Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Šatkarmos: kaip išsivalyti organizmą su hatha-jogos technikų pagalba

Brahma-Muhurta - geriausias laikas prabudimui

Gydantys mantra-jogos garsai

Karmos dėsnis

Renkama grupė į rytinius jogos užsiėmimus

Kaip prisiminti praėjusius gyvenimus

Joga per mėnesines

Ką jogos praktika duoda moteriai

„Jogos praktika atveda į absoliučią pusiausvyra tarp kūno ir sielos. Joga gydo organizmą, daro jį galintį sąveikauti  su sąmone ir tuo vysto tą patį stabilumą, savitvardą ir susivaldymą.

   Gita Ayengar („Joga – brangakmenis moterims“)“

Šiuolaikinės moters gyvenimas susijęs su daugybėmis rūpesčių, kuriais ji apsupta, ne tik atliekant motinos ir sutuoktinės rolę, kuria šiltą ir jaukų namų židinį, taip pat stengiasi lygiuotis su vyrais, aprūpinant šeimą materialia gerove. Šiuolaikinė moteris vienu metu kuria karjerą ir rūpinasi savo šeima, kas ją atveda į visišką savo energijos išeikvojimą, gamtos paskirtą atlikti būtent moteriškas atsakomybes. Pernelyg didelis krūvis, kurį ji užsideda ant savo pečių, gali vėliau atvesti į pastovų stresą ir nervinį išsekimą. Vidinės harmonijos ir sveikatos praradimas – neišvengiamas tokios padėties ir gyvenimo būdo.

Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis moterų stengiasi sukurti karjerą lygiai su vyrais; pastoviai vejasi rezultatų, siekia tapti kažin kokia „sėkminga biznes-vumen“, atsižvelgiant į materialius dalykus, niekuo sau neatsakant. Tik neišmanymas laiko moterį klaidingo pasaulio suvokimo grandinėse, nukreipdama ją toli gražu ne į moterišką gyvenimo kelią. Žinoma, atlyginimas neprivers savęs ilgai laukti: įvairūs moteriškos lytinės zonos susirgimai, dažni galvos skausmai, sutrikdytas ciklas, problemos su vaiko pradėjimo, o taip pat ankstyva menopauzė… Jeigu negrįžti į save ir laiku neatsisukti į savo moterišką prigimtį, tai pasekmės gali būti kur kas labiau liūdnesnės. Todėl pagrindiniu moters pagalbininkų (alternatyva, kurią šiuolaikiniame pasaulyje surasti vis tik sunku) taps joga!

Finansinės galimybės leidžia daugeliui „sėkmingoms ledi“ lankytis kosmetinėse ir jauninančiose procedūrose, pirkti brangias priemones asmeninei priežiūrai, o šiuolaikinė „velness“ – industrija leidžia sutaupyti jaunystę už jos pinigus, tik neverta pamiršti, kad išorinis grožis, tuo labiau nupirktas už pinigus, o reiškia, netikras ir dirbtinai sukurtas, neamžinas ir reikalauja pastovaus „lygio palaikymo“. O kokią žalą sveikatai daro kosmetika! Grožis reikalauja aukų? Ir pirma auka taps jūsų sveikata. Nejau pasirinkimas neakivaizdus? Sveikata visada turi stovėti pirmoje vietoje arba pilnaverčio gyvenimo pas mus nebus, jeigu pagaus ligos. Norite išsaugoti veido spalvą? Užsiiminėkite joga! Kraujo apytakos pager4jimas sukurs visas galimybes natūraliam jūsų odos spindėjimui be jokių primityvių kosmetinių procedūrų, kurių efekto užtenka vos keliom dienom ir tai geriausiu atveju.

Atsisakykite nuo aukštakulnių. Nežudykite savo kojų dėl efektyvaus išorinio vaizdo. Neapgalvotas mados sekimas, o taip pat mažai judantis gyvenimo būdas padarė savo darbą: mūsų laikų nelaimė – varikozinis venų išsiplėtimas, tromboflebitas ir kiti sunkūs raumenų ir kaulų sistemos susirgimai. Joga leis išspręsti problemas, susijusias su kojomis, tokias kaip pabrinkimas ir sunkumas. Jūs, turbūt, pripratote gerti rytais kavą tam, kad išsibudinti prieš darbinę dieną? Negalite atsikelti anksti ryte pagal žadintuvo skambutį? Vėl joga jums į pagalbą! Rytinis asanų kompleksas priduos jūsų kūnui lengvumo, sukurs aktyvią būseną, padidins darbingumą, o dar ir padidins organizmo atsparą susirgimams ir stresui – ar tai ne geriausia alternatyva dirbtiniams stimuliatoriams, kaip kava, arbata, šokoladas? Beje, po rytinio jogos komplekso atlikimo, padarykite sau pusryčiams vaisių kokteilį arba „smuzį“ ir būtinas žvalumo užtaisas jums garantuotas!

