Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Meditacijos pagrindai. Ką pageidautina žinoti

Kas yra klasikinė joga

Kaip prisiminti praėjusius gyvenimus

Kaip teisingai kvėpuoti. Kvėpavimo technikos

Produktai organizmo valymui

Šri Ganapati Satčidananda Ašramas Indijoje

sri-ganapathy-satchidananda-photo

Šri Ganapati Satčitananda Svamidži – vienas iš šiuolaikinių indų Guru. Jo vieintelis Mokytojas buvo jo motina, kurią jis garbino, kaip šventąją. Legenda teigia, kad ji buvo antra jo tėvo žmona, kuris išėjo iš proto po pirmos žmonos mirties. Šri Ganapati motina gera valia ištekėjo už bepročio ir grąžino jam protą.

Būsimas Meistras gimė 1942 metais gegužės 26 dieną nedideliame kaimelyje Mekedatu, esančio Bangaloro apylinkėse skalaujamo dviemis šventomis upėmis – Kaveri ir Arkavati, kurios susilieja šioje vietoje į vieną. Jo tėvai vargšai, pamaldūs ir teisingi žmonės Narasimha Šastri ir Šrimati Džajalakšmi – pavadino berniuką Satjanarajana. Vaikystėje Satjam, kaip jį dažnai vadino, uoliai kovojo už išgyvenimą ir praėjo daugybę išbandymų, kurie užgrūdino jį, išmokė nuolankumo, atjautos ir dėmesingo santykio visoms gyvoms būtybėms.

Mokyklos metais, ypač po motinos mirties 1951 metai buvo ypač sudėtingi. Šiuo laiku jis ilgas valandas praleisdavo vienatvėje už Agastjaro šventyklos pastato, iš kurio girdėjosi mantrų skambėjimas ir stebėtina muzika. Jis pripildytas dieviškųjų giesmių – bhadžanų, pradeda giedoti, studijuoja tekstus. Siekis gyventi aktyvų, pilnavertį gyvenimą, nepaliaujamai ieškodamas, pasireiškia jame pakankamai anksti. Jaunas Satjanarajana reguliariai lanko ritualus ir tarnystes šventyklų kompleksuose, medituoja, mokosi.

Prieš pasiekdamas realizaciją, Šri Ganapati buvo mokyklos mokytojas, audėjas ir paštininkas. Jis sako: „Aš tam tikra prasme iki dabar esu paštininkas – tačiau aš pristatau žmonių siuntas Dievui“. Jis įkūrė pirmąjį ašramą 1966 metais – kuklų, su nedideliu kiekiu tarnautojų, išsidėsčiusiu du kilometrai nuo Maisūro, šalia Čamundi-Hills kalvų, žinomų, kaip Deivės Durgos pergalės vieta prieš demoną Mahišasurą.

Vengiantis reklamos, gyvenantis paprastai Šri Ganapati Satčitananda, tuo labiau, turi dešimtis tūkstančių atsidavusių Indijoje, kurių skaičius dažnai lenkia ir įtakingus valdžios žmones. Paskutiniu metu į ašramą atvyksta vis daugiau ir daugiau piligrimų iš Vakarų ir Rusijos, kad gautų daršaną ir išmoktų jo ypatingos krija jogos sistemos. Šri Ganapati Satčitananda moko paprastos krija jogos ormos, kuri nenaudoja asanų, o tik dvidešimt vieną pranajamą tam, kad pakeltų energiją ir išvalytų nadi kanalus.

Svamidžis komentuoja Upanišadas, Vedas ir Bhagavadgitą tokiu būdu, kad jie būtų vienodai suprantami ir paprastiems žmonėms, ir intelektualiems. Kaip bhakti jogas, jis – begalinio tikėjimo ir atjautos žmogus, turi įsitikinimą, kad bendra atjauta ir meilė – tai fundamentalus dvasinio pasiruošimo pagrindas kiekvienam žmogui. Augančios Dattos šeimynos galva (pavadinimas, duotas Svamidži savo atsidavusiems), tarp kurių yra įvairių tikėjimų pasekėjai, jis skatina visų religijų ir tikėjimų vienovę.

