Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

10 dienų online meditacijos kursas pradedantiems spalio 1-10 dienomis

Rudens sezono hatha jogos užsiėmimai prasideda nuo rugsėjo 7

Vegetarizmas. Filosofija ir rūšių įvairovė

Kaip pradėti medituoti

Dvasinis mokytojas - kas tai?

Jama ir Nijama. Nuo ko prasideda joga?

Kuo skiriasi Surya ir Čandra Namaskar

Vienos dienos badavimas su vandeniu: taisyklės

Jogos mokytojų kursai

Kodėl traška keliai ir klubo sąnariai?

Neperdedant galima pasakyti, kad problemos su sąnariais jaudina arba praeityje jaudino jeigu ne kiekvieną, tai kas antrą. Beje kartais tai būna net ir paaugliškame amžiuje. Net jeigu to nelydi skaudantys pojūčiai, tai vis tiek nemalonu, nes iššaukia nerimą: ar viskas tvarkoje?

Traškesys ir spragsėjimas sąnariuose, kaip taisyklė, nepriklauso nuo to, kokį gyvenimo būdą gyvena žmogus. Tai atsitinka tiek su žmonėmis, kurie gyvena mažai aktyvų gyvenimą, tiek ir su profesionaliais sportininkais. Visų pirma, galima pasakyti apie psichosomatinę šios problemos priežastį, nes būtent mūsų psichikoje gimsta fizinių ligų šaknys. Kad išgydyti žmogų, reikia, pirmiausia, pakeisti jo mąstymą. Tiksliau, be jo pačio niekas to padaryti negali.

Kodėl traška keliai: nagrinėjame priežastis

Pasak kai kurių daktarų nuomonės, mūsų kūne sąnariai atsako už agresyvių emocijų pasireiškimą – pyktį, neapykantą ir taip toliau. Tačiau kiekvienas sąnarys reaguoja į vieną ar kitą tos agresijos priežastį. Pavyzdžiui, problemos su keliais – tai dažniausiai didelis žmogaus pasididžiavimas. Tai yra „neatsiklaupsiu ant kelių“, todėl tai pasireiškia skausmais ir kitais nemaloniais pojūčiais.

Problemos su dešiniu keliu – tai problemos santykiuose su sociumu, o problemos su kairiuoju – tai sunkumai šeimoje arba asmeninėje aplinkoje.

Kas liečia problemas su klubo sąnariais, tai pagal vieno gerai žinomo psichosomatikos tyrėjo, problemos su klubų sąnariais atsiranda dėl nepasitikėjimo savimi, neapsisprendimo, esant abejonėms tame, kad padaryti svarbų žingsnį. Dešinys klubo sąnarys atsako už problemas profesionalioje sferoje, o kairys – už problemas šeimoje ir ateities baimę.

Kodėl spragsi klubo sąnariai?

Aukščiau mes pakalbėjome apie pirminę priežastį fizinės problemos su klubų sąnariais, dabar išsiaiškinsime, kodėl tai pasireiškia fiziniame lygyje. Pabandykime išsiaiškinti priežastis to, kodėl spragsi sąnariai. Priešingai nei plačiai paplitusi nuomonė, ši problema atsiranda ne tik esant mažai aktyviam gyvenimo būdui, tačiau ir netgi pastoviai būnent fiziniame krūvyje. Spragsėjimo klubo sąnaryje priežastys:

  • uždegimai raumenyse,
  • didelis krūvis,
  • druskų nuosėdos,
  • per didelis lankstumas.

Taip pat spragsėjimas klubo sąnariuose gali būti artrito, artrozės, osteochondrozės ir podagros simptomai.

Būtent dėl šių priežasčių mes galime girdėti spragsėjimą sąnariuose, o kartais ir jausti skaudamus pojūčius. Apie tai, kaip išspręsti šią problemą, pakalbėsime žemiau.

Kodėl traška kaulai sulenkiant ir ištiesiant koją. Ką su tuo daryti?

Dažniausiai keliai traška sulenkimo metu. Čia priežastys gali būti tos pačios, kas ir su klubo sąnariais, tačiau daugiausiai problema susideda dėl druskų nuosėdų. Svarbu to nemaišyti su natrio chloridu (valgomąja druska). Tai vandenyje tirpi druska, tai reiškia, negali atsidėti sąnariuose, tačiau tai toli gražu ne pagrindinė priežastis traškesių kelių sąnariuose. Nežiūrint į tai, kad druskos išbraukimas iš raciono sveikatai bus tik į naudą, šios problemos su sąnariais tai neišspręs.

