Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Hatha joga, meditacija, joga nidra ONLINE nuo sausio 4 dienos, kviečiame registruotis

Vegetarizmas. Filosofija ir rūšių įvairovė

Kaip pradėti medituoti

Dvasinis mokytojas - kas tai?

Jama ir Nijama. Nuo ko prasideda joga?

Kuo skiriasi Surya ir Čandra Namaskar

Vienos dienos badavimas su vandeniu: taisyklės

Jogos mokytojų kursai

Kokią naudą suteikia jogos asana Virabhadrasana 3

Vertimas iš sanskrito kalbos: „Puikaus kario poza (Virabhadros)“

  • vira — „karys, herojus“
  • bhadrа — „geras, puikus, šaunus, palaimintas“
  • аsana — „kūno padėtis“

Ši asana skirta Virabhadrai, galingam herojui, kurį Šiva sukūrė iš savo susipynusių plaukų. Šivos įvaizdis, reiškiantis įniršį, tai kariškos narsos įasmeninimas.

Šiva turėjo žmoną vardu Sati. Kartą jos tėvas Dakša surengė aukos paaukojimą, savo dukros Sati ir Šivos jis nepakvietė. Visgi Sati atėjo į šią šventę, bet pasijutusi giliai pažeminta ir įžeista, ji puolė į aukuro ugnį ir žuvo. Kai Šiva sužinojo apie tai, jis įniršo, išrovė iš savo susipynusių garbanų plauką ir metė jį į žemę. Iš žemės pakilo Virabhadra, galingas karys. Šiva įsakė jam pakilti su kariuomene prieš Dakšą ir sutrikdyti apeigas. Virabhadra, išvaikęs Dakšos svečius, įvykdė Šivos įsakymą, o jam pačiam nukirto galvą.

Poza reikalauja ypatingo kūno įtempimo.

Galutinėje padėtyje atraminė koja statmena grindims, o visas kūnas lygiagretus grindims ir ištemptas. Įsisavinus padėtį, reikia pajausti, kaip delnai tempiasi į priekį, o viršutinės kojos pėdos pirštai – atgal.

Virabhadrasana 3: atlikimo technika

  • Atsistokite į Tadasaną,
  • iškvėpdami lenkite kūną į priekį, o tiesią kairę koją tempkite į viršų,
  • užfiksuokite kūno padėtį lygiagrečiai grindims,
  • atraminė dešinė koja ištiesta, kairės kojos pirštai nukreipti žemyn, pėda į viršų,
  • žvilgsnį nuleiskite žemyn į grindis,
  • delnus suglauskite kartu ir ištieskite rankas per alkūnes,
  • išlaikykitę tiesią liniją nuo kairės kojos pirštų iki rankų pirštų galų,
  • atidžiai išeikite iš asanos ir atlikite ją į kitą pusę.

Poveikis

  • Stiprina kojų ir rankų raumenis, o taip pat pečių juostos ir nugaros raumenis,
  • gerina koncentraciją ir mokėjimą išsaugoti pusiausvyrą,
  • gerina kraujotaką,
  • turi teigiamą poveikį eisenai ir laikysenai.

Kontraindikacijos

  • Kelių traumos

Tekstą išvertė Asta Laurinaitienė.