Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Vegetarizmas. Filosofija ir rūšių įvairovė

Kaip pradėti medituoti

Dvasinis mokytojas - kas tai?

Jama ir Nijama. Nuo ko prasideda joga?

Kuo skiriasi Surya ir Čandra Namaskar

Vienos dienos badavimas su vandeniu: taisyklės

Jogos mokytojų kursai

Brahma-muhurta – geriausias laikas prabudimui

Ar Jūs pastebėdavote, kad netgi po pilnaverčio, ilgo miego jūs nesijautėte pailsėjęs, žvalus ir kupinas jėgų? Visas reikalas tame, kad tam tikru paros metu veikia vienos arba kitos energijos – gunos. Ir priklausomai nuo to, kada ir kaip mes pradedame savo dieną, priklauso ir tai, kokia energija veiks mus ir koks bus mūsų sąmonės lygis. Jūs, turbūt, pastebėjote, kad žmonės, kurie mėgsta ilgiau miegoti, dažnai turi tokias savybes kaip inertiškumas, pasyvumas, infantiliškumas, tinginystė ir neigiamas mąstymas.

Dažniausiai tai žmonės viskuo nepatenkinti ir giliai nelaiminti, o išeiginę dieną dėl jų pirmas svarbus reikalas – išsimiegoti. Tai kaip tik tie neišmanymo, inercijos (tamas) gunos sąmonės poveikio požymiai . Ir priežastis tam yra būtent reguliarus vėlyvas prabudimas. Ir kartu su tuo galima pastebėti, kad taip vadinami vyturiai – tai dažniausiai žmonės su aktyvia gyvenimiška pozicija ir teigiamu mąstymu. Tai doros, šviesos (satvos) gunos požymis, kuris aktyvus iki saulės pakilimo ir jeigu žmogus prabunda tuo metu, jis bus pilnas jėgų, energijos ir pozityvo. Kita vertus egzistuoja ir trečia energija – energija troškimų, aistrų (radžas), kuri aktyvi apie 4 valandas po saulės patekėjimo. Ši energija yra maždaug tarp doros ir neišmanymo energijų.

Optimalus laikas prabudimui (Brahma-muhurta)

Ir taip, koks gi optimalus laikas prabudimui? Periode iki saulės pakilimo egzistuoja ypatingas laikas, kuris nėra gunų poveikyje – Nirguna. Šis laikas vadinasi Brahma-muhurta, Brahmos Valanda. Jeigu būti tiksliu, tai ne visai valanda, o 48 minutės. Būtent šios 48 minutės, kai nedaroma įtaka jokių gunų, skaitomas labiausiai dėkingas prabudimui. Dalykas tame, kad visos trys energijos turi kaip teigiamas, taip ir neigiamas puses ir būnant vienoje iš jų bus disbalansas. Nebūna blogų arba gerų energijų, kiekviena iš trijų gali tarnauti kaip instrumentas. Pavyzdžiui, neišmanymo guna mums būtina, kad panirti į sapną, o troškimų guna – kad aktyviai veikti.

Tačiau, kad išsaugoti savo sąmonę harmonijos ir balanso būsenoje, būtina prabusti būtent tuo metu, kai nėra šių trijų energijų įtakos arba jos pasireiškia minimaliai. Brahma-muhurta – tai idealus laikas dvasinei praktikai. Visame pasaulyje rimti praktikai keliasi būtent tuo metu, kad pašvęsti save maldoms ir meditacijoms. Taip pat galima skaityti dvasinę literatūrą – informacija įsisavins į pasąmonę daug efektyviau.  Dvasinių praktikų kokybė tuo metu bus daug kartų aukščiau, nei dienos arba vakaro metu. Ir kaip tai bebūtų nuostabu, žmogus, kuris atsikėlė Brahma-muhurta laiku, bus daug energingesnis, gyvenimiškai džiaugsmingesnis ir efektyvesnis, nei tas, kuris pramiegojo keletą valandų daugiau. Todėl labai svarbu ne miego kiekis, o jo kokybė. Ir efektyviai išsimiegoti galima netgi per 4 valandas, jeigu laiku atsigulti ir laiku prabusti.

Kaip išskaičiuoti Brahma-muhurta laiką

Kaip gi išskaičiuoti Brahma-muhurta laiką? Šis periodas prasideda pusantros valandos iki saulės pakilimo ir tęsiasi 48 minutes. Brahma-muhurta Rigvedoje nurodyta kaip viena iš 30 muhurtų, iš kurių susideda para ir yra 14-riolikta muhurta pagal skaičių. Ji prasideda dvi muhurtos iki saulės pakilimo. Ir, priklausomai nuo regiono ir metų laiko, šis laikas skirsis. Pavyzdžiui, Brahma-muhurta laikas Maskvoje – vasaros metu apie 3-ią valandą ryte, o žiemos – apie 7-nias ryto. Internete yra daugybė resursų, kur galima nustatyti Brahma-muhurta laika internete.

Prabudimas Brahma-muhurta laiku teikiamas atsilieps jūsų gyvenime ir žymiai pagreitins progresą dvasinėje praktikoje. Kita vertus verta paminėti, kad nereikia staigiai keisti savo dienos ritmo. Jeigu, pavyzdžiui, jūs keldavotės 8-tą ryto, nereikia iškarto pakeisti budimo laiko į 4-tą valandą ryto. Tai bus didelis stresas organizmui ir jis negalės adaptuotis prie tokio staigaus dienos rėžimo pakeitimo. Greičiausiai, jūs labai greitai grįšite prie buvusio dienos ritmo.

Patirtis rodo, kad gerokai efektyviau įnešti pokyčius į dienos ritmą palaipsniui. Ir jeigu reikia pakeisti prabudimo laiką nuo aštuonių iki keturių, tai išmintingiau būtų kiekvieną savaitę keltis pusę valandos anksčiau. Taip organizmas galės palaipsniui adaptuotis naujam dienos rėžimui ir su laiku tai taps įpročiu. Taip pat verta prisiminti apie 21-ienos dienos taisyklę: tai principas, pagal kurį bet kokį įprotį galima atidirbti, jeigu pakartoti veiksmą reguliariai 21-ienos dienos eigoje. Tuomet tai tampa įpročiu. Tiesiog duokite sau pažadą – 21-ieną dieną keltis anksčiau (beje, pageidautina dėl to ir anksčiau gultis) ir ryte atlikti kažkokią dvasinę praktiką. Jūs ir patys nepastebėsite, kaip iš pirmo žvilgsnio “askezė” taps jums įprastu dalyku, kaip išsivalyti dantis arba nusiprausti.

Straipsnio autorius: Slava Veter

Straipsnis išverstas iš tinklapio oum.ru

Originalus straipsnis rusų kalba

Vaizdo įrašas. Ideali dienotvarkė (Dinačarya). A. Kotova (rusų kalba)