Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Joga ONLINE nuo pirmadienio

Vegetarizmas. Filosofija ir rūšių įvairovė

Kaip pradėti medituoti

Dvasinis mokytojas - kas tai?

Jama ir Nijama. Nuo ko prasideda joga?

Kuo skiriasi Surya ir Čandra Namaskar

Vienos dienos badavimas su vandeniu: taisyklės

Jogos mokytojų kursai

Akupunktūra ir akupunktūriniai taškai žmogaus kūne

Žmogaus kūno galimybės, sukurtos pačios prigimties, praktiškai beribės. Svarbiausia – išmokti teisingai jas atverti ir panaudoti. Tradicinė rytų medicina, per daugelį amžių, sėkmingai naudoja šias galimybes gydydama daugybę negalavimų, nenaudojant farmacinių priemonių. Vienas iš veiksmingų metodų, susitvarkantis su susirgimais yra fizinis poveikis į tam tikrus taškus ir zonas, kurios stimuliuoja išgijimo procesus.

Pagal senovės gydytojų mokymą, kiekvienas organas ir sistema turi asmeninę projekciją, kuri yra kūno paviršiuje. Tinkamai darant poveikį šiai zonai, galima atstatyti teisingą organų darbą, nukreipus į tinkamas vėžes dalelių judėjimą ir energetinius srautus. Šio metodo gydomąją jėgą patikrinti labai lengva: žinant, kur ir kaip reikia veikti, galima ženkliai pagerinti sveikatos būklę, sustiprinti imunitetą, atsikratyti nuo negalavimo pojūčių ir pilnai „perkrauti“ organizmo darbą. Šis straipsnis patars, kur rasti svarbiausius taškus žmogaus kūne ir kaip galima paveikti juos namų sąlygomis.

Akupunktūra ir akupresūra: pagrindinės sąvokos

Poveikis pagrindiniams gydomiesiems žmogaus kūno taškams gali būti skirtingas. Didžiausio populiarumo sulaukia akupunktūra arba gydymas adatomis. Ši metodika naudoja specialias ploniausias adatas, kurios esant teisingose vietose stimuliuoja kraujo ir limfos judėjimą, nukreipia energetinius srautus, pašalina sąstingį ir aktyvuoja konkretaus organo darbą. Adatų išdėliojimas atliekamas į pagrindinius akupunktūrinius taškus ir tame gylyje, kuris būtinas, kad pasiekti gydomąjį efektą.

Pagrindinis akupunktūrinio gydymo privalumas yra kompleksiškas efektas: nežiūrint į tai, kad poveikis daromas konkretaus organo arba sistemos projekcijai, po adatų gydymo kurso pastebimas bendras savijautos pagerėjimas, žmogus tampa žvalesnis ir energingesnis. Tokio poveikio pagrindas – kraujo srauto stimuliavimas, medžiagų apykaitos procesų ir hormoninio fono sureguliavimas, kuris pastebimas po akupunktūros seansų.

Vienintelis akupunktūros trūkumas yra sąlyginai sudėtinga procedūra, juk gydomasis efektas šiuo atveju tiesiogiai priklauso nuo daktaro profesionalumo. Šio metodo negalima vadinti ekstriniu, nes atlikti procedūras, neįvaldžius specialių įgūdžių ir suvokimų, nepriimtina. Tuo labiau tai visiškai nereiškia, kad akupunktūrinių taškų žinios nepravers kelyje į sveikatingumą. Puiku alternatyva akupunktūrai, kurią galima praktikuoti ir namuose, yra akupresūra.

Akupresūra – tai metodas paveikti biologiškai aktyvius taškus tarp rankų pirštų. Viskas ko reikia, kad atlikti akupresūros seansą – tai žinios, kur ir kaip reikia spausti. Įvaldžius nesudėtingus savimasažo raktinių zonų įgūdžius jūs galėsite greitai nuimti negalavimo pojūčius, sumažinti diskomfortą susirgimo metu, atsikratyti nuo nervinės įtampos ir streso – ir visa tai be jokių šalutinių efektų rizikos.

