Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Meditacijos pagrindai. Ką pageidautina žinoti

Kas yra klasikinė joga

Kaip prisiminti praėjusius gyvenimus

Kaip teisingai kvėpuoti. Kvėpavimo technikos

Produktai organizmo valymui

Apsėdimas. Kas yra apsėdimai, kokios jų atsiradimo priežastys ir kaip juos pašalinti

Apsėdimas. Kas tai yra ir kaip tai pašalinti

Daugelyje senovinių pasaulio kultūrų į psichinius sutrikimus buvo žiūrima, kaip į įvairius piktųjų dvasių apsėdimus, kurių pašalinimui būdavo atliekami specialūs išvijimo ritualai. 1970 metais austrų profesorė-antropologė Erika Burginjon atliko didelį tarpkultūrinį tyrimą tarp 488 socialinių bendruomenių iš įvairių pasaulio kraštų ir atrado, kad 360 iš jų (74%) buvo tikima į apsėdimus viena ar kita forma. Šiandieną šio reiškinio egzistavimą pripažįsta daugybė religinių krypčių, o kai kurie jų veikėjai netgi eina už tai, kad cerkvė priimtų aktyvią padėtį išvejant nešvarias dvasias iš žmonių. Šiai problemai skiriamas dėmesys ir ajurvedoje, tačiau čia apsėdimai nagrinėjami per joginių žinių prizmę.

Šumerai, kurie gyveno Mesopotamijoje apie 4000 metų prieš mūsų erą, pirmieji aprašė egzorcizmo atvejį. Tais laikais tai buvo paplitusi praktika ir demonų išvarymas iš žmogaus buvo toks pat įprastas dalykas, kaip šiandieną dantų gydymas. Kiekvienas save gerbiantis gydytojas, gyvenantis tais laikais, žinojo specialius užkeikimus ir užkalbėjimus prieš piktas dvasias.

Apsėsto žmogaus požymiai

Apsėdimo“ suvokimas traktuojamas skirtingai, tačiau bendrai apsėdimu galima pavadinti pilną arba viską apimantį žmogaus proto paklusnumą kažkam, kažkokiai minčiai arba norui.

Nustatyti apsėstą žmogų galima pagal keletą požymių. Šie požymiai įvairiose religinėse kryptyse gali tiek sutapti, tiek būti skirtingais.

Pavyzdžiui, pagal krikščionišką tradiciją, apsėdimo požymiai tokie:

– agresyvumas, keiksmai ir prakeiksmai į krikščioniškos cerkvės, šventųjų pusę ir panašūs,
– traukuliai, epilepsijos priepuoliai,
– psichinių ligų požymiai: keisti poelgiai, haliucinacijos ir panašūs,
– apsėstieji kalba nuo tų vardo, kuo jie yra apsėsti,
– nerimas kažkam skaitant maldas, atliekant religines apeigas ir panašūs,
– vandens nepernešimas, ypač švento,
– atsiradusios savybės levituoti, daryti telekinezę, teleportaciją ir panašūs,
– atsiradęs gebėjimas kalbėti žmogui nežinomomis kalbomis (ksenoglosijos reiškinys),
– įkyrios mintys apie savižudybę, nusižudymą,
– gėdos, gailesčio, užuojautos jausmo nebuvimas.

Apsėdimas. Andrejus Verba (rusų kalba)

Apsėdimai įvairiose religijose

Islamo suvokimas apie apsėdimo požymius šaitanais arba džinais iš esmės skiriasi. Išsakoma nuomonė, kad apsėdimų simptomai yra tokie: neadekvatus poelgis, haliucinacijos, psichinės patologijos. Apsėstasis gali kentėti nuo sąmonės praradimo, košmarų, skausmo jausmo praradimo arba skausmais be priežasčių. Skaitosi, kad džinai skiriasi nuo krikščioniškų biesų. Pas juos yra savas pasaulis, jie sukurti iš liepsnos be dūmo, nematomi mūsų akiai, turi laisvą valią. Be to, kartais jie išpažįsta islamą. Manoma, kad džinai gali dideliu kiekiu apsėsti nuodėmingus žmones, kito tikėjimo atstovus arba blogus musulmonus. Atsikratymas nuo tokių būtybių apsėdimo įvyksta per specialiai apmokytus žmones, su Korano skaitymo pagalba

