Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Jogos stovykla prie jūros, Nidoje, rugsėjo 27-29

Dvasinės praktikos. Panagrinėsime kai kurias iš jų

 

Šatkarmos: kaip išsivalyti organizmą su hatha-jogos technikų pagalba

Gydantys mantra-jogos garsai

Išleista nauja knyga Jogos Abėcėlė

Brahma-Muhurta - geriausias laikas prabudimui

Joga per mėnesines

Australijos mokyklose mokina jogos ir meditacijos

Portalas theconversation.com publikavo informaciją su detaliomis rekomendacijomis, kurios Australijoje duodamos moksleiviams, kad sėkmingai įveikti sesijos ir egzaminų periodą. Paskaitas šia tema buvo nuspręsta vesti tuomet, kai buvo išsiaiškinta, jog 47% mokinių visada kontrolinių darbų metu jaučia įtampą, o 67% patiria stiprų nerimą net ir tada, kai yra pasiruošę egzaminui. Stresas visada daro įtaką psichinei sveikatai ir besimokančių (studijuojančių) gerovei, tai atsiliepia įvertinimuose ir motyvacijoje. Žemiau išvardinti streso pašalinimo būdai tiks ne tik studentams ir moksleiviams, tačiau ir bet kuriam žmogui, kurį bent kažkada yra aplankiusios neigiamos mintys ir nerimas.

Tyrimai JAV, Indijoje, Australijoje ir kitose šalyse rodo, kad jogos programos mokyklose turi daugybę privalumų. Pirmas dalykas, ką Viktorijos Universiteto mokslininkai rekomenduoja moksleiviams – atsižvelgti į meditacijos sąlygas. Geriausia sėdėti tylioje vietoje, pagal galimybes su sukryžiuotomis kojomis arba padėtis turi būti tiesiog komfortiška, kad nejudėti. Meditacijos seansas nebūtinai turi būti labai ilgas – pradžioje toks, koks jums patinka. Laikykite akis užmerktas, o vidinį žvilgsnį laikykite nepajudinamą. Ypatingą dėmesį reikia skirti kvėpavimui: ramiai stebėkite, kaip oro srautas įeina į kūną ir palieką jį prieš ateinantį įkvėpimą. Jauskite pilvo sritį, pajauskite judėjimą aplinkui nosies šnerves. „Besiblaškantis protas – pirmuose etapuose tai normalus reiškinys. Kuo daugiau jame bus patalpinta informacijos, tuo bus sunkiau nežiūrėti į jį meditacijos pradžioje. Tegul mintys bėgioja „atskirai“ nuo jūsų. Jūsų dėmesys bus nukreiptas į lygų ir ramų kvėpavimą. Neverta ypatingai stengtis, kreipiant dėmesį į mintis, o perjunginėti protą – tai dalis meditacijos“.

Atskiru punktu išskirta tokia praktika, kaip mantrų kartojimas. Kas yra mantra, detaliau galima perskaityti tinklapyje oum.ru. Šiuo atveju su Australijos moksleiviais, „mantromis“ pavadintos, greičiausiai, afirmacijos, kurios atveda protą į ramią būseną, pavyzdžiui: „Aš esu, aš čia“ ir kitas. Frazė gali būti arba ilga, arba trumpa, kaip jums patinka, ją galima kartoti balsu arba jūsų galvoje. Rekomenduojama ją atlikti derinant kartu su kvėpavimu, pritraukiant savo dėmesį į dabartinį momentą.

Mokslininkų tyrimai parodė, kad jogos programos vidurinėse mokyklose pagerina pažymius, emocinį reguliavimą, atmintį, pykčio ir nuovargio kontrolę. Padeda pagerinti nuotaiką ir sumažinti mokinių nerimą.

Šiuo metu vyksta diskusijos apie tai, kad oficialiai įtraukti jogą į Australijos mokyklų programą. Be meditacijos, tai turi būti individualūs arba poriniai fiziniai tempimo ir ištvermės pratimai, vadinami asanomis.

Pagal tinklapio theconversation.com/how-to-beat-exam-stress-106065 medžiagą. Michaelis Pasko, mokslo darbuotojas, fizinio aktyvumo ir psichinės sveikatos kryptis, Aleksandras Parkeris, fizinio aktyvumo ir psichinės sveikatos kryptis, Viktorijos Universitetas.

Taip pat tinklapyje rekomenduota reguliariai atlikti nadi-šodhana pranajamą. Detaliau susipažinti su technika galima mūsų tinklapyje oum.ru, įvedus pavadinimą į paiešką. Ir prisiminkite: tam, kad užsiiminėti joga, visiškai nebūtina būti vidurinės mokyklos mokiniu Australijoje. Pradėkite dabar!

Straipsnis išverstas iš tinklapio oum.ru

Originalus straipsnis rusų kalba