Grąžinti sveikatą ir įgauti vidinę harmoniją padės jogos praktikos. Joga – tai ne tik fiziniai pratimai, kurie padeda palaikyti figūrą ir atrodyti lieknai ir gražiai. Asanos tobulina ne tik kūną, bet ir Sielą. O mūsų kūnas – tai Dvasios šventykla, todėl su juo elgtis mes privalome pagarbiai! Stresai verčia laikyti raumenis pastovioje įtampoje, kas jau negatyviai atsiliepia ne tik mūsų psichologinei būsenai, tačiau ir sveikatai bendrai.

Joga padės ne tik išsaugoti, tačiau ir grąžinti prarastą sveikatą, harmoningą būseną ir energingumą. Pajauskite teigiamą praktikos efektą, nesulyginamą su bet kokiomis spa procedūromis.

Nepamirškite apie savo moterišką prigimtį begalinių „svarbių“ dalykų cikle! Patikėkite, kai kurių iš jų „svarbumas“ aktualus iki tol, kol nepaveda sveikata, o nervai nepriveda iki nervinio išsekimo.  Pradėkite užsiiminėti joga jau dabar! Atlikite užsiėmimus su nedidelių  kompleksų atlikimu pradedantiems. Taip pat įjunkite į savo praktiką kvėpavimo pratimus ir valančias krijas.

 

 

Ką joga duoda moteriai?

Joga atneša neįkainojamą nauda moters endokrininei organizmo sistemai, nes gali atstatyti harmoninį foną. Ji geba pagerinti vidaus sekrecinių liaukų funkcionavimą. Moters organizme priskaitoma 60 hormonų ir nors vieno iš jų sutrikimas gali privesti prie viso organizmo hormoninio fono disbalanso. Sinchroninis ir tvarkingas darbas tokių organų, kaip pagumburis, hipofizė, antinkščiai, kiaušinėliai, o taip pat kasos liauka, skydliaukė, endokrininės liaukos, o taip pat lytinės liaukos, numato gerą endokrininės sistemos funkcionavimą. Kai darbas atliekamas ir efektyviai suderinta jų sąveika, tai daro teigiamą įtaką ir menstruaciniam ciklui (būtent, kai yra sutrikimas ir pažeidimai), o taip pat psichoemocionaliai būsenai (išreiškiamas ramybe ir emocinių šuolių nebuvimu), bendram hormoniniam fonui. Reguliari jogos praktika bus ypatingai vertinga tuo, kad ji geba sušvelninti menstruacinį skausmą, palengvina PMS simptomus. Verta atkreipti dėmesį į saugumo technikas šiomis moteriškomis dienomis. Moters organizmas reikalauja sau pagarbaus santykio. Ir kam, jei ne jai pačiai, duoti šią užduotį, kitaip didelė rizika to, kad organizmas pats duos signalą ligos pavidalu, kai būtina sustoti ir atstatyti jėgas ir energiją. O šiuolaikinės moterys netgi per kritines dienas jogos užsiėmimuose atlieka visas asanas, kurias praktikuoja įprastomis dienomis. Šiomis dienomis būtina atsisakyti perverstų asanų atlikimo ir asanų, kurios duoda įtampą pilvo sričiai. Leidžiamos tik saugios pozos, statinės, kai visi judesiai privalo būti lengvi ir neskubūs, netrukdantys natūraliam organizmo valymuisi nuo toksinų. Taip kad, neužmirškite šiomis dienomis prisitaikyti prie jogos praktikos.