Taip pat Šri Ganapati yra žinomas atlikėjas ir surenka dideles auditorijas savo koncertuose-bhadžanose, kuriais dalinasi įvairiuose Indijos miestuose. Pasak jo nuomonės, Bhadžanos yra labai malonus ir nesunku kelias į savirealizaiją. Jo kompozicijos veikia, kaip vaistai ir paskirti tam tikrų ligų išgydymui. Jis dažnai atlikdamas bhadžanas paaiškina, kad ši skirta pažeminti aukštą kraujo spaudimą arba ši – kad nuimtų skausmą nugaroje – siūlant susikoncentruoti auditorijai į konkrečią kūno dalį.

Apie save jis kalba: „Žmonės klausia: Kas jūs?“ Pagalvokite ir jūs patys pajausite Svamidži. Kažkas pasakys – jogas, stebukladarys, gydytojas, daktaras, žmogus jogas, burtininkas. Kiti pasakys – jis eina vediniu keliu, o kiti – kad jis žmogus, sumaišantis protus. Visi teisūs. Pas kiekvieną žmogų yra asmeninis požiūris į mane, tačiau aš sakau, kad aš nesu dvasinis verslininkas!“ Satjanarajana tapo žinoma šiandieną ne tik, kaip Šri Ganapati Satčitananda Svamidži, tačiau ir kaip Agni Puruša ir Dattatreja Avadhutta, kuriam lenkiasi daugybė atsidavusių.

Ašramas Maisūre

Ašramas užima didelę dalį ir atrodo kaip žydinti oazę. Jo teritorijoje auga sodai, kokosų giraitės, prūdai su lotosais, parke gyvena simpatiški dėmėti elniai. Nuostabus apylinkių landšaftas pripildo ašramo atmosferą ramybe ir pakylėjančiomis mintimis.

Įėjimas į Ašramą yra Hanumandvaram „pasveikinanti“ arka, už kurios trijų metrų Dattatrejos statula iš juodo granito. Pagrindinė ašramo auditorija yra milžiniška maldų salė (Prayer Hall) su marmurinėmis grindimis. Jame gali tilpti keletas tūkstančių žmonių. Šalia yra Dattos šventykla, kur kasdieną, pagal vedines tradicijas, atliekamos ceremonijos ir ritualai. Bendrai, ritualas laikosi senovinių tradicijų: čia atliekami atitinkami ritualai ir tarnystės, atidaryta sanskrito, Vedų, brahmanų ir pudžarių paruošimo mokykla, o taip pat pastatytas Venkatešvaros šventyklos kompleksas. Čia galima aplankyti ir nedidelę uolą, kur Šri Ganapati kartais išeina į meditaciją-samadhi.

Ašramo sodė auginama virš 250 ajurvedinių žolelių rūšių. Būnant tarp jų galima daryti pranajamą, atsipalaiduoti įkvepiant augalų energiją ir kvapus. Kiekvieną rytą Svamidžis renka šias žoles, kad paruoštų išdalinimui daršano metu. Šiame sode taip pat yra Mulikešvaros statula – gydomųjų žolelių viešpaties, kuris yra viena iš pačių didžiausių terakotinių statulų pasaulyje.

Salė, o faktiškai muzikos šventykla – Nada Mandala išsiskiria unikalia struktūra ir akmens kolonų pagrąžinimais su specialiais raižiniais, vibruojančiais atitinkamai su tam tikrais muzikiniais garsais. Šioje auditorijoje, kurioje gali tilpti 5 tūkstančiai žmonių, dažnai pasirodo šlovinami muzikantai ir atlikėjai iš viso pasaulio. Čia yra ir muzikos studija paskirta muzikos terapijai, garso įrašams ir meditacijai.

Ašramas gali priimti apie penkis tūkstančius svečių (per šventes čia įprastai telpa iki tūkstančio žmonių. Ašramo buvimo metu svečiams būtina laikytis vidinės koncentracijos ir skaistybės. Ašramo valgykloje 500 žmonių patiekia vegetariškus patiekalus, yra ir keletas kavinių. Ajurvedos klinika aprūpina lankytojus nemokamai. Ašramo teritorijoje yra nedidelė asmeninė karvių ferma.

Kai Svamidži būna neišvykęs, šimtai jo pasekėjų atvyksta į ašramą kiekvieną šeštadienio rytą, kad dalyvautų jo bhadžanų koncerte, kuriame groja grupė iš dešimties muzikantų, po ko būna pamokymas ir sudėtingas ugnies ritualas – homa.

„Protas turi būti išgydytas. O muzikas – geriausias tam būdas – sakoma ašramo brošiūroje. Svamidži nori, kad jūs girdėtumėte gerą muziką, kuri veikia, kaip vaistas pažeistam protui“. Pagal Šri Ganapati, jo parašyta muzika verčia specifiniu būdu vibruoti 72 000 energetinių nadi kanalų, kas priveda prie įvairių ligų išgydymo – nuo depresijos ir galvos skausmo iki mentalinių ligų ir vėžio.

