Kas yra šudros. Varnų sistema. 1 dalis
Senovės vedinėje visuomenėje suvokimas „varna“ nustatydavo žmogaus evoliucijos ir išsivystymo lygį, kuris atitinka jo asmeninį išsivystymo lygį. Pagal tai visa visuomenė būdavo skirstoma į keturias varnas.
Savo varnos žinojimas padeda nustatyti dabartinį išsivystymo lygį ir naudojant konkrečius metodus pakelti jį į aukštesnį evoliucijos lygį.
Žemiausiame socialiniame laiptelyje yra žmonės, atliekantys patį paprasčiausią juodą darbą. Juos vadina šudromis. Kita kategorija – tai vaišu, amatininkai, verslininkai, savo darbu uždirbantys pragyvenimui. Būtent jų būdavo daugiausiai. Toliau – kšatrijai arba kariai, gebantys valdyti ginklus ir saugantys tą visuomenę, kurioje gyvendavo. Jie būdavo atsakingi už tai, kad pasaulyje karaliautų teisingumas, būtų laikomasi tam tikrų įstatymų. Ir ketvirta kategorija yra brahmanai – žinių saugotojai.
Žmogaus varna priklauso nuo sielos sukauptos patirties ir kokią evoliucijos atkarpą siela praėjo praėjusiuose gyvenimuose.
Šiandieną panagrinėsime tą evoliucinį laiptelį, kuris vadinamas šudra.
Šudros dažniausiai nenori atlikti jokių pareigų visuomenėje arba atlieka jas „vejami pagaliu“. Šudroms priskiriami žmonės, ieškantys gyvenime tik malonumų. Bendrai, visi šudrų gyvenimiški susidomėjimai ir motyvacijos susiveda prie keleto primityvių poreikių: valgyti, miegoti, gintis ir daugintis. Šudros praktiškai negeba kontroliuoti troškimų (norų, potraukių, priklausomybių), galima pasakyti, kad jie yra troškimų vergai. Galutiniame variante, šios varnos atstovai per malonumus patys priveda save prie sielvarto ir kančių, mėgaudamiesi patys naikina savo gyvenimą. Šudroms tobulėjimas vyksta per fizinį darbą. Senoviniai raštai nurodo šudroms dirbant tarnauti aukštesnių varnų atstovams, tai mes rasime daugybėje vedinių tekstų. Tokia sistema padėdavo evoliucionuoti visų varnų atstovams: „Kšatrijai tarnaudavo brahmanams, vaišijai būdavo atsidavę kšatrijams, o šudros, būdamos atsidavę brahmanams ir kšatrijams, tarnaudavo vaišu“ (Mahabharata).
Tarnaujant tiems, kurie dvasiniame tobulėjime pasiekė gerokai aukštesnį lygį ir gaunant iš jų padėkas, žmogus keičia savo likimą šiame gyvenime ir būsimuose.
Šudrų užduotis – įveikti savo tinginystę, išlavinti discipliną ir įgūdį kryptingai atlikti paskirtą darbą. Jie negeba adekvačiai naudotis asmenine energija ir todėl pas juos jos tiesiog neturi likti. Šiuo atveju sunkus fizinis darbas tampa, kaip pats patikimiausias vaistas nuo troškimų, kurie kitaip tiesiog pražudys žmogų.
Kai tik šudrai pavyksta suformuoti savo gyvenimo pagrindą, kai tik jis patenkina pačius primityviausius poreikius, pas jį atsiranda įvairūs norai. Problema netgi ne tame, norai yra ir pas kitų varnų atstovus. Bėda tame, kad šudrų norai ypač nestabilus: „Noriu to, kas dabar prieš akis“. Taip pat šudra negeba ilgai koncentruoti savo dėmesio viename objekte, išlaikyti kažkokį tikslą. Šudra negali, pavyzdžiui, atsidėti pinigų, kad nusipirktų butą arba automobilį, jis, greičiausiai, išleis juos trumpalaikiams malonumams.
Šudros gimimą gali gauti siela, kuri praėjusiame gyvenime turėjo aktyvus (materialius, energetinius) ir nemokėjo teisingai jų panaudoti. Dabar ji gimsta neturinti praktiškai nieko. Šudroms visada būtinas tas, kuris nukreipinės juos į kažkokį daugiau mažiau ilgalaikį tikslą (pavyzdžiui, „neprisigersi savaitės bėgyje – pirmadienį gausi algą“ – sako viršininkas statybininkui, kuris mėgsta išgerti). Kažkuria prasme šudros – labai panašūs į mažus vaikus, jie negali kontroliuoti savo norų, patys orientuotis pasaulyje, pasirinkti stabilią savo pomėgių sritį. Iš šio taško visos likusios varnos yra labiau „suaugusios“, atsakingos už evoliuciją tų, kurie gimė turėdami patirtį, kuri atitinka šudros lygį.
Nusiristi iki šudros lygio gali ir bet kokios kitos varnos atstovai. Pavyzdžiui, jeigu vaišu (verslininkas, amatininkas) arba kšatrijus (karys, valdovas) pradeda vartoti alkoholį arba itin stipriai įsitraukia į seksą, tai kitame gyvenime jam bus paruošta šudros dalia, jeigu jis, žinoma, iš viso užsilaikys žmonių pasaulyje.
Vaizdo įrašas. Sielos tobulėjimo etapai vedinėje visuomenėje. 4 varnos