Kiekvienas žmogus savo gyvenime praeina per keturis suaugusius periodus. Pagal augimo suskirstymą, pasiūlytą senovės graikų filosofo Pitagoro, žmogaus gyvenimas, kaip gamtos kūrinį ir jos neatskiriamą dalį, galima išskirstyti į keturis vystymosi etapus: pavasaris, vasara, ruduo, žiema. Pavasariui (formavimo periodui) jis priskyrė amžių iki 20 metų, vasara (jaunystė) – nuo 20 iki 40 metų, ruduo (jėgų žydėjimas) – nuo 40 iki 60 metų, o žiema (gesimas) atitinką amžių nuo 60 iki 80 metų. Šių keturių periodų rėmuose, organizmas praeina per tam tikrus pokyčius, keičiasi jo psichika, pasaulio suvokimas. Gaunasi, kad vieno gimimo rėmuose žmogus pragyvena keturis skirtingus, atskirus gyvenimus, kurių eigoje įvyksta energijos transformacija, psichikos ir fiziologijos pertvarkymas į naują, atitinkančią kitam gyvenimo kelio etapui. Visi šie pokyčiai atveda į vidinius konfliktus, kurių sprendimui žmogus eikvoja daug energijos, kad grąžinti dvasinę pusiausvyrą ir harmoniją. Per šias stadijas praeina kaip vyrai, taip ir moterys. Kita vertus moterys sunkiau perneša pereinamuosius periodus, dėl jausmingos prigimties ir subtilaus suvokimo. Pažiūrėkime, kaip joga padės moteriai susitvarkyti su jos gyvenimo problemomis, kurias iššaukia tiek fiziologiniai organizmo pokyčiai, tiek ir sunkumai, atsirandantys iš psichoemocionalios sferos.

Ką joga duoda moteriai, jeigu ji užsiiminėja amžiuje iki 20-ties metų

Pereinamuoju laiku, nuo vaikystės iki subrendimo (pilnos brandos periodas), merginos organizme vyksta svarbūs fiziniai ir psichiniai pokyčiai. Periode nuo 10 iki 15 metų prasideda organizmo procesai, sudarantys sąlygas aprūpinti natūralia biologiška funkcija – vaikų gimdymu. Šie fiziologiniai procesai iššaukti moters organizmo pasiruošimo kūrimui. Šiuo amžius taip pat vadinamas „pereinamasis“, atsiranda sunkumai psichoemocionalioje sferoje, iššaukti formuojamo individualaus pasaulio ir savęs suvokimo.

Šiuo periodu ypatingai efektyvios bus perverstos asanos ir pasilenkimai pirmyn ir atgal, nes jie stimuliuoja hipofizės darbą ir aprūpina kraujo apytaką į pilvo srities organus. Stovimos asanos gerina kūno  laikyseną ir teisingą kaulų sistemos formavimą. Taip pat joga padės išmokti kontroliuoti emocijas ir sulaikyti nervų sistemos impulsus, kad įvairūs pereinamieji gyvenimo etapai būtų sutikti be psichinio išderinamumo ir stresinių neramumų. Praktikuojant moralinius jogos principus, galima įdėti pagrindą formuojant stiprią, moraliai stabilią asmenybę, su tvirtais įsitikinimais ir pilnaverčiu pasaulio suvokimu.

Ką joga duoda moteriai 20-40 metų amžiuje

Šiuo periodu, kaip taisyklė, ateina laikas, kai moteris „kviečia“ į šį pasaulį naujas sielas, kad gautų neįkainojamą materialaus gimimo patirtį. Motinystė – viena iš pagrindinių moters užduočių jos gyvenime.

Jogos praktika būtina kaip iki vaiko pradėjimo, dėl kompleksinio organizmo sveikatinimo ir paruošimo jo šiam svarbiam ir atsakingam periodui, taip ir nėštumo metu ir, žinoma, po gimdymo.

Nėštumo metu moterims geriau lankytis specializuotose klasėse nėščioms, kurios vyksta ypatingai „lengvu“ rėžimu, kur užsiėmimai pritaikyti pagal specifinius šio periodo reikalavimus moteriškam organizmui.

Yra nuostabi knyga šia tema, platinama klube OUM.RU „Sąmoningas nėštumas ir natūralus gimdymas“ (rusų kalba).

Užsiiminėti joga reikia ir iki vaiko pradėjimo, su tikslu užtikrinti tinkamą skydliaukės sekreto kiekį, būtina į praktiką įjungti tokias asanas: Širšasana, Sarvangasana, Setu Bandha Sarvangasana, Džanu Širšasana. Taip pat gerai atsilieps tokių asanų atlikimas, kaip: Parvatasana, Supta Virasana, Upavišta Konasana, Badha Konasana ir Supta Padanguštasana. Jos geba išplėsti vidinę gimdos apimtį, aprūpindamos tinkama kraujo apytaka. O jeigu jūs taip pat praktikuojate pranajamą, taip papildomai raminate ir nervų sistemą.