Problema su druskų nuosėdomis keliuose – tai šių druskų pertekliaus vandenyje problema, o taip pat neteisingos mitybos pasekmės. Nepakankamai išvalytas vanduo turi savyje skirtingas priemaišas, kurios gali sunkiai būti išvedamos iš organizmo. Tas pats liečia ir mitybą: pagal daktarą natūropatą Michailą Sovetovą, druskų nuosėdos įvyksta dėl termiškai apdoroto maisto vartojimo, ypač dėl gyvulinės kilmės maisto.

Todėl geriausia, ką mes galime padaryti dėl savo sąnarių – tai padidinti racione augalinės žalios mitybos kiekį.

Taigi, ką daryti, jeigu traška sąnariai? Jeigu traška kelio sąnariai, visų pirma, svarbiausia – nepanikuoti. Kaip bebūtų keista, tačiau traškesys kelio sąnaryje gali būti ir norma, ypač jeigu jo nelydi skaudamas arba diskomforto pojūčiai. Esant fizinei apkrovai įvyksta sąnarių komponentų judėjimas ir tai gali būti lydima traškėjimu. Traškesys gali būti priežastis jauduliui tuo atveju, jeigu jį lydi skausmai kelio sąnario srityje, ištinimas ir paraudimas, problemos su sąnario judėjimu, o taip pat galūnės nutirpimas ir dilgčiojimas.

Bet kuriuo atveju, sveikų sąnarių rezultatas bus aktyvus (judantis) gyvenimo būdas, pozityvus mąstymas ir teisinga mityba. Svarbu paminėti, kad dažnai po sąvoka „sveikas gyvenimo būdas“  yra suprantami labai keisti dalykai. Pavyzdžiui, pratimai su štanga, ypač su daugeliui sportininku būdingu fanatizmu, tai gali pilnai suardyti kelius.

Pats sveikiausias krūvis – tai kai mes dirbame su asmeniniu svoriu: prisėdimai, atsispaudimai, prisitraukimai, juk mūsų sąnariai apskaičiuoti darbui su asmeniniu svoriu, o ne su šimtais kilogramų.

Tas pats liečia ir bėgimą: neteisinga bėgimo technika, nepatogūs batai, bėgimas tvirtu paviršiumi gali sugriauti ir kelius, ir tarpslankstelinius stuburo diskus. Taip pat bėgimas nerekomenduojamas esant viršsvoriui: viskas dėl tos pačios priežasties, kas aprašyta aukščiau – didelis krūvis kelio sąnariams gali juos sugadinti.

Jogos pratimai ir sąnarių gimnastika

Dabar pereikime prie sąnarių profilaktikos ir problemos sprendimų. Universalus būdas išsaugoti sąnarius sveikais ir ilgus metus yra pratimų kompleksas „Surja Namaskar“, kuris turi pakankamai poetišką pavadinimą – „Pasisveikinimas su Saule“. Be fizinio aspekto, jis taip pat turi ir energetinį poveikį. Jeigu atlikti jį iki saulės pakilimo ir saulės pakilimo metu, jis duoda didelį budrumo užtaisą visai dienai. Be to, daro sveikatinantį poveikį pagrindiniams žmogaus kūno sąnariams, leidžiantiems išsaugoti jų lankstumą ir judėjimą.

Atstatyti ir išsaugoti sąnarių sveikatą padės sąnarių gimnastika. Tai pratimų kompleksas, orientuotas į tai, kad padidinti sąnarių judėjimą.

Šie pratimai leis pripildyti sąnarius skysčiu, išves druskas ir padidins lankstumą.

Turbūt, pats efektyviausias metodas, kad išsaugoti jaunystę ir kojų sąnarių sveikatą, pagal kai kurių jogos praktikų nuomonę, tai Padmasanos – lotoso pozos įsisavinimas. Bet koks kompleksas siekiantis įsisavinti Padmasaną, pradirbinėja tiek klubus, tiek ir kelių sąnarius. Svarbu neskubėti, kad netraumuoti savęs, įsiklausyti į savo pojūčius ir su laiku klubų sąnariai“atsivers“, duodami galimybę sėsti į lotoso pozą. Be poveikio į fizinį kūną, Padmasana taip pat daro įtaką ir žmogaus energetikai, leidžiančiai jai pakilti į gerokai aukštesnį lygį ir tuo pačiu pagerinti gyvenimo kokybę ir suvokimą.

Teisinga mitybą sveikiems sąnariams

Taip pat svarbus momentas yra mityba: sveikiems sąnariams tai taip pat labai svarbu. Mančesterio universiteto tyrimo rezultatai, publikuoti žurnale Arthritis and Rheumatism rodo, kad artritas du kartus dažniau formuojasi pas tuos, kas vartoja mėsos produktus kiekvieną dieną, nei pas tuos, kad valgo ją ne dažniau dviejų kartų per savaitę. Tačiau tai visai nereiškia, kad mėsos vartojimas du kartus per savaite praeina be pasekmių.

