Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Meditacijos pagrindai. Ką pageidautina žinoti

Kas yra klasikinė joga

Kaip prisiminti praėjusius gyvenimus

Kaip teisingai kvėpuoti. Kvėpavimo technikos

Produktai organizmo valymui

Susilaikymas

Šiais seksualinio pasileidimo laikais, kai žmonės ant tiek apsinuoginimą ir geismus suvokia, kaip normą ir patį įprasčiausią dalyką, pakankamai nelengva kalbėti apie tokią svarbią temą, kaip susilaikymą. Taip pat sunku rasti šiuo klausimu objektyvią, teisingą ir nesiekiančią naudos informaciją. Tai ir paskatino mus parašyti šį straipsnį.

Lytinio susilaikymo klausimą mes nagrinėsime iš kelių požiūrio taškų: poveikis fizinei, protinei, dvasinei ir energetiniai žmogaus būsenai. Pasistengsime sustiprinti jį ne tik blaiviu požiūrio tašku, tačiau ir moksliniais duomenimis.

Iš jogos praktikos požiūrio taško, susilaikymas yra tam tikrame lygyje būtinas, ypač pradiniame etape. Tai susiję su bendro energijos lygio pakėlimu ir jo konvertacija. Po suvokimu konvertacija mes suprantame ne tik sąmoningą energijos nukreipimą, tačiau ir jos panaudojimą geroviniams tikslams aukščiausiuose centruose. Būtina paaiškinti keletą svarbių aspektų, kurie liečia energiją:

1) Priklausomai nuo žmogaus sąmonės lygio, energija gali būti panaudojama per skirtingus energetinius centrus.

2) Kuo aukštesniame energetiniame centre mes naudojame energiją, tuo mažesnės jos panaudojimo sąnaudos per laiko vienetą. Tai yra vieną ir tą patį energijos kiekį žmogus gali išleisti per trumpalaikį savo seksualinio pasitenkinimo poreikį arba gali įdėti ją į ilgalaikį projektą. Pirmu atveju energija tiesiog išeis nesugrįžtamai, o antru – energija palaipsniui grįžinės, pagal projekto realizaciją, ypač, jeigu jis nukreiptas į kitų žmonių tobulėjimą.

Pagrindiniai susilaikymo praktikos principai

1) Lytinis susilaikymas turi būti praktikuojamas trijuose lygiuose:

– kūno lygyje – fizinis susilaikymas,
– kalbos lygyje – nekalbėti ir nepalaikyti lytinių santykių temos,
– proto lygyje – keisti patenkančią informaciją, atsisakyti nuo filmų, klipų ir panašių abejotinų įrašų peržiūros su abejotinu turinių, minčių kontrole su tikslu nustoti kelti jaudulius šiuo klausimu.

2) Aktyvus gyvenimo būdas. Kaip mes pamatysime toliau, pagrindinę žalą organizmui suteikia ne pats susilaikymas, o mažai judantis gyvenimo būdas. Todėl norint išvengti negerų pasekmių nuo susilaikymo praktikos būtina užsiimti sportu, ypač naudinga joga. Apie tai šiek tiek vėliau.

3) Sveika mityba. Alkoholio ir mėsos produkcijos pašalinimas. Visų pirma, alkoholis – tai nuodas ir jis naikina organizmą bet kuriuo atveju, taip pat veikiant alkoholiui žmogus nustoja save kontroliuoti ir ypač yra linkęs nepaisyti susilaikymo praktikos. Mėsa – sunkus produktas, kuris stipriai užteršia organizmą. Be to, dabartiniu laiku gyvūnai, kuriuos augina žudymui, į juos deda daug hormonų, kurie daro negatyvią įtaką žmogaus organizmui. Tuo pačiu ir alkoholis, ir mėsa pagal ajurvedą turi savyje tamaso energiją (neišmanymą), kas daro neigiamą įtaką organizmui ir bendrai žmogaus sąmonei. Be to, sąmonės lygis vartojant tamasinius produktus stipriai krenta ir provokuoja žmogų tenkinti visų pirma savo troškimus vietoj to, kad gyvenime darytų gerus darbus.

4) Organizmo valymas. Atliekant valomasias praktikas gerėja fizinis, mentalinis ir dvasinis žmogaus lygis. Harmonizuojami gyvybiškai svarbūs procesai kūne, keičiasi pasaulio suvokimas.

Tai yra susilaikymas – tai ne tik tiesioginis savo seksualinių poreikių patenkinimas, tačiau ir bendrai gyvenimo būdo ir minčių pakeitimas. Šiuo atveju susilaikymas atneš išskirtinai teigiamus rezultatus visomis prasmėmis.