Jeigu jūs praktikuojate jogą nėštumo metu, asanos padės sutvirtinti gimdą, rezultate gimdymas po to praeina gerai.

Periode po gimdymo, ypatingai nurodoma Šavasana ir Udžai Pranajama.

Ką duoda joga moterims vyresniame amžiuje

Joga skaitosi labai vertinga toms, kas vyresnės nei 40 metų. Šiame amžiuje procesų atsistatymo greitis moters organizme sulėtėja ir ligos pradeda „lipti“ vis dažniau ir dažniau. Joga geba pripildyti energija ir neleidžia jai išsisklaidyti, prisipildant gyvybine energija. Įvyksta vidinių organų tvarkingo darbo stimuliacija, kas užtikrina jų harmoningą funkcionavimą, tokiu būdu joga padės ne tik įspės prieš besislepiančias ligas, tačiau ir prisidės natūraliu būdu greitai jas išgydant, be savo organizmo „prikimšimo“ vaistiniais preparatais, kurie, kaip žinoma, išlaisvina tik nuo ligos simptomų, tačiau ne nuo jų tikrųjų priežasčių, na  o tuo atveju, jeigu vis tik paėmėte nuskausminamą piliulę išimtinu atveju, tai ir čia joga ateis į pagalbą ir išvaduos nuo šalutinio efekto, pražūtingai atsiliepiančio sveikatai, kurį kartais sukelia medikamentai.

Šiuo periodu pas moterį prasideda reprodukcinių funkcijų gesimo procesas. Įvyksta ne tik fiziologiniai, tačiau ir psichoemocionalūs išsiderinimai… Joga padeda sutvirtinti fizinį ir dvasinį stabilumą. Asanų praktika ypatingai dėkinga, nes ramina nervų sistemą ir gražina vidinę pusiausvyrą ir harmoniją.

Jogos nauda moteris 60 metų amžiuje ir vyresniems

Joga taip pat padeda ir šiuo sunkiu moters gyvenimo periodu. Ypač, jogos praktika geba „nustumti“ klimakso pradžią, padeda nuimti nemalonius simptomus.

Menopauzės laiku būtina atlikinėti tokias asanas, kurios galės palengvinti būseną. Apie tai plačiau galima paskaityti knygoje Svami Muktananda „Nava Jogini Tantra“ (Joga moterims).

Užsiimant joga vyresniame amžiuje, moteris ne tik, kaip aprašyta aukščiau, sumažins ligų antplūdžio riziką, kurios ypatingai krenta ant organizmo senatvėje. Taip pat padės adekvačiai priiminėti artėjantį iškeliavimo iš šio pasaulio momentą, atves į suvokimą, kad mirtis – viso labo perėjimas į naują gyvenimą. Ateis aiškus suvokimas ir priėmimas praeito gyvenimo kelio su visais jo džiaugsmais ir vargais, kuris būtinas, kad gauti vertingą gyvenimišką patirtį ir dvasinį augimą.

Moraliniai ir etiniai jogos principai

Įskaitant visus pliusus, kuriuos gali duoti jogos užsiėmimai fiziniame lygyje, fiziologijos ir sveikatos plane, neverta užmiršti, kad prieš atliekant asanų užsiėmimus, būtina susipažinti (o dar geriau, stengtis laikytis) moralinių jogos normų ir etinių žmogaus santykių apribojimų su jį supančiu pasauliu. Pakalbėkime apie „Jamos“ principus, suformuluotus Patandžalio „Joga-sutrose“. Iš esmės, nuo ko ir prasideda joga.

Dažniausiai, tai liečia jūsų mitybą. Perėjimas į vegetarišką mitybą, mėsos atsisakymas, pirmu atveju, leis negriauti pirmo „Jamos“ principo – „Ahimsos“ (žalos nedarymas, neprievarta). Susimąstykite taip pat apie žalą, kurią jūs atnešate savo organizmui, bandydami „pagražinti“ savo išorę. Tai liečia ir kosmetiką, apie kurią jūs neabejotinai žinote, tačiau įpročiai atitikti tam tikrus standartus, priimtus visuomenėje, o taip pat įsišakniję prietarai, trukdo ryžtingai atsisakyti makiažo, plaukų dažymo, kitų nenaudingų kosmetinių procedūrų. O juk ir tai yra pagrindinio moralinio principo pažeidimas! Ne taip sunku atsisakyti nuo daiktų iš odos ir gyvūnų kailio (labai norėjusių gyventi iki tol, kol juos nužudė dėl jūsų striukytės, tašytės, batelių ir palto).