Ašramo tvarkaraštis

Kiekviena diena prasideda 5 valandą ryto nuo meditacijos (savarankiškos), po kurios vyksta pudža ir ugnies ceremonija. Po pudžos įprastai dalinamas šventintas vanduo. Kai Šri Ganapati Satčitaanda yra rezidencijoje, kiekvieną šeštadienį rytais būna koncertas. Kartais Svamidžis dalina prasadą, tai gali būti saldėsiai arba talismai: akmenys kristalai.

Didelė laiko dalis ašrame užimta Sevos – darbo ligoninėje, virtuvėje, muzikos studijoje ir kitose vietose. Būtent tarnystė vargšams ir skurstantiems yra Svamidžio misijos dalis. Jis daug kartų pabrėžė, kad dvasinis gyvenimas – tai ne tik meditacija, tai ir tarnystė vargstantiems. Darbas pašvenčiant veikimo rezultatus Dievui nesiekiant asmeninės naudos, vadinamas karma joga. Žmogaus mintis „Aš darau, Aš mėgaujuosi, Aš kenčiu“ ir taip toliau su karma jogos praktika išnyksta ir pasikeičia suvokimu, kad visi kūriniai, įskaitant asmenybę asmenybę – tai tik vieningo Aukščiausiojo Aš pasireiškimas. Tarnystė žmonėms ir visuomenei aprūpina ne tik tiesioginę pagalbą skurstantiems, tačiau ir dvasinę realizaciją Kelyje.

Kadangi ašramo veikla susijusi su pačia Šri Ganapati asmenybe, tai jam nebūnant gyvenimas ašrame nutyla. Jeigu atvyksite, jumis apsidžiaugs, tačiau tuo metu ašramas praktiškai tuščias. O kai Svamidžis būna savo rezidencijoje, ypač per šventes, ašrame daug žmonių. Trumpas buvimas gali būti pratęstas leidus Šri Ganapati.

Kai Svamidžis ašrame, po jo bhadžanų dažnai būna ugnies ceremonija homa – tradicinis valomasis ritualas, kuris buvo perduotas jo šeimai iš kartos į kartą: Meistras vaikšto per įkaitintas anglis apie dviejų metrų gilumo duobėje. Ugnis, pasak jo žodžių, yra tarpininkas tarp žmogiškomis būtybėmis ir Dievais. Kasmetinio festivalio Šivaratri metu, Šri Ganapati tūkstančio atsidavusiųjų akyse atlieka ypatingą homos ritualą: jis šoka ant įkaitintų anglių iki keturiasdešimt minučių, pila į ugnį aliejų ghi ir atlieka tarp ugnies liežuvių paaukojimo ritualą. Satsanguose jis įprastai kalba angliškai, kannada, telugu arba kitomis Indų kalbomis.

Ašramo veikla

Ašramas vykdo labdaringą veiklą. Čia atidarytos ligoninės, ajurvedinė vaistinė ir mokyklos. O diena užbaigiama vakarinėmis bhadžanomis, kurios tęsiasi nuo 18 iki 20 valandos.

Ašramas dalyvauja įvairiuose socialiniuose, dvasiniuose, mokomuosiuose ir labdaringuose projektuose.

Ašramo veikla Indijoje ir kitose šalyse, kuriose Svamidžis pripažintas, kaip dvasinis lyderis:

– atliekamos sveikatinančios programos,
– statomos ajurvedinės ligoninės, stomatologijų, oftalmologijų, homeopatinių klinikų statybos,
– statomi gydomieji centrai, kuriuose gydoma vaistinėmis žolelėmis,
– organizuojamos konferencijos ir seminarai.

Labdaringa ir socialinė ašramo veikla:

– namų statymas pagyvenusiems žmonėms,
– nemokamo maitinimo centrai,
– maldų ir meditacinių salių statyba,
– priemonių surinkimas siekiant tiekti geriamą vandenį,
– medikamentų ir aprangos pirkimas,
– maisto produktai vargšams, ypač stichinių nelaimių laiku (žemės drebėjimų, potvynių ir kitų).

