Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Vegetarizmas. Filosofija ir rūšių įvairovė

Kaip pradėti medituoti

Dvasinis mokytojas - kas tai?

Jama ir Nijama. Nuo ko prasideda joga?

Kuo skiriasi Surya ir Čandra Namaskar

Vienos dienos badavimas su vandeniu: taisyklės

Jogos mokytojų kursai

Stovėjimas ant vinių: nauda ir žala

„Ligos ateina taip greitai, kaip krenta siena, o išeina taip lėtai, kaip išsivynioja šilkas“ – teigia senovinė rytų išmintis. Bėda tame, kad bet kokia liga iš pradžių pasireiškia energetiniame lygyje ir tokioje būsenoje gali progresuoti ilgus metus. Tik kai organizme esantis disbalansas pasiekia savo piką, liga išeina į fizinį lygį ir žmogui tampa pastebima. Dažniausia ją galima pastebėti jau ankstyvuose etapuose – ji visada prasideda nuo disbalanso pasaulėžiūroje ir/arba žmogaus energetikoje. Į bet kokios ligos gydymą verta prieiti ne tik iš fizinio požiūrio taško. Yra dar vienas geras posakis: „Gydyti žmogų tabletėmis – tai tas pats, kas tepti „zelionką“ lovos kojas, ant kurių guli sergantysis“. Tik tas skirtumas, kad tokia procedūra, skirtingai nuo šiuolaikinių farmaceptinių priemonių, bent jau neatneš žalos.

Vienaip ar kitaip, liga – tai visados disbalansas organizme. Iš energetinio požiūrio taško, laisvo energijos tekėjimo proceso sutrikdymas kūne iššaukia fizinius negalavimus. Žmogaus kūne, pasak vienos iš versijos, apie 72 tūkstančiai kanalų, per kuriuos teka energija. Šių kanalų susijungimuose yra taškai, kuriuos veikiant, galima atstatyti energijos tekėjimą kūne ir tuo pačiu pašalinti ligos priežastį energetiniame lygyje. Didelė tokių taškų koncentracija yra pėduose. Senovėje, kai žmogus gyveno harmonijoje su gamta, jis dažnai vaikščiodavo basas ant žemės ir poveikis šiems taškams būdavo pastovus, kas leisdavo, akivaizdžiai, užkirsdavo kelią energijos užsistovėjimui. Dabar, kai dauguma žmonių gyvena miestuose, poveikis šiems taškams minimalus. Tačiau tai galima pataisyti. Čia padės tokia joginė praktika, kaip stovėjimas ant vinių.

Stovėjimas ant vinių: nauda ir žala

Stovėjimas ant vinių, švelniai tariant, jau skamba neįprastai. Iškarto į galvą ateina mintys apie tai, kad tai pasiekiama tik patyrusiems fakyrams ir ši praktika – kažkas iš špagos, ugnies rijimo srities ir panašių. Tačiau, laikanti saugumo taisyklių, tai prieinama praktiškai kiekvienam. Lenta su vinimis, ant kurios atliekama praktika, vadinasi „Sadhu lenta“. „Sadhu“ reiškia „šventas žmogus“. Paprasčiau tariant, jogas. Koks gi tokios atšiaurios askezės, kaip stovėjimo ant vinių, tikslas? Ar tai nėra kažkoks beprasmis jogiškas ritualas, kaip rankos laikymas virš galvos ilgus metus? Visiškai ne. Efektas, kurį ši praktika duoda organizmui, labai teigiamas ir vertingas. Stovėjimas ant vinių daro poveikį pėdos reflektoriniams taškams, balansuodamas vidinių organų ir sistemų veiklą. Iš fizinio požiūrio taško, praktika organizmui daro sveikatinantį ir stiprinantį poveikį. Iš energetinio požiūrio taško – kūne gerina energijos tėkmę, kanaluose pašalina energetinius „nešvarumus“, kurie dažnai tampa susirgimų priežastimi. Psichiniame – dvasiniame lygyje stovėjimas ant vinių treniruoja žmogaus valią, leidžia sutramdyti protą, jausmus, emocijas, įgaunama kontrolė valdyti save.