Judaizme įsivaizdavimas apie tai, kad į žmogų gali įsikūnyti piktoji dvasia buvo žinomi dar nuo Antrosios Jeruzalės šventyklos laikų (516 metai iki mūsų eros) ir turėjo vietą talmudo literatūroje, midrašuose ir kitur. 16-17 amžiuje kabalistinėje literatūroje, įtakojant mokymui apie sielų persikūnijimą susideda dibbuka koncepcija – piktosios dvasios, kuri dėl savo nuodėmių negali gimti iš naujo ir parazituoja gyvūnų kūnuose. Apie tai rašė Isaac Luria, Haymi Vital ir kiti kabalistai. Vėliau šis mokymas nuėjo į hasidizmą, kur dibbukus išvydavo pagrindinis tikintysis.

Budizme įvairios rūšies dvasių išvijimas taip pat turi vietą. Japonijoje Viduriniais amžiais buvo labai populiarios „tautiškos“ istorijos apie vaiduoklius ir demonus, kuriuos išveja budistų vienuoliai, kuriuos užtaria Buda Amitabha. Pavyzdžiui, IX amžiuje, egzistavo ritualas, kurio metu apmokyti vienuoliai iš pradžių ilgai skaitė mantras, o paskui nuo dvasios atsipirkdavo pupelėmis. Taip pat egzistavo įvairūs talismanai, amuletai ir panašūs. Įdomiausiai pristatomas „velnynas“ Tibeto budizme, kur demonai (įtakojami vietinės religijos bon) tapo labai populiarūs ir egzistuoja praktiškai lygūs su žmonėmis. Juos maitina, ramina, išpirkinėja pas juos žmones dovanomis. Tačiau sutinkami ir tokie ritualai, kai dvasias išvarinėja iš kažkur per prievartą.

Ajurvedoje – tradicinėje indų medicinos sistemoje, skirtingai nuo įvairių religinių krypčių, apsėdimas ra ne naivus prietaras, o ilgo sąmonės srities studijavimo atspindys. Pats fizinis pasaulis glaudžiai susijęs su gerokai subtilesniais pasauliais ir tarp šių pasaulių – įvairių dimensijų, vyksta pastovus energetinis sąveikavimas. Jėgos, esančios gerokai subtiliuose lygmenyse, gali daryti žmogui tiek teigiamą, tiek ir neigiamą įtaką. Priklausomai nuo to, su kokiomis būtybėmis įvyksta tokia sąveika, ajurvedoje išskiriamos įvairios apsėdimo rūšys.

Demonologijai paskirta ajurvedos dalis vadinasi graha-čikitsa. Joje nagrinėjami įvairūs psichiniai susirgimai, kurių daugelis susijęs su kenksmingu piktųjų dvasių poveikiu, energetiniu vampyrizmu ir destruktyvių programų užkrėtimu, arba psichiniais virusais. O gydymas yra dvasių išvyjimo procedūra, kurios pagrindas mantros ir maldos.

Pagal ajurvedą, bendra ligų priežastis, kuri susijusi su dvasių apsėdimu (bhutomis), yra įvairūs blogi, negeri poelgiai, ypač šventovių išniekinimas (paniekinimas) arba naikinimas, dievybių-saugotojų, šventų raštų įžeidimas. Demonų poveikiui lengvai pažeidžiami žmonės, išsigandę būdami nepažįstamose dykumos vietose, tamsoje arba atsidavę stipriam sielvartui. Be to, galima įvardinti bendras apsėdimo priežastis: dvasios nuopolis, įtemptas minčių darbas, susijęs su išgyvenimais ir nerimu, o taip pat ilgalaikis nesuderinamų maisto produktų vartojimas, alkoholis, narkotikai arba demonų poveikis žmogui.

