Hatha Joga. Jogos pagrindai.

Pakeisk save ir pasaulis aplinkui pasikeis

Skyrius:

Asanos

Šatkarmos: kaip išsivalyti organizmą su hatha-jogos technikų pagalba

Brahma-Muhurta - geriausias laikas prabudimui

Gydantys mantra-jogos garsai

Karmos dėsnis

Renkama grupė į rytinius jogos užsiėmimus

Kaip prisiminti praėjusius gyvenimus

Joga per mėnesines

Kodėl verta atlikti perverstas asanas?

Ši medžiaga skirta susipažinimui ir nėra praktinė instrukcija asanų įsisavinimui. Atkreipiame jūsų dėmesį į tai, kad asanas įsisavinti pageidaujama su patyrusiu jogos mokytoju.

Perverstų asanų svarbumas pažymimas daugybėje tekstų ir jogos praktikų. Viparita karani mudrą vadina viena iš svarbiausių Hatha-jogos pozų, Širšasana skaitosi „asanų karalienė“, Sarvangasana daro ant tiek dėkingą įtaką visam kūnui, kad ją rekomenduoja įdėti į bet kokį asanų praktikos kompleksą. Išsiaiškinkime, kuo pagrįstas šių pozų efektyvumas.

Perverstomis asanomis vadinamos tos, kuriose dubuo randasi virš galvos: tai viparita-karani mudra, sarvangasana, širšasana, halasana, setu bandhasana ir kitos. Šios asanos daro įtaką organizmui dvejuose lygiuose: fiziniame ir subtiliame (praniniame).… skaityti daugiau


Šavasana. Atsipalaidavimo technikos jogoje

Mūsų amžiuje žmonės veikiami visų įmanomų stresų ir rūpesčių, netgi sapne jiems pavyksta atsipalaiduoti tik su didelėmis pastangomis.

Iš pirmo žvilgsnio, atsipalaidavimas atrodo paprastas dalykas – žmogus viso labo uždaro akis ir miega. Tačiau iš tiesų, pasiekti atsipalaidavimo – gilaus atsipalaidavimo – daugumai žmonių yra labai sunku. Poilsio metu jų protas būna sąmyšio būsenoje, kūnas pastoviai juda ir vartosi, raumenys trūkčioja. Pati didžiausia kliūtis, kurią būtina įveikti, yra tame, kad priversti save daryti aktyvius žingsnius atsipalaidavimui pasiekti, išmokti ir naudoti įvairius esamus metodus.

32-antroje pirmos dalies „Hatha Joga Pradipika“ eilutėje pasakyta: „Gulėti ant nugaros, išsitempus visu ūgiu ant žemės, kaip lavonui – tai vadinasi Šavasana. Tai nuima nuovargį, iššaukiantį kitų asanų ir atneša ramybę protui“.… skaityti daugiau