Fiziologinis stovėjimo ant vinių naudos aspektas – tai tik ledkalnio viršūnė. Žmonėms, su karišku charakterio tipu ir atitinkamu gyvenimo būdu, praktika leis ugdyti savyje dvasios jėgą, abejingumą fiziniam diskomfortui ir išmokys apriboti save. Netgi trumpas stovėjimas ant vinių padeda vystyti savyje sąmoningumą ir koncentraciją. Iš šio požiūrio taško, stovėjimas ant vinių gali padėti konkrečiai psichologinei praktikai, kuri vadinasi „sankalpa“. Sankalpa – tai nuostata, kuri įdedama į pasąmonę. Kad padaryti tai įprastoje sąmonės būsenoje, reikės daug pakartojimų, kurie gali išsitęsti į metus. Atliekant asketiškas praktikas, tokias kaip, pavyzdžiui, stovėjimas ant vinių, pasiekiama ypatinga sąmonės būsena, šiek tiek primenanti lengvą transą, kas padeda gerokai efektyviau sukurti sankalpą, teigiamą nuostatą.

Stovėjimo ant vinių praktikoje taip pat verta išnagrinėti karmos aspektą. Pas kiekvieną iš mūsų, praeityje, yra atlikti nedėkingi poelgiai ir pagal visatos dėsnius, šiuos poelgius mums bus privaloma išgyventi. Neigiama karma sunaikinama pergyvenant kažkokias kančias. Tačiau neigiamą karmą galima pergyventi gerokai sąmoningiau ir mažiau skausmingai. Tam egzistuoja toks suvokimas, kaip askezė – sąmoningas savęs apribojimas. Stovėjimas ant vinių viena iš askezės rūšių, kuri leidžia koncentruotu būdu, o svarbiausia, saugiu būdu, pergyventi tas kančias, kurias mums priklauso pergyventi pagal mūsų karmą. Reguliariai praktikuojant tokią askezę, galima palaipsniui nedidelėmis „porcijomis“ pergyventi netgi pačią sunkiausią karmą ir tokiu būdu kasdieniame gyvenime išvengti kažkokių rimtų nemalonumų.

Visais atvejais, fanatizmas gali viską sugadinti. Netgi nemirtingumo eliksyru galima nusinuodyti, panaudojus jį netinkamu kiekiu. Beje, daosinėse vidinės alchemijos praktikose tokių atvejų buvo daug, kai aplaidūs mokiniai arba tiesiog nedėmesingi praktikai, neteisingai atlikinėdavo mokytojo instrukcijas arba to, kas parašyta traktate, mirdavo ieškodami nemirtingumo. Kad gydomoji praktika netaptų savęs naikinimo procesu, viskame verta išreikšti sveiką-sąmoningumą (здравомыслие).

Svarbu suvokti, kad stovėjimas ant vinių – tai stresas, ypatingai neparuoštam organizmui ir neverta įvesti savęs į kraštutinę askezę. Visų pirma, per didelė psichinė ir fizinė įtampa nuo per didelių pastangų praktikoje labai greitai išsekina motyvaciją ir jums tiesiog atsibos save kankinti. Visų antra, ilgas poveikis į reflektorinius taškus gali iššaukti nenumatytas pasekmes, pavyzdžiui, paleisti organizme galingą valymo procesą arba privesti prie kažkokio organo aktyvumo. Pavyzdžiui, per didelis žarnyno aktyvumas gali iššaukti banalius skrandžio sutrikimus, o aktyvus kepenų valymas – tulžies akmenų judėjimą ir taip toliau. Todėl įsisavinti praktiką verta palaipsniui, sekant savo organizmo reakciją.

Taip pat svarbu rasti kokybiškai pagamintą lentą, kad nesusižaloti ir, vėlgi, neiššaukti per daug aktyvaus poveikio skirtingiems taškams. Tam lenta su vinimis turi būti idealiai lygi. Vinių išsidėstymas – šachmatų tvarka 1 cm intervalu. Vinys turi būti sidabrinės arba bent jau su sidabriniu padengimu, kad pašalinti infekcijos patekimo galimybę. Taip pat nerekomenduojama pradėti praktikos be apšilimo – pėdas verta apšildyti, kad paruošti jas tokiam galingam poveikiui. Verta dėmesingai sekti savo pojūčius, leidžiamas tik lengvo diskomforto pojūtis, tačiau ir netgi tuo atveju nerekomenduojama pradiniame etape stovėti ilgiau, nei viena minutė.

Kaip išmokti teisingai stovėti ant vinių

Kaip jau buvo paminėta aukščiau, pirmas reikšmingas dalykas – tai pačios lentos kokybė. Nežiūrint į instrumento paprastumą, nerekomenduojama gaminti jo pačiam, nes reikia numatyti daug smulkmenų, kad vietos naudos negauti žalos. Lentą geriausia įsigyti arba užsakyti pas specialistą, kuris užsiiminėja profesionaliu jų gaminimu.