Vidinių organų projekcija delnuose ir pėdose

Nežiūrint į tai, kad svarbiausi žmogaus organizmo taškai chaotiškai išmėtyti po visą kūną, daugiausiai jų yra delnuose ir pėdose. Atskira rytų medicinos kryptis – Su-Džok (išvertus iš korėjietiško „delnas“ ir „pėda“) – paskirta būtent šioms sritims. Šių zonų akupunktūra ir akupresūra teigiamai veikia organizmo būseną, todėl jis populiariai naudojamas ir šiuolaikinėje medicinoje.

Su-Džok metodikos pagrindas, kad kiekviena sritis ant delnų ir pėdų paviršiaus yra konkretaus vidinio organo arba sistemos atspindys. Taip, pavyzdžiui, galvą atitinka didysis rankos pirštas, pilvą – vidinė delno pusė, krūtinės ląstą – pakilimas, einantis prieš didelį rankos pirštą ir taip toliau. Visus šiuos taškus sąlyginai skirsto į 3 grupes:

  1. Harmonizacijos taškai. Šie taškai atsako už viso organizmo atsipalaidavimą, streso nuėmimą ir žmogų atveda į harmonijos būseną su pačiu savimi ir aplinkiniu pasauliu.
  2. Suaktyvinantys taškai. Veikiant šiuos taškus įvyksta suprojektuoto organo aktyvavimas: jis pradeda greičiau ir geriau tvarkytis su iškeltomis užduotimis, dirbant pagreitintame tempe.
  3. Atsipalaidavimo taškai. Šie taškai yra antagonistai aktyvavimo taškams: jie stimuliuoja tam tikrų organų ir sistemų atsipalaidavimą, leisdami žmogui pilnavertiškai atsipalaiduoti ir „persikrauti“.

Panagrinėkime detaliau, kokius akupunktūrinius taškus galima veikti, kad atsikratyti nuo vienų ar kitų negalavimų.

Akupunktūra ir akupunktūriniai rankos taškai

Nežiūrint į nedidelį žmogaus delno dydį, jo paviršiuje išsidėstę 20 skirtingų taškų, kurie yra 15 skirtingų organų projekcijos. Kad atsikratyti nuo nemalonių pojūčių ir pagerinti organizmo būseną, masažuokite šias sritis [tikslių taškų ieškokite knygose šia tema arba nuotraukose internete. Red. past.]:

  1. „Lao-Gun“ taškas, išsidėstęs tarp bevardžio ir trečio piršto, delno viduryje, gerai jaučiamas suspaudus ranką į kumštį. Šios zonos akupresūra rekomenduojama esant burnos srities susirgimams – paradontozei ir stomatitui. Be to, reguliarus šio taško spaudimas pagerina apetitą, pašalina nemalonius šilumos smūgio efektus ir apsinuodijimą maistu.
  2. „Nei-Guan“ zona, atsakanti už nuskausminimą, yra tarp dviejų riešo sausgyslių. Šio taško masažas geba pašalinti bet kokios rūšies skausmą, nuraminti, pagerinti miegą, normalizuoti arterinį spaudimą ir širdies susitraukimų dažnį.
  3. „Šei-Men“ centras riešo šone (kairės rankos dešinėje pusėje, dešinės rankos kairėje pusėje) yra širdies negalavimų zona. Spausti ir masažuoti ratu – geriausias metodas, kad palengvinti tahikardiją, stenokardiją, kraujo apytakos sutrikimus. Be to, Šei-Men įeina į akupunktūrinę programą esant dažniems migrenos priepuoliams, chroniškam pervargimui, silpnumui, galvos svaigimui ir skausmui akyse.

Akupunktūrinių taškų stimuliacija geba pagerinti ne tik fizinę būklę, tačiau ir emocinį foną. Pavyzdžiui, didžiojo piršto pagrindo zona reguliuoja galvos smegenų aktyvumą, nuo kurių priklauso pasaulio suvokimas. Pirštų galiukai tiesiogiai susiję su nervų sistemos būsena: jų masažas padeda nuimti stresą ir nerimą, atpalaiduoja ir pagerina nuotaiką. O riešo zona, kur įprastai jaučiamas pulsas, padeda pagerinti kūrybinio potencialo atvėrimą ir savęs pažinimą.

