Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Hatha joga, meditacija, joga nidra ONLINE nuo sausio 4 dienos, kviečiame registruotis

Vegetarizmas. Filosofija ir rūšių įvairovė

Kaip pradėti medituoti

Dvasinis mokytojas - kas tai?

Jama ir Nijama. Nuo ko prasideda joga?

Kuo skiriasi Surya ir Čandra Namaskar

Vienos dienos badavimas su vandeniu: taisyklės

Jogos mokytojų kursai

Kaip žinojimas apie gunas gali padėti atsikratyti neigiamų (žalingų) įpročių?

Kadaise būtent informacija apie gunas padėjo man atsikratyti žalingų įpročių. Iš karto ir negrįžtamai. Kai man pasitaikė knyga apie Tris energijas (gunas)” – Satvą, Radžasą ir Tamasą, buvo toks pojūtis, kad prieš mane atsivėrė visa Visata, o svarbiausia buvo tai, kad atsivėrė ryšys tarp tokių dalykų, kurių ankščiau aš nelaikiau pagrindiniais ir nesupratau, kad vienas susijęs su kitu. Dalykas tas, kad aš neatsižvelgiau į energetinę dalį, kuri yra vyraujanti. Taigi, kas man paaiškėjo?

Dauguma žalingų įpročių yra įtakoti Tamaso energijos. Tamas – tai klampi, slidi, lipni, tamsi energija, susijusi su sustingusiais reiškiniais. Man ji asocijuojasi su pelke, kuri lėtai, po truputį įtraukia. Ryškus tamasinės būsenos pavyzdys yra tinginystė ir nuobodulys (apatija, depresija). Tam, kad imituoti veiksmą arba paslėpti liūdesį, žmogus dažnai pradeda gerti alkoholį, rūkyti, valgyti nekokybišką maistą ir panašiai.

Tiesioginė Tamaso priešingybė – Satva – šviesi, švari, gyva energija. Pavyzdžiui, ramybė – tokios būsenos žmogus yra pozityvus, jam norisi įkvėpti pilna krūtine, išsitiesti; jis vartoja natūralų, švarų, šviežią maistą. Satvinėje būsenoje esantis žmogus mąsto aiškiai, jis sąmoningas, jo poelgiai dori, teisingi.

Tarp Satvos ir Tamaso yra Radžas – tai visomis formomis pasireiškianti energija; ryški, krentanti į akis, linksma ir nesvarbu, ar žmogus kyla, ar krenta. Įsivaizduokite švytuoklę, kurios viduryje yra Radžas. Siūbuojant ir artėjant prie Satvos – sporto, aktyvios veiklos, gerų renginių srities, pavyzdžiui, skatinančių sveiką ir sąmoningą gyvenimo būdą; artinantis prie Tamaso – tai vakarėliai su alkoholiu, aktyvus gyvenimo būdas nemąstant apie pasekmes.

Kadangi žalingi įpročiai – tai Tamaso energija, norint jų atsikratyti reikia, visų pirma, pradėti stumti šią energiją iš savo gyvenimo, antra padidinti švarios, doros, gėrį nešančios energijos (Satvos) kiekį. Pavyzdžiui, kad rūkantis ir geriantis alkoholį žmogus liautųsi tai daręs, jis turėtų nebevalgyti mėsos, nekokybiško maisto. „Kur ryšys?“ – paklausite jūs. Reikalas toks, kad, pavyzdžiui, mėsa – tai produktas, gaunamas žudant, atitinkamai, maitindamasis ja, žmogus gauna tamsios energijos, kuri gali skatinti poreikį vartoti alkoholį arba rūkyti. Apskritai reikalas ne tik pačiame maiste. Be to, labai svarbu, kur ir su kuo tu valgai, taip pat kas tau gamina šį maistą. Ne visada reikalas būtent mėsoje, yra veganai turintys daug žalingų įpročių, esmė tame, kad jie valgo tuos pačius biurgerius ir kebabus, tik mėsą ir majonezą juose pakeičia kuo nors augaliniu, kita vertus, tas maistas satvinis nuo to nepasidaro. Tai greičiau tamasinis Radžas. Atleiskite už tokią terminų gausybę.

Dabar lietuviškai: pirma, ką reikia padaryti – pakeisti mitybą: valgyti daugiau šviežių daržovių, vaisių, gerti sulčių, prasminga būtų išbandyti vegetarizmą. Labai svarbu, kas gamina maistą, kur jūs jį valgote ir su kuo. Geriau vengti maisto prie stoties, purvinose vietose, pašalinti iš raciono greitą maistą ir neaiškios sudėties produktus.

Kita vertus, reikalas ne tik maiste. Taip pat būtų svarbu sutvarkyti save ir aplinką aplink save: nusiprausti, susišukuoti, švariai apsirengti, viską aplinkui išplauti, išmesti sulaužytus, senus, suplyšusius, nudėvėtus daiktus. Nepaprastai svarbu nustoti dalyvauti kitų girdymo ir rūkymo skatinime ir tiesiogiai, ir netiesiogiai. Geriau pradėti skirti lėšas arba padėti kitais būdais tiems, kurie skatina sveiką gyvenimo būdą. Labai geras metodas – kuo dažniau būti tarp alkoholio nevartojančių, nerūkančių žmonių ir bendrauti su jais. Ir atvirkščiai, mažiau būti ir bendrauti su tais, kurie neskuba atsisakyti žalingų įpročių.

Aš vadovaujuosi kaupiamosios sistemos teorija. Jos esmė tame, kad jeigu žmogus bando atsikratyti žalingo įpročio, tačiau kiekvieną kartą pasiduoda, visgi nepaisant šito, jo dienos taupyklėje be žalingų įpročių vyksta kaupimo procesas. Pavyzdžiui, iš pradžių žmogui pavyko nerūkyti dieną, paskui, po tam tikro laiko, dar penkias dienas, iš viso jau šešios pergalės dienos, per tam tikrą laiką gal jau mėnuo, o paskui tokiu būdu jo taupyklėje gali susikaupti ir metai. Juk šaunu! Ir jeigu jis iš tiesų apmąsto savo galimybes, pasiekdamas tokių rezultatų, jam gali užtekti jėgų ir visiškai atsisakyti šio įpročio. Tad visada būtina, nepaisant nesėkmių, kovoti vis iš naujo, didinant savo pergalių kiekį.

Pabaigai.

Šiuo straipsniu noriu pasakyti, kad jeigu žmogus nori, tarkim, mesti rūkyti, jam reikia pažvelgti plačiau ir pastebėti, kas dar yra greta rūkymo. Esmė tame, kad vieni dalykai yra susiję su kitais ir po truputį iš šios eilės šalinant kitus aspektus, išnyks ir rūkymas. Siūlau pažiūrėti į šią problemą ne iš psichologijos, naudos arba žalos požiūrio, o iš energijos požiūrio taško. Asmeniškai man ši informacija tapo išsigelbėjimu ir išplėtė mano gyvenimo suvokimo ribas. Tikiuosi, padės ir jums!

Sėkmės ir sveikų, sąmoningų pradžių!

 

Straipsnio autorė Varvara Gagarina

Straipsnis išverstas iš tinklapio oum.ru

Originalus straipsnis rusų kalba

One Reply to “Kaip žinojimas apie gunas gali padėti atsikratyti neigiamų (žalingų) įpročių?”

  • Tiesiog puikiai isdestytos mintys ir pamokslai 😀 as pats remsiuosi siom mintim,bandydamas atsikratyti zalingu yprociu. 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.