Susilaikymas – nauda ar žala

Kai mes kalbame apie lytinį susilaikymą, mes turime žinoti eilę faktorių – tai amžius, lytis, socialinė aplinka, žmogaus gyvenimo būdas. Taip, pavyzdžiui, vienbalsiai visi specialistai tvirtina, kad jauniems žmonėms, kurių amžius nuo 20 iki 22 metų, susilaikymas yra naudingas, padeda jų harmoningam fiziniam ir psichiniam tobulėjimui. Dalykas tame, kad, pavyzdžiui, apie 21 metus pasibaigia smegenų struktūrų formavimas ir susiderina jų ryšiai ir veikimas. Kalbant moksliškai populiaria kalba, priekinės smegenų dalys, atsakingos už protus, perima visų likusių skyrių kontrolę. Panašiai tuo momentu, kai pasibaigia pubertatinis periodas (lytinio subrendimo periodas). Seksualiniai ryšiai iki šio periodo pasibaigimo gali negatyviai atsiliepti, stabdyti ne tik fizinį, tačiau ir protinį individo tobulėjimą. Duota informacija, manau, daugelį nustebins, juk aplinkui eina agresyvi tiesiog visiškai priešingos nuomonės sklaida. Tačiau mums tik teks pripažinti, kad kažkas siekia kitų tikslų, nei pilnavertis jaunimo tobulėjimas.

Savo moksliniame straipsnyje apie psichologiją „Negatyvi įtaka paauglių psichikai viešai demonstruojamoje sekso masinės medijos demonstracijoje“ Laveryčiova Irina Germanovna remdamasi empyrinio tyrimo metu prieina prie įdomių išvadų. Pagal jos nuomonę, nesulaikomo seksualinio poelgio platinimo sklaida tiesiogiai susijusi su žemu žmogaus kultūros lygiu, o būtent keiksmažodžiais, rūkymu, alkoholio ir narkotikų vartojimu, o taip pat lojalių santykių į panašų kitų žmonių poelgį yra filmų, klipų, reklamos ir kitų peržiūrų pasekmė, kur buvo rodomi apnuoginti kūnai ir turintys polinkį į geidulingas mintis. Kitais žodžiais, tai susiję su lytinių santykių intymumo principo sutrikimu. Dabar netgi kramtomos gumos, limonado, šampūno arba sumuštinio reklama žada seksualų patrauklumą arba ekstazę, dauguma filmų būtinai turi scenas lovoje, muzikiniai klipai ant tiek persmelkti erotinėmis scenomis, kad juos sunku atskirti nuo filmo suaugusiems.

Tai priveda prie to, kad dėl pastovaus šios medžiagos matymo fono žmogus pradeda suvokti pasileidimą už normą. „Pagal Turkheimerio įstatymus, suformuotus 2000 metais pagal šiuolaikinę psichogenetiką:

1) visos elgesio savybės yra paveldimos,
2) šeimos auklėjimo įtaka nusileidžia genetinio paveldimumo įtakai,
3) tiek šeimos įtaka, tiek ir paveldimumas nusileidžia sociumo įtakai.

Tai reiškia, kad daugiausiai žmogaus poelgiui daro socialiniai faktoriai. Tame suprantama bendrai visa visuomeninė įtaka: mentalitetas, mokslo sistema, kultūrinė-moralinė ir politinis klimatas yra, ypač labiausiai paliečianti politinė ir komercinės manipuliacijos šiuolaikinė informacinė-pramoginė erdvė (radijas, televizija, reklama, internetas, bet kokia media – taip vadinama masinė medija)“ tvirtina I. G. Laveryčeva.

Deja, tačiau kas liečia aplinkos įtaką, ji atsispindi ne tik žmonių elgesyje su nesustiprėjusia psichika, tačiau ir ant vyresnės kartos. Jeigu jūs pažiūrėsite, kaip rengiasi dauguma moterų, jūs įsitikinsite tuo, kas pasakyta. Įdomiausia, kad lengva sutikti atvirai aprengtą mergaitę paauglę ir lygiai taip pat aprengtą jos motiną. Ribos nutrintos: moterys 50 metų amžiaus pradeda gėdytis močiutės statuso ir bando atrodyti panašios į mergaites paaugles, netgi ne į jauną merginą. Beje, čia yra apie ką susimąstyti. Vis tik grįžkime prie pagrindinio mūsų straipsnio temos – susilaikymo.