Ajurvediniuose tekstuose išvardinama daugiau nei penkiolika bhutų klasės demonų rūšių. Žmogų, kuris apsėstas demonais, charakterizuoja pasikeitę poelgiai (fiziniai, kalboje, mentaliniame lygyje), atsiradęs dvasinis nerimas, staigus užsidegimas, disbalansas, susipainiojimas mintyse.

Kalbant apie apsėdimą dievybėmis, ajurveda turi mintyje žemutinio lygio dievybes. Šios dievybės gauna pasitenkinimą nuo turtų, šventimo, grožio ir subtilių estetinių patyrimų. Panašios dievybės užvaldo žmonės išskirtinai dėl žaidimo, jie nedaro matomos žalos savo aukoms ir netgi gali apdovanoti juos žiniomis, kūrybine jėga, talentu ir įkvėpimu. Daugelis iš mediumų būna tokio apsėdimo būsenoje, kurią laiko ypatinga.

Tačiau iš ajurvedos ir jogos požiūrio taško, bet kokia apsėdimo forma yra pavojinga. Bet koks apsėdimas dirgina vatą (vieną iš trijų jėgų, kuri valdo žmogaus kūną), susilpnina mūsų ryšį su asmenine siela ir iššaukia tokius vatos sutrikimus, kaip nemiga, svajingumas arba priešlaikinis senėjimas.

Pagal ajurvedą, jeigu žmogų apsėdo dvasia deva, jo veidas malonus, draugiškas. Pas jį geranoriškas žvilgsnis, jis nebūna piktas, tylus, jis abejingas maistui, lenkiasi dievams ir prisilaiko religinių ritualų, o taip pat atlieka daug gerovinių poelgių. Iš jo sklinda ypatingas žavesys. Jis mėgsta baltas gėles ir rūbus, upes, kalnus ir gražius pastatus, neįžeidinėja ir negąsdina kitų žmonių. Jo kalba graži, jis meistriškai kuria nuostabias iliuzijas ir pagundas. Tačiau jo žodžiuose nėra dvasinės gilumos ir jėgos.

Seksualinio apsėdimo priežastys. Andrejus Verba (rusų kalba)

Žmogus, kurį apsėdo gandharvas, jam patinka dainuoti, šokti, kurti eiles, muzikuoti, jis turi polinkį dovanoti dovanas, būti mecenatu, pas jį žaismingos akys, greitai veikiantis protas ir kalba, jis daug juokauja ir juokiasi, jis nori patikti kitiems, jis artistiškas, jam artimi gimtadieniai ir triukšmingos puotos, jis mėgsta viską, kas gražu: gyvenamas būstas, papuošalai, apranga. Jo nuotaika visada pakili. Jis lengvabūdiškas, sėkmingas, žavus. Jis mokosi be vargo. Jis mėgsta gurmanišką maistą, brangius vynus.

Žmogiškas gyvenimas Vedose aprašytas kaip kova tarp devų ir asurų – šviesos dievybėmis ir tamsos demonais. Asurai pastoviai siekia prasiskverbti į žmogaus gyvenimą, kad darytų jam įtaką. Jie valdo apatinį pasaulį. Nusikaltimai ir dauguma karų – tai jų rankų darbas. Asurų tikslas – trukdyti žmogaus evoliucijai, neduoti žmogui pasiekti savo tikrosios dvasinės prigimties. Su asurais susiję patys sunkiausi beprotybės atvejai, ypač psichozės. Ši apsėdimo forma yra pavojingiausia. Demonai gali apsėsti žmogų, kuris yra nesulaikomo pykčio, neapykantos ir fanatizmo būsenoje, kai jo savikontrolė yra pilnai prarasta.

Kaip taisyklė, panašus apsėdimas yra pittos būsena ir jį gydo taip pat, kaip psichinius pittos tipo sutrikimus. Čia svarbią rolę turi meilė, kantrybė ir atjauta. Apsėstas asuru, turintis potraukį mėsai ir vynui, pas jį dirglus charakteris, jis žiūri kreivai, labai piktas ir arogantiškas, grubus ir bedievis kalboje, turintis polinkį į tironiją. Jis neadekvačiai suvokia realybę, pas jį nederamos mintys ir poelgiai. Jis bebaimis, išpuikęs, drąsus, bet piktadarys, pastoviai siekiantis patenkinti savo ambicijas.

