Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Vegetarizmas. Filosofija ir rūšių įvairovė

Kaip pradėti medituoti

Dvasinis mokytojas - kas tai?

Jama ir Nijama. Nuo ko prasideda joga?

Kuo skiriasi Surya ir Čandra Namaskar

Vienos dienos badavimas su vandeniu: taisyklės

Jogos mokytojų kursai

Agnisara dhauti krija

Agnisara krija priskiriama prie vienos iš šatkarmų, kuri vadinasi „dhauti“. „Dhauti“ reiškia ‘vidinis valymas‘, „agnisara“ – ‘ugnies būtybė‘ („Agni“ – ‘ugnis‘, „Sar“ – ‘būtybė‘), „krija“ galima išversti kaip „sąmoningas veiksmas“. „Hatha-joga Pradipikoje“ aprašoma tik viena dhauti praktika, vastra dhauti, kurios pagrindas – vidinis valymas ryjant materiją (bintą). Agnisara dhauti verta ieškoti „Gheranda-samhitoje“, kur aprašytos ir kitos vidinio valymo technikos. Šiame tekste ši praktika aprašoma taip: „glaudžiai prispausk bambos mazgą prie stuburo (įtraukinėdamas pilvą) 100 kartų. Tai – Agnisara Dhauti, kuri atneša jogui sėkmę praktikoje, pašalina skrandžio ligas ir sustiprina virškinimo ugnį“. Taigi, panagrinėkime viską iš eilės.

Agnisara krijos atlikimo efektas

Agnisara dhauti krija – labai naudinga technika. Visų pirma, neverta pamiršti, kad ji yra vienas iš valančiųjų pratimų, tai yra pagerina organizme susikaupusių nuodų šalinimą, varinėja užsistovėjusį kraują, gerina žarnyno peristaltiką ir sudaro palankias sąlygas pilnam skrandžio ir žarnyno išvalymui. Agnisara krija uždega virškinimo ugnį, gerina virškinimo ir medžiagų apykaitos procesą, stimuliuoja pilvo raumenis, padeda šioje srityje sudeginti riebalus, gerina ir sveikatina kepenų, blužnies ir inkstų darbą, reguliuoja rūgštinį, šarminį balansą. Taip pat ši technika normalizuoja reproduktyvinės sistemos darbą, nes sudaro palankias sąlygas nutekėti užsistovėjusiam veniniam kraujui iš mažojo dubens srities.

Jeigu kalbėti apie energetinius aspektus, tai agnisara dhauti mažina apana vaju, žemyn einančią energiją, o tai leidžia pakelti energiją į aukštesnius centrus. Be to, įvyksta muladharos, svadhistanos, manipūros čakrų valymas ir harmonizacija. Tai padeda vystytis tokioms savybėms, kaip kantrybė, valia, emocinis balansas. Taip pat agnisara leidžia greitai sušilti, kas būna aktualu užsiėmimams šaltose patalpose arba rytais, rytinėmis valandomis.

Agnisara krija yra puikus pasiruošimas nauli krijai, udijana bandhai ir tokioms pranajamoms, kaip kapalabhati, bhastrika.

Agnisara dhauti krija: atlikimo technika

Egzistuoja keletas agnisara krija atlikimo būdu. Pagrindinis dalykas, ko turi būti laikomasi bet kuriame iš variantų, tai greitas pilvo judinimas, maksimaliai įtraukiant ir išstumiant bambą. Pratimą galima atlikti tiek stovint, tiek sėdint, tiek užlaikius kvėpavimą, tiek ir neužlaikant.