Pradėti praktiką geriausia su pagalbininku arba dviese, nes reikia vienu metu abiem pėdom atsistoti ant lentos su vinimi paviršiaus ir tolygiai paskirstyti svorį ant abiejų pėdų. Tai svarbu sėkmingai ir saugiai praktikai. Jeigu jūs vis tik nusprendėte praktikuoti vienas (-a), pabandykite atsistoti ant lentos iš sėdimos padėties arba remiantis į sieną, kėdę, stalą. Būtina pradėti ir užbaigti praktiką pėdų masažu.

Pirmam kartui bus pakankama stovėti ant vinių 20-30 sekundžių, paskui galima palaipsniui didinti laiką iki 5 minučių. Tačiau ilginti laiką reikia tolygiai – po 10-20 sekundžių per kartą.

Stovėjimas ant vinių: nauda

Stovėjimas ant vinių paleidžia poveikį reflektoriniams taškams.

Pavyzdžiui, poveikis smegenims daromas per spaudimą į tašką didžiojo kojos piršto centre. Taip pat priekinėje pėdos dalyje (pirštuose ir jų pagrinde) yra taškai, darantys poveikį visiems galvos organams: akims, ausims, nosiai. Didžiojo piršto pagrindas daro poveikį kaklui, tiesiai po šiuo tašku yra spaudimo numetimo taškas. Pėdos pirštų galuose yra poveikio taškai kaktos sinusams, kas leidžia paleisti jų valymo procesą. Pėdų centre yra taškai, veikiantys virškinimą: skrandį, žarnyną, blužnį, inkstus, šlapimo pūslę, kiek aukščiau – skrandį. Pėduose yra taškai, darantys poveikį lytinėms liaukoms, o kiek aukščiau pėdos vidurio yra taškas, kuris leidžia atsikratyti nemigos.

Akupunktūrinių taškų poveikio efektyvumas patvirtinamas moksliniai tyrimais. 2018 metų birželio 10 dieną, žurnale JAMA Oncology buvo publikuotas tyrimas, pasak kurio moterys, su pradine krūties vėžio stadija, praėjusios akupunktūrinių taškų kursą, po šešių savaičių pas jas dingdavo arba sumažėdavo skausmo pojūčiai. Pasak JAV Ročesterio universiteto nuomonės, poveikio efektas priklauso nuo proteino A1 lygio žmogaus organizme. Jeigu organizme yra jo trūkumas, tai poveikio efektas į reflektorinius taškus bus silpnesnis. Melburno universiteto tyrimai 2014 metais patvirtino poveikio į reflektorinius taškus efektyvumą chroniškų skausmų kelyje gydymo procese. Sąnario funkcija taip pat pagerėjo.

Organizacija Arthritis Research UK, remiantis duotų tyrimų pagrindu, padarė išvadą, kad emocinė paciento būsena daro stiprią įtaką gydymui reflektoriniais taškais ir efektyvumui. Nuo emocinės žmogaus reakcijos efektas gali tiek sustiprėti, tiek ir sumažėti. Pasak daugybės tyrimų, VOZ priėjo prie išvadų, kad poveikis į akupunktūros taškus gali būti efektyvus kaip minimaliai esant 28 skirtingiems susirgimams, pradedant nuo galvos skausmo, depresijos ir baigiant alerginėms reakcijoms, insultais ir skausmais stubure.

Kam stovėti ant vinių

Taigi, kam stovėti ant vinių? Yra bent trys priežastys šiai, pakankamai drastiškai askezės praktikai:

  • Fiziologinis poveikis. Vinių spaudimas, dėl žmogaus kūno svorio į akupunktūrinius taškus, paleidžia valančius, atstatančius ir gydančius procesus žmogaus kūne. Tai leidžia ilgalaikėje perspektyvoje įveikti netgi chroniškus susirgimus.
  • Energetinis poveikis. Iš kinų medicinos požiūrio, visi susirgimai nusakyti neteisingu ci energijos tekėjimu. Tam, kad išgydyti vieną ar kitą susirgimą, reikia harmonizuoti ci tekėjimą organizme, kas ir sąlygoja poveikį į persipynusius energetinius kanalus. Taip pat, stovėjimas ant vinių, kaip ir bet kokia askezė, duoda žmogui papildomą energiją, svarbiausia mokėti ją teisingai panaudoti – į kūrybą, o ne į eilinį savęs naikinimą.
  • Psichologinis poveikis. Stovėjimas ant vinių leidžia vystyti savyje atsparumą stresui, koncentraciją, sąmoningumą, valią ir taip toliau. Bet koks sąmoningas savęs apribojimas leidžia įveikti save ir tapti šiek tiek geresniu. O kaip žinoma, pati pagrindinė pergalė – tai pergalė prieš patį save. Tokios reguliarios praktikos procese jūs ir patys pajausite, kaip auga jūsų psichinė jėga, pasitikėjimas savimi, gebėjimas įveikti sunkumus ir taip toliau.
  • Dvasinė praktika. Stovėjimas ant vinių – tai pati tikriausia dvasinė praktika. Be to, kad ji leidžia sau sukontroliuoti savo kūną, savo emocines ir fizines reakcijas, stovėjimas ant vinių duoda galimybę sąmoningai ir tolygiai išgyventi savo netinkamų poelgių pasekmes askezės būdu, tuo pačiu išvengiant kažkokių nemalonių „rimtų posūkių“ gyvenimo kelyje.

Kiekvienas pats savo likimo kalvis. Apie sveikatą galima pasakyti tą patį. Net jeigu dabar žmogus jaunas, pilnas jėgų ir nežino, kas yra ligos – mūsų pasaulyje viskas nepastovu ir, kaip jau pasakyta pačioje pradžioje, ligos gali ilgus metus vystytis nepastebimai. Būtent todėl sakoma, kad profilaktika gerokai efektyviau, nei gydymas. Kai liga jau išėjo į fizinį lygį, tai reiškia, kad ji jau pakankamai tvirtai įsitvirtino energetiniame kūne ir tam, kad išgydyti tokią ligą, gali prireikti daugelio metų. Tam, kad neprivesti situacijos iki kritinio taško, gerokai efektyviau atlikti profilaktinius veiksmus: teisinga mityba, teisingas mąstymas, harmoningas santykis su pasauliu, fizinis aktyvumas ir praktikos, leidžiančios išsaugoti sveikatą daugeliui metų. Viena iš tokių praktikų yra stovėjimas ant vinių. Viso keletas minučių per dieną leis pasilikti sveiku ir džiaugsmingu esant bet kokiems gyvenimiškiems sunkumams. Jūs ir patys tai pastebėsite.

Kaip stovėti ant vinių: technika

Svarbu suvokti, kad stovėjimas ant vinių – tai ne tik fizinė praktika. Kaip jau pasakyta aukščiau, tyrimai parodė, kad rezultatas priklauso nuo emocinės būsenos ir pačio santykio į praktikos atlikimą. Visų pirma, svarbi koncentracija. Stenkitės nukreipti dėmesį į organizmo išgydymą ir atstatymą. Stovėjimas ant vinių su mintimi: „Kada pasibaigs šis košmaras?“ greičiausiai neduos naudos, o atvirkščiai. Pasistenkite suformuoti motyvaciją ir suvokti, kodėl jūs tai darote. Stovėjimas ant vinių – tai savotiška meditacija. Svarbu išmokti kontroliuoti savo protą tokioje stresinėje situacijoje – tai leis ne tik padaryti sveikesnį kūną, tačiau ir perprogramuos psichiką. Realiose stresinėse gyvenimo situacijose, pavyks išmokti išsaugoti savitvardą, pusiausvyrą.

Bet kokioje praktikoje svarbiausias pagrindinis aspektas yra sveikas-sąmoningumas (здравомыслие). Yra daugybė pavyzdžių, kaip fanatizmas sveiko gyvenimo būdo klausimais privedė prie visiškai nesveikų rezultatų. Traumos sporto salėje ir ant jogos kilimėlio, išsekimas po badavimų ir taip toliau – visa tai pavyzdžiai to, kaip nereikia daryti. Bet kokia, netgi pati efektyviausia praktika gali atnešti žalą lygiai taip pat efektyviai, kaip ji atneša sveikatą. Todėl stovėjimo ant vinių proceso metu svarbu klausytis organizmo signalų, o jeigu jaučiate, kad atliekama praktika dėl jūsų yra pernelyg asketiška arba priveda prie keistų rezultatų, geriau sumažinti praktikos laiką, atlikimo dažnumą, o, galbūt ir visai jos atsisakyti.

Straipsnis išverstas iš tinklapio oum.ru

Originalus straipsnis rusų kalba