Taigi, mes išsiaiškinome, kad paaugliams (tiek berniukams, tiek ir mergaitėms), lytinis susilaikymas yra be abejonių naudingas, tačiau aplinka to neatitinka. Dabar pakalbėkime apie suaugusius žmones. Ir čia nuomonės išsiskiria, tačiau reikia pastebėti, kad pagrindinės diskusijos ir abejonės vyksta aplinkui vyrų fizinę sveikatą. Dauguma specialistų yra linkę į tai, kad susilaikymas kenkia vyriškai gyventojų daliai. Tačiau kai į visuomenės sąmonę iš visų pusių stengiasi įdiegti mintį, kad susilaikymas ypač negatyviai atsiliepia sveikatai (ypač vyriškai) ir tai patvirtinama nesulaikoma lytinio pasileidimo propaganda ir su tuo auga nevaisingumo problema pas žmones, pradedant nuo 25 metų amžiaus, nori nenori pradedi suvedinėti ryšį. Visa tai priveda prie pagrįstų abejonių ir verčia ieškoti gerokai konkretesnės informacijos apie šį klausimą.

Medicinos mokslų kandidatas E. A. Efremov ir S. D. Dorofejev su bendraautoriais S. M. Paniuškinu ir D. A. Bedretdinova iš NII urologijos MZ RS RF savo straipsnyje „Seksualiniai ir psichosomatiniai sutrikimai esant chroniniam prostatitui“ teigia, kad „būtent psichosomatinis modelis leidžia giliau suprasti prostatitų formavimo mechanizmus, lytinius sutrikimus… Padidinto lytinio aktyvumo įtaka (masturbacija, lytiniai pertekliai) prostatos funkcijai vienašališkai pripažįstama, kaip labiausiai tikėtinas etiologinis faktorius (priežastys, be kurių liga niekada neišsivystys – patikslina autorius) kylant patologiniams procesams prostatoje“.

Kitame straipsnyje „Neurogumoralinė prostatos funkcinė reguliacija“ medicinos mokslų daktaro A. B. Salmino ir L. D. Zykovo kartu su kandidatu L. G. Levkovič nurodo, kad vyriška lyginė sistema yra bendrai sudėtinga ir turi savyje dvipusį ryšį su smegenimis, lytinių organų ir liaukų tiesius ir grįžtamuosius ryšius. Ši sistema aprūpina automatinius vyriškų lytinių hormonų produkcijos padidėjimus (androgenus) esant intensyviam lytiniam gyvenimui ir jų sumažinimą esant lytiniam susilaikymui. Iš čia peršasi išvada, kad sistema yra savireguliuojanti ir keičiant gyvenimo būdą, sveikas organizmas palaipsniui persitvarko.

Dažnai kalbant apie susilaikymą vyrus gąsdina dėl užsistovėjusių reiškinių, atsiliepiančių jų lytiniam gyvenimui. Tačiau šie bauginimai baisūs tiems, kas bendrai gyvena mažai aktyvų gyvenimo būdą, o taip pat vartoja alkoholį, rūko, nestebi mitybos, geria mažai vandens ir visą savo dėmesį išskirtinai koncentruoja į lytinių santykių temą. Jeigu vyras užsiima sportu, ypač joga, kontroliuoja savo protą ir bendrai gyvena sveiką gyvenimo būdą , tai nėra ko jaudintis.

Kodėl daromas toks akcentas į jogą? Nes joginės praktikos nukreiptos į visas kūno dalis, ne tik raumenų darbą, tačiau ir vidinių organų darbą, netgi pačiose mažiausiai pasiekiamose vietose. Taip pat joga turi savyje kvėpavimo pratimus (pranajamas), organizmo valymosi technikas (šatkarmas), kurios labai teigiamai atsiliepia fiziniam žmogaus lygiui ir labiausiai naudingos bendrai su susilaikymu. Svarbu pasakyti, kad pilnas sėklos skysčio atsinaujinimo ciklas užima apie 72-82 dienas, tai yra per tą laiką įvyksta ląstelės atnaujinimas ir pilnavertis spermatozoidas, kuriame susirenka pilnas chromosomų rinkinys, būtinas naujo gyvo organizmo pastatymui, apvaisinimo metu.

Jeigu vyras buvo apsvaigęs (nuo intoksikacijos: alkoholio, svaiginančių medžiagų), tai būtent šią susilaikymo trukmę rekomenduoja specialistai prieš pradedant vaikus. Todėl jeigu pora nori susilaukti vaiko, tai susilaikymas trijų mėnesių bėgyje gali išskirtinai teigiamai atsiliepti būsimų palikuonių sveikatai. Jeigu šeima neranda išeities, tai sėkla suyra ir absorbuojama organizme nepadarydama jokios žalos, nes tai nėra apdirbtos medžiagos atliekos, kitaip, nei šlapimas ir išmatos. Atvirkščiai, sėkla turi daugybę naudingų medžiagų ir daro teigiamą įtaką vyro organizmui.