Mokomoji ašramo programa pakankamai plati, jos pagrindinė dalis – tai pagalba 2000 ikimokyklinio ugdymo aukščiausios mokyklos studentams. 1989 metais ašramas pradėjo rūpintis pusiau sugriautas mokyklas su 1800 mokinių, kuriems buvo pastatyti nauji pastatai.

Šviečiamoji veikla yra šešiomis kalbomis leidžiamos knygos ir kasmėnesinis žurnalas apie Šri Ganapati mokymą ir jo misiją, neskaitant įvairių brošiūrų.

Šri Ganapati muzika meditacijai ir gydymui yra atskiras, ypatingas ir unikalus projektas. Giedojimas šlovinant Viešpatį – pats lengviausias kelias tobulėti Kelyje. Bhadžanos padeda protui pakilti iš pasaulietiško egzistavimo balos – norų, puikybės ir ego. Garsios, gyvybingos, pripildytos atsidavimo, dvasingumo, melodijų ir jaudinančios sielą bhadžanos ir Svamidžio muzika daugeliui žmonių pakeičia vaistus. Jis nuostabus bhadžanų kompozitorius ir atlikėjas, kurios liejasi iš jo, kaip Ganga iš amžinų Himalajų. Jis tvirtina: „Lygiai taip pat, kaip kūno maitinimui reikalingas maistas, taip proto maitinimui reikalingas dieviškas giedojimas – bhadžanos“. Todėl muzikinis projektas įrašomas ir platinamas tiek Indijoje, tiek užsienyje per Svamidžio koncertus, CD, audio ir video medžiagą.

Galima pasakyti, kad Ganapati Satčitanandos ašramas – tai universali vieta dvasiniam ieškotojui. Čia prieinami įvairūs įrankiai, padedantys visų tipų ir polinkių žmonėms jų dvasiniam augimui ir tobulėjimui (ar tai būtų mokslininkas, pasaulietis, ar sadhu).

Šventės

Kartą per metus ašrame švenčiamas Maha Šivaratri, Mokytojo gimimo diena ir Datta Džajanti – data, kuri nustatoma pagal indų astrologinį kalendorių, ji kiekvienais metais keičiasi. Niekur Indijoje arba pasaulyje šios šventės nėra švenčiamos tokiu mastu. Tai unikali vedinių ritualų kombinacija, klasikinės muzikos ir šokių, tradicinės dramos, kurios sukuria dvasingą atmosferą. Indų menas čia grįžta į savo pagrindinį šaltinį: vedinę kultūrą.

Kaip atvykti į ašramą

Iš Bangaloro į Maisūrą gali atvažiuoti (apie 220 kilometrų) traukiniu, autobusu arba taksi. Ašramas yra Čamundi-Hill penki kilometrai nuo Maisūro centro, jį galima pasiekti taksi arba motorikša. Maisūras – labai gražus miestas, kuriame gyvena apie 650 tūkstančių žmonių. Jame galima rasti visas reikalingiausias paslaugas ir prekes.

Šri Dattatreja moko mus atlikti visas mūsų pareigas drąsiai. Joga nereikalauja nei išorinio palaikymo, nei milžiniškų fizinių pastangų. Viskas, ką mes turime padaryti, tai pakeisti savo požiūrį ir transformuoti mūsų santykį į gyvenimą. Šis „pokytis“ sudarytas iš „darančio“, „besimėgaujančio“ pojūčio malonumo ir to lydimo nerimo (ir prisirišimo) prie mūsų veiklos rezultatų. Atliekant visas mūsų pareigas su pakeistu požiūriu, mūsų protas išsivalys nuo sumaišties ir pasieks ramią būseną, kuri vadinama „šaltakraujiškumas“ arba būsena, kurioje nėra „proto“. Tai Anandos arba Palaimos būsena, kurios trokšta kiekviena siela. Tai Dattos būsena – galutinės Dievo Dovanos.

Bendra informacija ir kontaktai

Pavadinimas: Ashram Ganapati Satchidananda
Įkūrėjas: Ganapati Satčitananda Svamidži (gimė 1942 metais)
Vieta: Maisūras, Karnataka
Adresas: Avadhoota Datta Peetham
Sri Ganapathy Sachchidananda Ashrama
Datta Nagar, Mysore – 570 025 India

Oficialus Satčitananda Ganapati ir jo Ašramo tinklapis:
https://www.dattapeetham.org

Elektroninis paštas:
https://www.dattapeetham.org/contact

Telefono numeris:
+91 (0821) 2486 486

Vaizdo įrašas. Šri Ganapati Satčitananda gyvenimas