Pagal mokslininkų išvadą, problema yra tame, kad su mėsa mums patenka svetimkūnis baltymas, tai priveda prie imuninės organizmo reakcijos, kuri pradeda naikinti šį svetimkūnį baltymą, o kartu su jo, pagal principą „kerta mišką – viršūnės krenta“ ir kolageną, kuris yra sąnarių audiniuose. Tokiu būdu, mėsos produktai tiesiogiai priveda prie sąnarių sunaikinimo.

Kaip gi maitintis, kad sąnariai būtų sveiki?

  • Visų pirma, kaip jau buvo paminėta aukščiau, negalima daleisti viršsvorio, nes jis daro griaunantį poveikį mūsų sąnariams, ypač jeigu tai ne „pora atliekamų kilogramų“, o keletas dešimčių.
  • Taip pat termiškai apdorotas maistas, ypatingai keptas, priveda prie druskų nusėdimo, įskaitant ir sąnariuose.
  • Kad gauti iš maisto maksimaliai naudos ir minimaliai žalos, pageidautina, kad racionas būtų sudarytas iš 70 procentų žalio maisto (daržovės, salotos, vaisiai ir taip toliau), ir tik 30 procentų iš virto, o gyvulinės kilmės produktus geriausiai minimalizuoti arba iš viso išbraukti.
  • Įvairūs prieskoniai su skonio gerinimu taip pat privedu prie druskų nusėdimo, be to dažniausiai jie padidina suvalgyto maisto kiekį. Tam jie ir sugalvoti.

Mitas apie gyvulinės kilmės naudą

Dažnai galima girdėti daktarų rekomendacijas, paliepimus, kad dėl sveikų sąnarių reikia kaip tik valgyti mėsos produktus, ypatingai šaltieną, riebius buljonus ir taip toliau. Pasak jų žodžių, iš šių gyvulinės kilmės produktų organizmas gali pasiimti būtinus komponentus kad pastatytų asmeninius audinius, tačiau tai ne daugiau nei mitas. Svarbu suvokti, kad miręs kūnas, dėl to ir miręs, kad visa struktūra ten jau sugriauta ir viskas, ką toks produktas gali daryti, tai tik užteršti organizmą šlakais.

Gyvulinės kilmės produktai turi savyje šlapimo rūgštį, būtent ji kristalizuojasi ir atsideda sąnariuose. Tai priveda prie skausmų, traškėjimo ir judėjimo apribojimų.

Ši rekomendacija liečia ne tik mėsą, tačiau ir visus riebius produktus, o taip pat produktus su aukštu baltymo kiekiu – tai gyvulinės kilmės produktai, pupos, riešutai, sėklos ir taip toliau. Kas liečia augalinį baltymą, jis ne tiek žalingas, kaip gyvulinis, tačiau esant aukštai koncentracijai taip pat gali būti žalingas sąnariams.

Kokius naudingus produktus valgyti dėl sąnarių?

Tai visi vaisiai ir daržovės žaliame pavidale. Jie valo organizmą ir pripildo jį svarbiais vitaminais ir mikroelementais, kurie leidžia organizmui pilnavertiškai statyti ir atstatyti pažeistus audinius. Tokie naudingi sąnariams produktai yra žalumynai, kurie valo organizmą ir normalizuoja medžiagų apykaitą. Svarbi raciono sudedamoji dalis – tai augalinių skaidulų buvimas (didelis kiekis žalio maisto), kuris valys žarnyną nuo anksčiau sukauptų nuodų ir toksinų. Geriausiai su tuo susitvarko daržovės: reguliarus daržovių salotų vartojimas leis greitai išvalyti organizmą, o kadangi viskas susiję, tai būtinai atsilieps ir sąnariams.

Be to, sąnarių sveikatai svarbu vartoti pakankamą kiekį išvalyto vandens (25-30 ml ant 1 kg kūno svorio). Vanduo yra pagrindas, kad atsirastų sinovialinis skystis, kuris sutepa sąnarius ir pristato maistinius produktus audiniams. Taip pat vandens vartojimas padeda išplauti žalingas druskų nuosėdas sąnariuose.

Mes panagrinėjome pagrindines sąnarių problemos priežastis ir jų sprendimo būdus. Efektyviausias bus pilnavertis (kompleksiškas) priėjimas: harmoningas mąstymas, sąnarių gimnastika ir teisinga mityba.

Straipsnio autorė: Polina Krasilnikova

Straipsnis išverstas iš tinklapio oum.ru

Originalus straipsnis rusų kalba