Brahmačarija. Aleksandra Štukaturova (rusų kalba)

Kas liečia moteris, tai pagrindinis dėmesys akcentuojamas į jų psichosomatinę būseną, kuri susijusi su susilaikymu. Todėl jeigu susilaikymo praktika vyksta sąmoningai visuose trijuose lygiuose (kūno, kalbos ir proto), o taip pat, jeigu moteris laikosi pagrindinių aukščiau nurodytų susilaikymo principų, tai susilaikymas atneša tik naudą. Moteriai ženkliai lengviau laikytis įžado, jeigu ji nustoja būti geismo objektu. Tai yra kukliai elgdamasi ir rengdamasi sumažina ir savo, ir svetimą koncentraciją į asmeninį seksualumą.

Išvados

Sveikam organizmui susilaikymas neneša jokios žalos ir tik pagerina jo būsena. Jeigu yra kažkokie nukrypimai nuo normų, tai susilaikymas kartu su gyvenimo būdo pakeitimu pataisys situaciją.

Susilaikymo žala gali kilti tik tuo atveju, jeigu žmogus nieko nepakeitė, o tik nustojo realizuoti savo norą. Dalykas tame, kad jeigu mes prote kažką įsivaizduojame, tai mūsų organizmas jau pradeda pergyventi šią patirtį fiziniame lygyje, lyg tai vyktų realybėje. Todėl žmonės, kurie laikosi dietos, tačiau pastoviai galvoja apie maistą, jie negali numesti svorio. Tai yra, kai kurie procesai reikalauja užbaigimo, kitaip įvyksta negatyvi įtaka organizmui. Pavyzdžiui, jausdamas maisto kvapą, kūnas išskiria tam tikras sultis, tulžį ir taip toliau, pagal maistą, kurį į jį įdės. Ir jeigu už kvapo nėra realaus pasisotinimo, tai išsiskyrusios sultys gali išėsdinti skrandžio sieneles arba išprovokuoti hormonų išskyrimą, kurie pradeda tam tikras medžiagas perdarinėti į riebalus ir kitas. Variantai būna įvairūs, tai maksimaliai supaprastintas paaiškinimas.

Jeigu žmogus praktikuoja susilaikymą, jam būtina kontroliuoti geismą ir jo neprovokuoti. Todėl ir daromas toks akcentas į praktiką trijuose lygiuose. Žinoma, pradiniame etape tai padaryti nėra paprasta, tačiau su laiku mintys ir dėmesys nueina į kitus dalykus, ypač, jeigu įvyko informacinis ir aplinkos pakeitimas. Taip pat neverta išsigąsti, jeigu atsirado panašaus pobūdžio mintys, tai nereiškia, kad reikia iš karto jas realizuoti, pakankama pasistengti nukreipti dėmesį į gerokai įdomesnes temas, paskaityti dvasinę literatūrą arba pakartoti mantrą.

Susilaikymo nauda yra akivaizdi kiekvienam, kas kažkada jį praktikavo:

– atsiranda daugiau gyvybinių jėgų,
– pradeda realizuotis seniai sugalvoti darbai,
– su laiku išnyksta agresija,
– sustiprėja valia,
– atsiranda pasitikėjimas savimi,
– pagerėja santykis su priešinga lytimi,
– atsiranda gerokai įdomesnės pažintys ir bendri darbai,
– susidomėjimo pobūdis tampa vis aukštesnio lygio,
– žmogus, kuris praktikuoja jogą, pasiekia didelę sėkmę praktikoje, nes „neišlieja“ energijos per žemutinius centrus,
– pakyla sąmonės ir energijos lygis.

Susilaikymo praktika yra svarbi ir būtina šiuolaikiniame pasaulyje. Ji padeda atnešti gerovę ne tik tam, kuris ją praktikuoja, tačiau ir pakelti visuomenės kultūros lygį, gyvenimo sąlygas, bendrai žmonių sąmonę. Todėl neabejokite šiuo pasirinkimu, išreikškite sąmoningumą ir jums viskas pavyks!

Skaistybė. Julija Bežina (rusų kalba)

Straipsnio autorė Varvara Gagarina

Straipsnis išverstas iš tinklapio oum.ru

Originalus straipsnis