Agnisara dhauti krijos atlikimo variantai

  1. Stovint be kvėpavimo užlaikymo. Pastatykite kojas nedideliu atstumu vieną nuo kitos (pečių plotyje) ir lengvai jas sulenkite, palenkite korpusą į priekį ir atsiremkite rankomis kiek aukščiau kelių taip, kad dideli pirštai žiūrėtų į korpusą. Rankos tiesios. Atidarykite burną, ištraukite liežuvį, greitai kvėpuokite per burną, kaip šuo ir judinkite pilvu į kvėpavimo ritmą. Tai palengvintas variantas, nuo kurio galima pradėti.
  2. Sėdint be kvėpavimo užlaikymo. Sėskite į vieną iš jums patogių padėčių, tai gali būti mokinio padėtis (vadžrasana), lotosas (padmasana), pusiau lotosas (ardhapadmasana), dėkingoji poza arba gailestingoji poza (bhadrasana, ją rekomenduoja bihar jogos mokykloje). Toliau atliekame kaip praėjusiame variante.
  3. Stovint su kvėpavimo užlaikymu. Stovėsena analogiška aprašytai pirmame variante. Padarykite pilną iškvėpimą (galima susilenkti į priekį, kad iškvėpimas būtų maksimalus ir grąžinti korpusą, atsirėmus rankomis aukščiau kelių). Užlaikykite kvėpavimą. Suspauskite kaklo užraktą (džalandharą bandhą), prispaudę smakrą prie krutinės, arčiau prie duobutės tarp raktikaulio. Tada pradėkite daryti greitas manipuliacijas pilvu (greitą pilvo judinimą), prispausdami bambą prie stuburo ir išstumdami jį atgaline kryptimi. Kai ateis noras įkvėpti, reikia iš pradžių atpalaiduoti kaklo užraktą, tuomet pageidautina padaryti trumpą iškvėpimą (довыдох) ir tik po to ramiai įkvėpti.
  4. Sėdint su kvėpavimo užlaikymu. Išsirenkame vieną iš sėdimų padėčių, aprašytų antrame variante ir atliekame viską, kaip prieš tai esančiame punkte (išskyrus stovėjimą).

Vaizdo įrašas, Agnisara Dhauti Krija. Jogos technikų įsisavinimas. Ekaterina Androsova (rusų kalba)

Atliekant agnisara kriją verta laikytis tam tikrų taisyklių:

  • Duota technika atliekama tuščiu skrandžiu arba ne anksčiau nei keturios valandos po maisto valgymo.
  • Nebūtina atlikti pratimo 100 kartų per vieną kartą, galima atlikti per keletą priėjimų, pavyzdžiui po 15 kartų užlaikymui, 30 arba 50.
  • Kvėpavimo užlaikymas neturi iššaukti stipraus diskomforto. Jeigu po pratimo atlikimo neužtenka jėgų padaryti iškvėpimo (prieš įkvepiant) ir įvyksta staigus savivalis įkvėpimas, tai užlaikymo intervalą reikia sutrumpinti.

Agnisara dhauti krijos kontraindikacijos

  • Nėštumas ir du mėnesiai po jo.
  • Hipertonija.
  • Įprasto širdies funkcionavimo sutrikimai.
  • Skrandžio ligos paaštrėjimo metu.
  • Skrandžio opa arba dvylikapirštės žarnos opa.
  • Metai po pilvo srities operacijos.
  • Infekciniai susirgimai, pasireiškiantys aukšta temperatūra ir viduriavimu.
  • Bet kokie piktybiniai augliai.
  • Valančiosios moterų dienos.

Išvados

Kaip mes matome iš to, kas aukščiau aprašyta, agnisara dhauti krija yra labai naudinga praktika. Jos reguliarus atlikimas gerina savijautą, pakelia kūno ir dvasios žvalumą, žmogaus organizmui neleidžia užsistovėti tiek fiziniame, tiek ir energetiniame plane. Tolygus agnisarą dhauti įtraukimas į kasdienę praktiką leidžia stipriai pažengti asanų atlikime ir bendrai, jogoje. Palaipsniui keliant agnisara krijos atlikimo lygį, ją galima kombinuoti su kitomis praktikomis, pavyzdžiui su kapalabhati pranajama, kas sustiprins efektą ir nuo pranajamos, ir nuo krijos.

Kaip ne keista, tačiau mūsų laikais ne visi žmonės jaučia savo kūną ir daugelis iš pradžių netgi nesupranta, kaip valdyti pilvo raumenis, nes priprato arba pastoviai laikyti juos tonuse, demonstruojant plokščią pilvą arba atvirkščiai, niekada jų neįtempia. Kai mes pradedame praktikuoti agnisarą kriją, mes išplečiame savo kūno suvokimą ir, rezultate, pas mus atsiranda naujos neuroninės jungtys, o tai padeda mums kiek kitaip pažvelgti ne tik į save, tačiau ir į daugelį kitų dalykų.

Vaizdo įrašas. Pačios svarbiausios valymo technikos jogoje pradedantiems. Pavel Kaminskij (rusų kalba)

Straipsnio autorė: Varvara Gagarina

Straipsnis išverstas iš tinklapio oum.ru

Originalus straipsnis rusų kalba