Akupunktūra ir akupunktūriniai taškai ant pėdos

Žmogaus pėda yra praktiškai visų vidinių organų atspindys, todėl daugelis gydytojų pripažįsta nenuginčijamą naudą vaikščioti basomis po reljefinius paviršius: mažus akmenukus, smėlį, šviežiai nupjautą žolę ir netgi tiesiog po žemę. Tokio pasivaikščiojimo metu įvyksta natūrali aktyvių pėdų akupunktūrinių taškų stimuliacija, dėl ko organų ir sistemų darbas „perkraunamas“ ir pagerėja kraujo apytaka, padidėja tonusas ir energingumas. Jeigu šiuo metu pas jus nėra galimybės pasimėgauti maloniu pasivaikščiojimu basomis, siūlome užsiimti pėdu akupresūra ir ji pasitarnaus kaip profilaktika prieš daugybę negalavimų:

  1. Taškas „Junciuan“ centre pėdos po didžiuoju pirštu – energijos ir gyvybinių jėgų vieta. Jos pasažas padeda atstatyti sveikatą, pagerinti bendrą organizmo būseną ir normalizuoti medžiagų apykaitą.
  2. Vidinės didžiųjų pėdos pirštų dalys – efektyvi priemonė, kad kovoti su peršalimu. Netgi paprastas šių sričių masažas leis sumažinti karštį ir nemalonius pojūčius kūne, sumažins galvos skausmą, nuims užsikimšusią nosį.
  3. Tinkamas būdas kovoti su silpnumu ir galvos svaigumu – spausti pėdų pirštų nagus. Tokiu būdu jūs galėsite aktyvuoti vidinius organizmo rezervus, pagerinti kraujo apytaką ir pripildyti medžiagas deguonimi.
  4. Gydant kosulį padės akupunktūra ir akupresūra didžiojo pėdos piršto pagrinde.
  5. Virškinimo zona yra centrinėje pėdos dalyje ir ant pėdos šonų. Jų aktyvus trynimas padės įveikti skrandžio nevirškinimą, vidurių užkietėjimą, pilvo pūtimą ir kitas virškinimo trakto problemas.
  6. Iškilią pagalvėlę po didžiuoju pirštu verta masažuoti esant širdies skausmui, dusuliui, sunkumui krūtinėje.
    Vidinė padų dalis tiesiogiai susijusi su stuburu. Jeigu masažuoti šią zoną, galima atsikratyti nuo skausmo ir įtampos nugaroje, pagerinti šios srities kraujo apytaką.
  7. Pėdų pirštų masažas – vienas iš patikrintų priemonių, kai užsikimšusi nosis.

Kaip masažuoti akupunktūrinius taškus namuose

Egzistuoja nemažai masažo ir savimasažo metodų, kurie leidžia stimuliuoti medžiagų apykaitos procesus akupunktūriniuose taškuose, aktyvuoti tam tikro organo darbą ir pagerinti bendrą organizmo būseną:

  1. Spaudimas turi būti švelnus. Iš pradžių verta šiek tiek liesti akupunktūrinę zoną, palaipsniui didinant intensyvumą ir poveikio ilgumą.
  2. Protarpinis spaudimas, tai palaipsniškas pakaitinis intensyvus spaudimas ir atpalaidavimas.
  3. Išilginiai judesiai – tai ritmingas akupunktūrinio centro „glostymas, spaudimas“, didžiojo piršto pagalvėle.
  4. Įgnybimas reiškia odos paviršiaus suspaudimas,kuris yra biologiškai aktyviame taške, didžiojo ir rodomojo piršto pagalvėlėmis.
  5. Vibracija – tai lengvas tuksenimas pirštų pagalvėlėmis, kuris iššaukia vibracines odos ir raumenų audinių bangas.
  6. Rotacinis masažas įtraukia lengvus sukimus ratu po akupunktūrinės zoną. Sukimo dažnumas įprastai yra iki 60 pasukimų per minutę, kurių metu spaudimas tampa vis pastebimesnis.

Šiandien dieną akupunktūra ir akupresūra yra puikūs profilaktikos ir nemedikamentinio gydymo įvairių susirgimų metodikos. Toks priėjimas leidžia ženkliai pagerinti organizmo būseną, palengvinti turimus simptomus ir neleisti jų atsiradimo ateityje.

Straipsnis išverstas iš tinklapio oum.ru

Originalus straipsnis rusų kalba