Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Meditacijos pagrindai. Ką pageidautina žinoti

Kas yra klasikinė joga

Kaip prisiminti praėjusius gyvenimus

Kaip teisingai kvėpuoti. Kvėpavimo technikos

Produktai organizmo valymui

Murčha pranajama. Apmirštantis kvėpavimas

Murčha pranajama - apmirštantis kvėpavimas

Murčh reiškia „užgesinti, prarasti sąmonę“ arba „apmirti“. Skaitosi, kad šios pranajamos dėka atsiranda sąmoningo sąmonės nebuvimo patyrimas, tačiau ji turi būti įvaldoma vadovaujant ekspertui. Kitas raktinis žodis, murčha reiškia „išsiplėsti“, „paplisti ir sutirštėti“. Tai susiję su tuo, kad šios pranajamos tikslas yra sąmonės išplėtimas ir išsaugotos pranos sukaupimas.

Egzistuoja du šios praktikos atlikimo būdai. Čia joje įtraukta džalandhara bandha, tačiau „Gheranda Samhitoje“ jos nėra.

Technika 1

1. Atsisėskite į padmasaną arba sidhasaną (sidha joni asaną) ir pasiruoškite pranajamai.

2. Padėkite delnus ant kelių ir užmerkite akis.

3. Lėtai ir giliai įkvėpkite per nosį.

4. Atlikite kumbhaką su džalandhara bandha ir šambhavi mudra.

5. Darykite kvėpavimo užlaikymą netgi ilgiau nei jums komfortiška.

6. Užmerkite akis, atpalaiduokite džalandharą, lengvai pakelkite smakrą ir iškvėpkite, kruopščiai kontroliuodami iškvėpimą.

7. Prieš pradedant kitą ciklą normaliai pakvėpuokite minutę arba dvi. Koncentruokitės į tuštumo pojūtį.

Technika 2

1. Pasiruoškite, kaip 1 technikoje, kad kūnas būtų patikimai užfiksuotas savo padėtyje.

2. Lėtai kvėpuokite per abi šnerves, tuo metu keldami smakrą ir nuvesdami galvą atgal, tačiau ne ant tiek toli, kad tai reikalautų įtampos ir pastangų.

3. Atlikite kumbhaką su rankose ištiestomis alkūnėmis, pakeltais pečiais ir užfiksuota šambhavi mudra.

4. Užlaikykite kvėpavimą šiek tiek ilgiau, nei jums komfortiška.

5. Tuomet užmerkite akis, lėtai nuleiskite galvą, pečius ir iškvėpkite valdydami kvėpavimą.

6. Prieš pradedant kitą ciklą normaliai pakvėpuokite koncentruodamiesi į tuštumo pojūtį.

Murčha pranajamą gali daryti tik pažengę praktikai, kurie jau išvalė savo kūną ir kurie turi gerą pasiruošimą kvėpavimo užlaikyme. Įvaldžius šią praktiką ciklų kiekis gali didėti. Pranajamos atlikimas gali ilgėti nuo penkių iki dešimties minučių. Jeigu jūs jaučiate, kad jūsų galva tapo lengva, sustabdykite praktiką.

Sąmonės praradimo pojūtis kyla dėl dviejų priežasčių. Visų pirma, toliau tęsiamas kvėpavimo užlaikymas sumažina deguonies koncentraciją kraujyje, kuris patenka į smegenis, tai yra iššaukia hipoksiją. Visų antra, perspaudus dideles kraujagysles kakle, džalandhara bandha daro poveikį receptoriams ir jų sienelės, kaip reakcija į tai keičiasi pulsas ir kraujo spaudimas.

Žodis murčha reiškia proto jutimų nebuvimas, tai yra suvokiantis protas. Ši pranajama išvalo protą nuo nereikalingų minčių ir sumažina jausmų ir išorinio pasaulio suvokimą. Todėl ji yra nuostabus pasiruošimas meditacijai ir papildo dharanos (koncentracijos) praktikas. Ji padeda sumažinti nerimą ir mentalinę įtampą, o taip pat suteikia atsipalaidavimą ir vidinė suvokimą. Šia praktika neturėtų užsiiminėti tie, kurie kenčia nuo širdies susirgimų, aukšto kraujo spaudimo arba galvos svaigimo.

Straipsnis išverstas iš tinklapio oum.ru

Originalus straipsnis