus motyvus. Jeigu mes žinome, kaip elgtis su vaikinais, reiškia, laikysimės būtinos distancijos, kad elgtumėmės dorai, neprovokuosime juose žemutinių pojūčių.
21. Išvykos į šventas vietas. Ypač į tas vietas, kurios susijusios su moteriška pradžia. Maldos, nukreiptos į šventas, skaisčias moteris, leidžia mergaitėms perimti jų ypač svarbias savybes.
22. Pas mergaitę turi būti mokytoja (kaip mokytoja, vyresnė draugė, mamos draugės, išmintinga moteris), pas kurią mergaitė gali kreiptis patarimo. Kaip sako: „Nėra pranašo savo tėvynėje“. Dažnai mergaitė negirdi tėvų, tačiau jeigu tą pati pasakys mokytoja, mergaitės su malonumu priima ir pritaiko gyvenime. Tokia mokytoja nėra konkurentė motinai, o tikra jos pagalbininkė auklėjant dukrą.
23. Mokykloje turi vykti seminarai skaistybės tema arba tėvai turi organizuoti pas save namuose panašius susitikimus. Arba kviesti specialistus. Pas mus tai vadinasi moteriški pasėdėjimai. Ir daugelis mamų su malonumu tai daro. Būna taip, kad mergaitė neklauso motinos pamokymų, tačiau moteriškų pasėdėjimų metu su arbatos gėrimu, tie patys žodžiai, tačiau nukreipti į visas mergaite, padeda dukrai suvokti tai kitaip.
24. Mergaitės gali ruošti pranešimus skaistybės tema savo būrelyje. Kai jos ieško medžiagos, aptarinėja šiuos klausimus tarp savęs ir suaugusiųjų, jos labiau suvokia skaistybės svarbą. Juk temos gali būti skirtingos: skaisti mada, šukuosena, interjeras, makiažas, skaisčių moterų gyvenimo istorijos, dorovė – tai nėra liūdna, kam reikalinga moralė visuomenėje ir taip toliau.
25. Maldos. Mergina turi žinoti kam kreiptis ir kaip tai daryti teisingai. Ar jūs visada galite apsaugoti savo vaiką, ar visada būsite kartu? Ar nebus taip, kad ji vieną dieną pasiliks su savo bėda? Ir kas tada? Kur ieškoti pagalbos, pas ką bėgti? Išmokykite jūsų dukrą bent vieną maldą ir duokite jai patikėti, kad yra AUKŠČIAUSIAS, kuris visada bus kartu su ja ir kuris niekada jos neatstums ir neišduos.
26. Tegul jūsų dukra nakčiai užsideda naktinius marškinius arba pižamą. Tai padės jai apsaugoti save nuo naktinių būtybių. Nepamirškite, kad mes nesame vieni šiame pasaulyje.
27. Kraičio rinkimas. Kaip bebūtų keista, tačiau šis svarbus procesas taip pat padeda išsaugoti ir sustiprinti skaistybę. Mergaitės kraitis – tai jos charakterio savybės, žinios ir įgūdžiai, o tik paskui būtini ruošos daiktai. Jeigu jūs rimtai prieisite prie šio klausimo, tai jūsų dukra kartu su jumis rinks kraitį gyvenimui su vienu žmogumi. Taip pat mergaitės galvoje bus įsivaizdavimas apie ištekėjimą, apie šio žingsnio rimtumą. Ir ji į kiekvieną vaikiną žiūrės jau ne kaip į žmogų, su kuriuo padraugavo ir išsiskyrė, o kaip į žmogų, kuris gali tapti jos kandidatu į vyrus. Tuomet ir problemų bus mažiau.
28. Jeigu jūs mokysite mergaitę išsaugoti savo širdį nuo atsitiktinių įsimylėjimų, tai taip pat padės jai išsaugoti savo skaistybę.
29. Merginai bus lengva išsaugoti skaistybę, jeigu ji prieis prie būsimo vyro pasirinkimo klausimo atsakingai. Jeigu sužadėtuvių metu bus aptariami svarbūs klausimai, jaunieji prieis prie sutarimo dėl pirminių santuokos momentu, jeigu vaikinas bus doras, vertas pagarbos, kultūringas, atsakingas, tai ir mergaitei ištekėjus bus daug lengviau laikytis skaistybės.
KAIP IŠTEKĖJUSI MOTERIS SAUGO SKAISTYBĖ
1. Su pagarba ir priėmimu galvoja tik apie savo vyrą.
2. Įkvepia savo vyrą, o ne svetimus.
3. Saugo ištikimybę mintyse, žodžiuose ir poelgiuose.
4. Bendrauja su šeimomis, kur kultyvuojamos tokios pačios vertybės.
5. Nepalaiko pokalbių, kurie griauna skaistybę.
6. Platina visuomenėje žinias apie moralės ir dorovės svarbą šeimoje ir visuomenėje.
7. Rodo skaistybės pavyzdį savo vaikams ir kitiems žmonėms.
8. Supranta, kad saugodama ištikimybę vyrui, ji saugo ištikimybę Dievui.
Būkite laimingi!
Tegul skaistybė ir tikėjimas Dievu bus jūsų gyvenimo pagrindas!
Natalja Jacemirskaja, psichologė