Pas žmogų, kurį apsėda rakšas, piktas žvilgsnis, suraukti antakiai, staigūs judesiai, jis visas piktas, dirglus, trypia kojomis, mėto daiktus, rėkia, grasina, suspaudžia kumščius, griežia dantimis. Jis trokšta paklusnumo, jis gąsdina, daro baisią veido išraišką, jis stiprus, nors nieko nevalgo. Pyktis ir priešiškumas, perpildantis jo širdį, atima iš jo miegą ir ramybę. Prievarta jam suteikia jėgą, ištvirkimas jam atneša pasitenkinimą, žiaurumas ir begėdiškumas suteikia jam džiaugsmą. Nusikaltimai yra jo duona. O piktybinė kalba (pilna nederamų žodžių, keiksmažodžių) – poezija. Jis kerštingas, nenuspėjamas ir pavydus, kalba įžūliai ir tai, kas bloga. Iš maisto jis labiausiai mėgsta kraujuotą mėsą. Jis jį valgo ir neprisivalgo. Taip pat jis mėgsta vyną, tačiau ilgai neapgirsta. Jo troškimas nepasotinamas.

Jeigu žmogų apsėda pišača, jis tai juokiasi be priežasties, tai verkia be priežasties. Jis negali kontroliuoti proto ir liežuvio, todėl sako padrikas mintis, kurios eina per jo protą. Jis verksmingas, isteriškas, turintis polinkį į iškrypimus, pastoviai kasosi, daro grimasas, dažnai mirksi, skundžiasi sausa oda, mėgsta pasakoti apie savo nelaimes, išsiblaškęs, turintis piktus prisiminimus, gudrus, apgaulingas, mėgsta vienumoje atsiduoti žemutinėms erotinėms fantazijoms, jam patinka nusirenginėti prieš kitus, bendrauti su nuodėmingais žmonėmis, jis daug valgo, jam patinka nešviežias pasenęs maistas ir pigūs stiprūs vynai. Jis turintis potraukius troškimus, paklusnus-nuolankus prieš stipriuosius ir smurtaujantis prieš silpnuosius.

Jeigu žmogų apsėda nišados dvasia, jis nebeprižiūri savo išorinės išvaizdos, nesiprausia, rengiasi senamadiškai, renka savartynuose skudurus, nereikalingas šiukšles. Dažnai jį lydi purvini benamiai šunys. Maitinasi atliekomis, renkasi gyventi apleistuose namuose arba rūsiuose, jam patinka leisti laiką kapinėse ir savartynuose. Jo kalba grubi ir šiurkšti. Jis agresyvus ir bailus. Jis gali užmušti netgi savo motina ir dėl to nejaus visiškai jokios atgailos. Švara, kitų apsišvietimas ir džiaugsmas jam iššaukia laukinį piktumą. Jis pastoviai užimtas maisto paieškomis „šiukšlių konteineriuose“ ir mėgaujasi alkoholio surogatais.

Kaip pašalinti apsėdimus?

Bendra metodika gydant bet kokius apsėdimus pagal ajurvedą – mantrų ir dharani kartojimas, ugniniai išvalymo ritualiai, šventų tekstų skaitymas, kurie išvaro demonus, o taip pat gydomosios procedūros ir vaistiniai preparatai.

Profilaktiniai metodai nuo apsėdimų:

– nedaleisti neteisingų poelgių (kūnu, protu ir kalba), kurie laužo gyvenimo dėsnius,
– jutimų kontrolė (emocijų, jausmų, juslių ir kitų),
– reguliariai prisiminti apie teisingo gyvenimo taisykles (ir laikytis jų),
– gerai žinoti gyvenamąją vietą ir teisingus įpročius,
– laiko žinojimas (sezono, amžiaus) ir savęs pačio žinojimas,
– moralė ir dora,
– planuoti veiksmus atitinkamai su horoskopo rekomendacijomis,
– neįeiti į kontaktą su bhutais (demonais).

Straipsnis išverstas iš tinklapio oum.ru

Originalus straipsnis