Ir tarp moterų labai išplitęs įprotis „apkalbos“ savo pažįstamiems, apkalbinėti kitus, nešioti gandus. Mintimis jūs tai darote ar draugių kompanijoje – nesvarbu, prisiminkite vieną: kiekviena mintis, jūsų pagimdyta, pirmoje vietoje parblokš jus pačias. Tai, ką mes spinduliuojame į aplinkinį pasaulį, kad bet kokia kritika iš jūsų pusės, nukreipta į bet ką, iš esmės atveria jūsų trūkumus, nes kituose mes matom tik tai, kas yra pas mus. Nekurkite savyje žemų emocijų ir jausmų, neplatinkite tokiu būdu sukurto blogio. Kultyvuokite geras mintis, kalbėkite apie kitus tik gerą, o jeigu tai neįmanoma, tai geriau tiesiog patylėkite.

Taip pat venkite melo. Apgaudinėdami kitus, pirmoje eilėje jūs apgaudinėjate save. Negriaukite antro moralinės normos „Satjos“. Jutiminių malonumų apribojimo mokina „Brahmačarija“. Šiuolaikiniame pasaulyje, su visur išplatinta laisvų santykių propaganda, tai ypatingai aktualu. Praktikuokite ne tik nepasileidimą (neištvirkavimą), susilaikymą nuo visokeriopų jutiminių malonumų, o taip pat kontroliuokite savo norus. Vartotojiškas gyvenimo būdas atveda į didžiulį siekį įgauti kaip įmanoma daugiau (kaip taisyklė, nereikalingų daiktų). „Aparigrahos“ principo esmės suvokimas mėgstančioms daryti „šopingą“ ir pirkti nereikalingus daiktus išpardavimuose leis suvokti visą tuštybę ir jų laiko leidimo nenaudingumą „būtikuose“ ir kituose „skudurynuose“. Taigi, ką nusipelnėte, tai šiame gyvenime ir gaunate! O viskas, ką gausite atliekamo, tik švaistys jūsų energiją. „Astėja“ – nepavydėkite kitiems, negeiskite svetimo.

Taip pat sekite „Nijamos“ principus. Laikykitės „Šaučos“: apranga turi būti švari ir tvarkingą, mintys – šviesios ir doros. Praktikuokite kantrybę ir savidiscipliną („Tapas“), priimkite pasaulį tokį, koks jis yra, vystykite savyje sąmoningą priėmimą ir pasitenkinimą viskuo, kas pas jus yra („Santoša“), skaitykite senovinius vedinius raštus, vystykite teisingą pasaulio suvokimą („Svadhjaja“), taip pat nepamirškite dalintis gautomis žiniomis su kitais žmonėmis ir pašvęsti jogos praktikos nuopelnus visų gyvų būtybių gerovei („Išvara Pranidhana“).

Šiuolaikiniame pasaulyje moterys, priklausomai nuo sielai pastatytų uždavinių, o taip pat ir karminių „įsipareigojimų“ šiam pasauliui, atlieka skirtingas roles. Galima realizuotis šeimoje, kaip motina arba žmona, kaip taisyklė, šiuo atveju, kalba eina apie jos naudingą pasirinkimą tarnauti vyrui ir vaikams, o galima neapsiriboti tik šeimos ratu, pasiekti tokį dvasinės realizacijos lygį, kad šeima jai taps visos šio pasaulio gyvos būtybės, kurių gėriui moteris veiks savo gyvenime. Tokia moteris savo energiją nukreips į pagalbą kitiems, visų gyvų būtybių labui.

P.S. Prisiminkite, kad viskas, kas jums reikalinga laimei, pas jus jau yra ir nereikia jos ieškoti išorėje,  ji yra viduje, kokios bebūtų išorinės jūsų gyvenimo aplinkybės…

Joga – tai sąmoningas ir sveikas priėjimas į gyvenimą! Užsiiminėkite joga, kelkite savo sąmoningumo lygį! Joga – tai jūsų kelias į sveiką ir harmoningą gyvenimą!

Sėkmės Kelyje!

Straipsnio autorė Kuznecova Julija.

Straipsnis išverstas iš tinklapio oum.ru

Originalus straipsnis rusų kalba

Vaizdo įrašas. Kodėl moteriai svarbu užsiiminėti joga. Pirma dalis. Ekaterina Androsova (rusų k.)